Γρήγορη επιστροφή στη δράση για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Rally, με το καλεντάρι να συνεχίζει στους ευρωπαϊκούς προορισμούς και την Πορτογαλία να φιλοξενεί τα πληρώματα το τετραήμερο 9-12 Μαΐου!
Λίγες μόλις ημέρες μετά το πρώτο ασφάλτινο Rally της σεζόν, στην Κροατία, το WRC επιστρέφει σε χωμάτινα τερέν, για το Rally Πορτογαλίας, το πρώτο συμβατικό χωμάτινο event της σεζόν.
Πρόκειται για έναν από τους ιστορικούς αγώνες στο πρόγραμμα του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Rally, και ένα από τα πιο αγαπημένα των φιλάθλων του αθλήματος.
Στη φετινή εκδοχή του, το Rally θα φιλοξενήσει συνολικά 69 πληρώματα, 9 εκ των οποίων θα ανήκουν στην κορυφαία, Rally1 κατηγορία του θεσμού.
Για πρώτη φορά φέτος, η Toyota Gazoo Racing θα κατέβει με 4 αγωνιστικά, αποτελώντας σχεδόν το ήμισυ των υβριδικών θηρίων. Η τετράδα των Yaris GR οφείλεται στην ταυτόχρονη επιθυμία των part-timers, Kalle Rovanpera και Sebastien Ogier, να τρέξουν στον συγκεκριμένο αγώνα, κάτι που οι Ιάπωνες μπορούσαν τεχνικά να υποστηρίξουν.
Ο Φινλανδός έχει κερδίσει στα προηγούμενα δύο event (2022 & 2023), ενώ η ομάδα με έδρα της Jyvaskyla έχει κερδίσει και στις προηγούμενες δύο διοργανώσεις (2019 & 2021).
Ασφαλώς, πλάι στους δύο προαναφερθέντες, αναμένεται να δούμε τους συνήθεις υπόπτους, Elfyn Evans και Takamoto Katsuta, με τον Ιάπωνα να είναι αυτός που εξαιρείται από τη βαθμοδότηση για το Πρωτάθλημα Κατασκευαστών. Με τους Rovanpera και Ogier να εκκινούν στο 5-7 την Παρασκευή, οι ελπίδες για ένα καλό πρώτο πλασάρισμα, σε “καθαρότερο” χώμα είναι βάσιμες.
Με 3 i20 N θα πορευτεί στο Rally Πορτογαλίας η Hyundai. Οι βασικοί, Thierry Neuville και Ott Tanak, θα συμπληρωθούν για πρώτη φορά φέτος από τον πολύπειρο Dani Sordo, που έχει ανέβει στο βάθρο στα προηγούμενα τρία Rally στη χώρα της Ιβηρικής, ενώ ήταν αυτός που έδωσε την πρώτη νίκη της Hyundai σε ειδική, το 2014, στην Πορτογαλία ξανά.
Με τον Neuville να αναμένεται να έχει μια δύσκολη δουλειά μπροστά του, ανοίγοντας το δρόμο όλη την Παρασκευή, ο Tanak θα βρίσκεται σε ασφαλώς καλύτερη κατάσταση, εκκινώντας 4ος. Ο Sordo, δεδομένου ότι δεν έχει λάβει μέρος (και βαθμούς) σε κανέναν από τους προηγούμενους γύρους, θα εκκινεί τελευταίος για όλη την Παρασκευή, απολαμβάνοντας θεωρητικά τις καλύτερες συνθήκες απ’ όλους στο οδόστρωμα.
Τέλος, η M-Sport, αναμένεται κλασσικά να παραταχθεί με δύο Ford Puma, και τους συνήθεις υπόπτους, Adrien Fourmaux και Gregoire Munster. 3ος εκκινεί ο Fourmaux που δεν θα έχει και το ευκολότερο έργο, ενώ 8ο εκκινεί ο Munster που θέλει να συνεχίσει το σερί βαθμών που ξεκίνησε στην Κροατία.
Your WRC Vodafone Rally de Portugal 2024 Preview 🇵🇹#WRC | #RallydePortugal 🇵🇹 pic.twitter.com/T7JW2ScA8U
— World Rally Championship (@OfficialWRC) May 3, 2024
Το πρόγραμμα
Το Rally Πορτογαλίας αναμένεται για φέτος να έχει ένα αρκετά απαιτητικό και πολυάσχολο πρόγραμμα, με πάνω από 200 μίλια αγωνιστικής δράσης συνολικά. Ωστόσο, οι αλλαγές στις ειδικές σε σχέση με την περσινή εκδοχή είναι αρκετά μικρές.
Η δράση ξεκινά με την υπερειδική του απογεύματος της Πέμπτης, στα 1,8 μίλια της Figueira da Foz, για να ακολουθήσουν πάνω από 140 χιλιόμετρα αγώνα την Παρασκευή. Διπλά περάσματα από τρεις ειδικές, με ενδιάμεσο tire-fitting zone, θα περιμένουν τα πληρώματα στην πρώτη γεμάτη ημέρα του αγώνα, κάτι αρκετά απαιτητικό δεδομένου ότι δεν θα υπάρχει κανονικό service στο ενδιάμεσο.
Η μεγαλύτερη ημέρα του αγώνα είναι Σάββατο, με πάνω από 150 αγωνιστικά χιλιόμετρα. Διπλά περάσματα από τέσσερις ειδικές έχει το μενού, με κανονικό service αυτή τη φορά στο ενδιάμεσο.
Η μέρα ξεκινά με περάσματα από τις Felguieras & Montim, των περίπου 10 km έκαστος, ενώ ακολουθεί η Amarante των 23 μιλίων, η μεγαλύτερη ειδική του Rally. Η 4η ειδική είναι η Paredes των 10 μιλίων.
Το κερασάκι στην τούρτα του Σαββάτου θα είναι η υπερειδική της Lousada, που κλείνει και την τρίτη ημέρα του αγώνα.
Τέλος, η Κυριακή θα περιλαμβάνει δύο διαδρομές, καθεμία με διπλό πέρασμα: Cabeceiras de Basto και Fafe είναι τα ονόματα της τελευταίας ημέρας του Rally Πορτογαλίας, με τη γνωστή για τα άλματά της, Fafe να εξυπηρετεί και ως η Power Stage του αγώνα, όντας η τελευταία ειδική που απονέμει και τους bonus βαθμούς.
Περισσότερες πληροφορίες για το πρόγραμμα μπορείτε να βρείτε εδώ!
Με τη μάχη του πρωταθλήματος, σε οδηγούς και κατασκευαστές, να είναι εντελώς ανοιχτή, με το νέο σύστημα βαθμολόγησης να έχει κάνει τα πράγματα αρκετά πιο αβέβαια, το Rally Πορτογαλίας αναμένεται να είναι ακόμα ένα καθηλωτικό επεισόδιο στη μάχη που διαμορφώνεται ανάμεσα σε Neuville και Evans, για το ποιος θα κατακτήσει το πρώτο του πρωτάθλημα.
Πώς θα είναι άραγε τα πράγματα το απόγευμα της Κυριακής; Οι απαντήσεις μόνο στο F1fan.gr!
Μείνετε συντονισμένοι για περισσότερα από τη δράση του Rally Πορτογαλίας!
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!