Έχοντας πάρει ώθηση από τη νίκη στη Σαρδηνία, ο Εσθονός βλέπει μπροστά του έναν ορίζοντα αγώνων που θα μπορούσαν να τον φέρουν ακόμα πιο κοντά στην κορυφή. Ποιες οι πιθανότητές του για τον τίτλο φέτος όμως;
Η Σαρδηνία είναι ένα μέρος στο οποίο ο Tanak έχει ζήσει καλές και κακές στιγμές: αφενός, η πρώτη του νίκη στο WRC με την M-Sport και το Fiesta WRC, αφετέρου μια χαμένη νίκη μέσα στα χέρια του δύο χρόνια αργότερα, όταν και το Yaris GR του έβγαλε πρόβλημα με την υποβοήθηση στο σύστημα διεύθυνσης.
Έκτοτε, η Σαρδηνία για τον Tanak θα είναι ή του ύψους (νίκη) ή του βάθους (μηχανικά προβλήματα).
Η νίκη του Tanak πριν δύο εβδομάδες ήταν μεγάλος σταθμός για τη φετινή του πορεία. Κατά παραδοχή και του ίδιου, το 2024 δεν ξεκίνησε ιδανικά για τον ίδιο, στη δεύτερη θητεία του στη Hyundai. Αυτό δείχνει να φτάνει σιγά-σιγά προς το τέλος του.
Για μεγάλο μέρος του Rally Σαρδηνίας, ο Sebastien Ogier έδειχνε έτοιμος να επαναλάβει το αποτέλεσμα της Πορτογαλίας, με τον Tanak και τότε να βγαίνει δεύτερος. Όταν ο Ogier, όμως, αντιμετώπισε πρόβλημα με το ελαστικό του που βγήκε απ’ τον τροχό, ο Tanak ήταν εκεί να το επωφεληθεί. Στο τέλος κέρδισε τον αγώνα για μόλις δύο δέκατα.
Δεν λύθηκαν όλα για τον Tanak σε μια βραδιά. Ούτε η υποστροφή για την οποία μιλά φέτος, ούτε τα χαμηλά επίπεδα πρόσφυσης στο i20 N του που δεν του δίνουν το ελεύθερο να πάει όπως θέλει. Ωστόσο, η συστηματική δουλειά του ίδιου αλλά και του συνοδηγού του, αποδίδουν.
Στα τρία τελευταία Rally, ο Tanak έχει συλλέξει συστηματικά περισσότερους βαθμούς από τον teammate του, Thierry Neuville, που προηγείται αυτή τη στιγμή στο Πρωτάθλημα. Η διαφορά των δύο ήταν στους 34 βαθμούς στην Κένυα. Μετά τη Σαρδηνία είναι στους μόλις 18.
Το #8 Hyundai έχει αρχίσει και παίρνει μομέντουμ και αυτό έρχεται σε μια καλή στιγμή για τους Tanak/Jarveoja, μιας και στο καλεντάρι του WRC έρχονται τρία σερί χωμάτινα και γρήγορα event σε Πολωνία, Λετονία και Φινλανδία. Πρόκειται για την παιδική χαρά του Tanak.
Μπορεί, ασφαλώς, οι part-timers, Kalle Rovanpera και Esappeka Lappi να παίξουν τον ρόλο τους και να κόψουν βαθμούς απ’ τους μόνιμους, αλλά ο Tanak δείχνει ο Νο.1 υποψήφιος για τη μεγαλύτερη συγκομιδή βαθμών από τώρα έως και το τέλος του Αυγούστου στη Jyvaskyla της Φινλανδίας.
Αν και, ιστορικά, το i20 δεν είναι τόσο ανταγωνιστικό σε τέτοιες διαδρομές, η νίκη του Tanak το 2022 στη Φινλανδία, με ένα ξεκάθαρα υποδεέστερο πακέτο απ’ την Toyota, κάνοντας μάλιστα τον αγώνα της ζωής του, είναι απόδειξη πως τα τερέν αυτά βολεύουν τον πρωταθλητή του 2019.
Πλέον, το i20 βρίσκεται σε άλλο επίπεδο, όντας πολύ ανταγωνιστικό, και ορισμένες φορές ξεκάθαρα ανώτερο του Yaris. Επίσης, ο Εσθονός δείχνει να βρίσκεται και ψυχολογικά σε πολύ καλύτερο φεγγάρι απ’ το παρελθόν. Θα μπορέσει να βρει την ταχύτητα της διετίας 2018/2019;
🚨 The latest episode of Liaison has just dropped 🚨
Go exclusively behind the scenes to find out how we won Rally Italia Sardegna in one of the closest WRC finishes ever 🤯
It’s worth it for the celebrations at the end alone 😂
📺 Tap below to watch the full video 👇
— Hyundai Motorsport (@HMSGOfficial) June 6, 2024
Για να θυμηθούμε τι σημαίνει Ott Tanak εκείνη την περίοδο, ας δούμε κάποια νούμερα: Το 2018, ο τότε οδηγός της Toyota είχε κερδίσει σε 70 ειδικές όλη τη χρονιά (με τον δεύτερο καλύτερο να είναι ο Neuville με 40, ενώ προηγήθηκε για συνολικά 86 ειδικές στη σεζόν (επόμενος με 75 ο Ogier).
Το 2019, τη σεζόν του τίτλου, τα νούμερα ήταν ακόμα πιο χαοτικά. 109 κερδισμένες ειδικές για τον Εσθονό και μετά το χάος με τον επόμενο 75 ειδικές πιο πίσω.
Μπορεί με το Yaris GR τότε να προσαρμόστηκε αμέσως, ενώ ήταν και 5-6 χρόνια νεότερος. Όμως δείχνει πως στα 36 του, ακόμα το ‘χει. Και οδηγικά και ψυχικά.
Ίσως και να μπαίνουμε στην ώρα του Tanak στο δεύτερο σκέλος του φετινού πρωταθλήματος.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!