Ζημιές στο πάτωμα της RB20 φαίνεται να στέρησαν τις ελπίδες του Max Verstappen να διεκδικήσει τη νίκη ενάντια στον Lando Norris στον αγώνα του Μαϊάμι, σύμφωνα με την Red Bull.
Ο Verstappen δεν μπόρεσε να ανταποκριθεί στο ρυθμό του Norris μετά την επανεκκίνηση του αγώνα από το αυτοκίνητο ασφαλείας στον αγώνα του Μαϊάμι, επιτρέποντας έτσι στον οδηγό της McLaren να εξασφαλίσει την παρθενική νίκη της καριέρας του.
Ο Ολλανδός είχε αποδώσει αρχικά την έλλειψη ρυθμού του σε δυσκολίες με την εύρεση της ισορροπίας του μονοθεσίου που βίωνε όλο το Σαββατοκύριακο και στην έλλειψη άνεσής του με τα σκληρά ελαστικά που τοποθετήθηκαν πριν από την επανεκκίνηση.
Όμως, η ανάλυση της RB20 του Verstappen από την Red Bull μετά τον αγώνα αποκάλυψε πως ο παγκόσμιος πρωταθλητής οδηγούσε με ζημιά στο πάτωμα του μονοθεσίου – πιθανότατα ως αποτέλεσμα της εξόδου και της πρόσκρουσής του πάνω στα kerbs και στην κολόνα του chicane στον 22ο γύρο.
Ο επικεφαλής της Red Bull, Christian Horner, δήλωσε στη συνέχεια αναφερόμενος στην απόδοση του μονοθεσίου: «Δεν νομίζω ότι είχαμε καλή ισορροπία όλο το Σαββατοκύριακο. Προφανώς, [ο Max Verstappen] χτύπησε την κολόνα κάπου στον 20ο γύρο και αυτό τελικά προκάλεσε αρκετά μεγάλη ζημιά στο κάτω μέρος του μονοθεσίου, οπότε θα πρέπει να ερευνήσουμε ακριβώς ποιες ήταν οι συνέπειες από αυτό».
«Είναι μια σεβαστής έκτασης περιοχή αριστερά και πίσω στο πάτωμα […] που λείπει και μπορείτε να την δείτε επίσης να λυγίζει υπερβολικά, οπότε αυτό σίγουρα δεν βοήθησε».
Υπενθυμίζεται ότι η πρώτη αντίδραση του Verstappen όταν βγήκε από το μονοθέσιο, σε αντίθεση με τα σχόλια του Horner, ήταν ότι τα προβλήματα με την απώλεια ρυθμού του οφείλονταν στο στήσιμο και στα ελαστικά και ότι αισθανόταν ότι δεν υπήρχε ζημιά.
«Ποτέ δεν ένιωσα άνετα κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου με αυτό», σχολίασε ο Verstappen. «Θεωρώ ότι με τη μέση γόμα ήταν κάπως εντάξει, αλλά με η σκληρή ήταν μεγάλος μπελάς».
«Θέλω να πω… απλά χαμηλή πρόσφυση και περίεργη ισορροπία στις αργές καμπές. Δεν μπορούσα να στηριχτώ στο πίσω μέρος [σ.σ.υπερστροφή – oversteer], ενώ στις υψηλές καμπές είχα πολλή υποστροφή [understeer]. Έτσι, όταν έχεις αυτά τα δύο προβλήματα, δεν μπορείς να τα εξισορροπήσεις γιατί επιδιώκεις δύο διαφορετικά πράγματα. Οπότε οδηγούσα με όση πρόσφυση είχα και δεν ήταν πολλή».
Μιλώντας για το συμβάν με τον κώνο, αστειεύτηκε πως: «Δεν μου άρεσε, οπότε αποφάσισα να το βγάλω και να δοκιμάσω την αντοχή και της μπροστινής πτέρυγας. Ολοκληρώθηκε ένα crash test λοιπόν. Όχι, δεν υπήρξε ζημιά. Ο κώνος δεν εμπόδιζε τον δρόμο κανενός, οπότε ήταν ουσιαστικά ένα δώρο για όλους μετά από αυτό».
Ερωτηθείς συγκεκριμένα για τις δηλώσεις του Horner ότι η απώλεια ρυθμού ήταν λόγω ζημιάς, ο Verstappen απάντησε: «Δεν αισθάνθηκα διαφορά, οπότε δεν ξέρω. Ίσως υπήρχε από πριν πρόβλημα. Δεν γνωρίζω. Θέλω να πω, χτύπησα αυτό το πράγμα και μετά ο ρυθμός μου ήταν ο ίδιος, οπότε δεν ήξερα αν πραγματικά υπήρχε ζημιά».
Η Red Bull εξήγησε αργότερα ότι τα σχόλια του Verstappen σχετικά με την μη ύπαρξη ζημιάς είχαν γίνει πριν ο ίδιος δει το αυτοκίνητο – που ήταν αρκετά προφανές ότι είχε ζημιά.
Ο Horner εξήγησε ότι τα δεδομένα από τον αγώνα έδειχναν ότι ο Verstappen ήταν αρκετά κάτω σε απόδοση στη Στροφή 1, γεγονός που θα δικαιολογούσε το πλεονέκτημα που απέκτησε ο Norris.
«Έχανε δυόμισι δέκατα [του δευτερολέπτου] στη Στροφή 1 σε κάθε γύρο», δήλωσε. «Όσον αφορά το αν αυτό ήταν εξαιτίας της ζημιάς, όταν βλέπεις τις φωτογραφίες του τι έλειπε, το μονοθέσιο δεν σχεδιάστηκε έτσι».
Στη συνέντευξη τύπου της Red Bull αργότερα το βράδυ, ο Verstappen διευκρίνισε πόσο ξεκάθαρη ήταν τελικά η ύπαρξη ζημιάς: «Όταν φέραμε το αυτοκίνητο πίσω στο γκαράζ, διαπιστώσαμε επίσης ότι το πάτωμα είχε ζημιά και είχε μια τρύπα, η οποία θα μπορούσε να έχει προκληθεί από το χτύπημα στον κώνο».
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!