Η προσπάθεια της McLaren να ανταγωνιστεί επί μόνιμης βάσης τη Red Bull συνεχίζεται, με τη βρετανική ομάδα να φέρνει νέα εμπρός πτέρυγα για το Αυστριακό GP.
Η McLaren είναι από τις ομάδες που έφεραν αναβαθμίσεις στο Red Bull Ring, αποκαλύπτοντας νέα εμπρός πτέρυγα αλλά και τροποποιήσεις στην ανάρτηση της MCL38.
Η πρωταρχική λειτουργία των αλλαγών αυτών αφορά στην προσπάθεια της McLaren να εξαλείψει μια ανισορροπία που εντοπίζει στο μονοθέσιό της, κυρίως στις αργές και γρήγορες καμπές.
Μιλώντας αναφορικά με το τί επιδιώκει η ομάδα του με τις αναβαθμίσεις αυτές, ο επικεφαλής της McLaren, Andrea Stella, δήλωσε: “Η προσήλωσή μας είναι στο να συνεχίσουμε την εξέλιξη προς την κατεύθυνση που ακολουθήσαμε όταν φέραμε τη νέα εμπρός πτέρυγα στο Miami”.
“Είδαμε πως το συγκεκριμένο σχέδιο λειτούργησε καλά, έτσι θέλαμε να κυνηγήσουμε τη συγκεκριμένη κατεύθυνση περαιτέρω. Και αυτή είναι μια ακόμα προσπάθεια να βελτιωθούμε. Θα έλεγα, ιδιαίτερα, στη συμπεριφορά του μονοθεσίου μας στις αργές στροφές”.
Οι αλλαγές στην πτέρυγα περιλαμβάνουν κάποιες μικρές γεωμετρικές διαμορφώσεις που έγιναν στα οριζόντια πτερύγια, καθ’ όλο το μήκος τους, ώστε ο αέρας να περνά ευνοϊκότερα από το συγκεκριμένο σημείο και προς την εμπρός ανάρτηση.
Ωστόσο, το μεγαλύτερο σκέλος των αλλαγών της πτέρυγας είναι στα εξωτερικά μέρη της και τα κατακόρυφα στελέχη της. Στόχος των εκεί αλλαγών είναι η αλλαγή του αέρα που στέλνουν εξωτερικά του μονοθεσίου τα συγκεκριμένα μέρη.
Το σχήμα της προεξέχουσας και οπίσθιας ακμής των κατακόρυφων στελεχών έχουν τροποποιηθεί αρκετά σημαντικά, με αρκετά πιο ήπια καμπύλη να επιλέγεται για το προεξέχον μέρος.
Η μάχη της McLaren, ωστόσο να αναπτύξει ένα μονοθέσιο ικανό τόσο στις αργές όσο και στις γρήγορες στροφές δεν είναι κάτι το πρωτοφανές, με τον Stella να σχολιάζει πως αυτή η ανισορροπία είναι ένας περιορισμός που οφείλεται στους ισχύοντες τεχνικούς κανονισμούς.
“Ειδικά με αυτή τη γενιά μονοθεσίων, και αυτή τη γενιά εμπρός πτερύγων, οι γεωμετρίας που μπορούμε να έχουμε είναι πολύ συγκεκριμένες”, σχολίασε ο Ιταλός.
“Είναι πολύ δύσκολο να πετύχεις αυτό που θες στις χαμηλές ταχύτητες, αυτό που θες στις ευθείες αλλά και αυτό που θες στις γρήγορες καμπές, συνδυαστικά”.
“Πρόκειται για μια πρόκληση που είμαι σίγουρος ότι όλες οι ομάδες αντιμετωπίζουν και γι’ αυτό είναι αρκετά δύσκολο να φέρνεις αναβαθμίσεις για την εμπρός πτέρυγα”.
“Ελπίζουμε πως η λύση πάνω στην οποία δουλεύουμε να μπορεί να δώσει οφέλη στις χαμηλές ταχύτητες, χωρίς ωστόσο να επηρεάσει τις γρήγορες καμπές ή την ταχύτητα στις ευθείες αρνητικά”.
Promising start. 👊#AustrianGP 🇦🇹 pic.twitter.com/yqPQOScE6G
— McLaren (@McLarenF1) June 28, 2024
Οι αλλαγές που έγιναν στα καλύμματα των αναρτήσεων είναι μικρές, και εισήλθαν με σκοπό να βελτιωθεί η ροή του αέρα που έρχεται από την εμπρός πτέρυγα.
“Όταν αλλάζεις την εμπρός πτέρυγα, αλλάζει ελαφρά και η ροή του αέρα που πηγαίνει στο πίσω μέρος του μονοθεσίου”, συνέχισε ο Stella. “Έτσι, θα πρέπει να βελτιστοποιήσουμε τα εξαρτήματα που βρίσκονται πίσω από την εμπρός πτέρυγα”.
“Είναι κάτι πολύ σύνηθες. Και βλέπω πως όλο και περισσότερες ομάδες, όταν έρχονται με νέες πτέρυγες, φέρνουν και αλλαγές στα καλύμματα των φρένων και στα καλύμματα των αναρτήσεων. Είναι καθαρά για λόγους αεροδυναμικής”.
Θα βοηθήσουν αυτές οι αλλαγές την MCL38 να επικρατήσει στο Red Bull Ring. Τα πρώτα σημάδια από το 2-3 στο σημερινό Sprint Qualifying είναι ενθαρρυντικά!
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!