Το αφεντικό της Ferrari, Frederic Vasseur, πιστεύει ότι η ισχυρή εμφάνιση της ομάδας στο Ιαπωνικό Grand Prix δείχνει ότι έχει «υπό έλεγχο» τα δεινά της υποβάθμισης των ελαστικών της.
Η παρθενική σεζόν του Vasseur στο τιμόνι την πέρυσι αποδείχτηκε προβληματική από την αρχή καθώς η Ferrari πάλεψε με ένα απρόβλεπτο αυτοκίνητο που αποδείχτηκε πολύ επιρρεπές στον άνεμο. Αλλά ενώ η ιταλική μάρκα προχώρησε για να πετύχει τη μοναδική νίκη της σεζόν εκτός της Red Bull, στο θέμα της μετατροπής του ενθαρρυντικού ρυθμού ενός γύρου σε παρόμοια αποτελέσματα αγώνων της διέφευγε συχνά. Ωστόσο, η Ferrari πέτυχε στην προσπάθειά της να συναρμολογήσει έναν πιο συμβατό μονοθέσιο, την SF-24 που είναι πιο ήπια στα ελαστικά της Pirelli από την ελαττωματική προκάτοχό της.
Παρά το γεγονός ότι ξεκίνησαν τέταρτος και όγδοος στο grid στη Suzuka, ο Carlos Sainz διατήρησε το 100% σερί της Ferrari στο βάθρο αυτή τη σεζόν στην τρίτη θέση, με τον Charles Leclerc πίσω.
«Ειλικρινά, νομίζω ότι όλα πήγαν πολύ καλά την Κυριακή», έγραψε ο Vasseur. «Η στρατηγική ήταν η καλή και για τα δύο μονοθέσια, ανάλογα με τη θέση στην πίστα. «Η διαχείριση των ελαστικών ήταν υπό έλεγχο, το pitstop πήγε καλά, ο ρυθμός ήταν εντάξει. Είμαι πραγματικά πεπεισμένος ότι κάναμε μια καλή Κυριακή. Αν πρέπει να αλλάξουμε κάτι, είναι περισσότερο το Σάββατο που πρέπει να βελτιώσουμε παρά την Κυριακή. Αλλά ήταν μια καλή δουλειά και μια καλή ομαδική δουλειά».
Ο Leclerc μπόρεσε να εκτελέσει έναν αξιοσημείωτο αγώνα μίας στάσης – κάνοντας τη σκληρή σύνθεση να αντέξει για 27 γύρους – για να κερδίσει τον Lando Norris της McLaren (ο οποίος είχε προκριθεί στην τρίτη θέση), στην τέταρτη θέση.
Όσον αφορά τη διαχείριση του Leclerc, ο Vasseur σημείωσε: «Ναι, αλλά πήγε καλά και στα δύο σετ. Όταν λέμε για το πρώτο κομμάτι, είναι μετά τη δεύτερη έναρξη [επανεκκίνηση της κόκκινης σημαίας] Αλλά και τα δύο stints πήγαν πολύ καλά κάναμε pit stops νωρίς. Νομίζω ότι το τελευταίο κομμάτι ήταν περίπου 30 γύροι με το σκληρό και ήταν αρκετά φιλόδοξο αν ρίξεις μια ματιά στο τι έκανε η Mercedes. Αλλά ειλικρινά, είχαμε πολύ, πολύ χαμηλό φθορά και δεν ξέρω αν θα μπορούσαμε να κάνουμε 20 γύρους περισσότερους, αλλά δεν το νομίζω. Αλλά ήταν ακόμα υπό έλεγχο και είχαμε τη δυνατότητα να επεκταθούμε λίγο, αλλά μετά θα ήταν περισσότερο θέμα διαχείρισης ελαστικών, διαχείρισης θέσης και ούτω καθεξής».
Εν τω μεταξύ, ο Sainz επέκτεινε το δεύτερο κομμάτι του για να έχει ένα πλεονέκτημα στους τελευταίους γύρους, το οποίο χρησιμοποίησε για να ξεπεράσει τόσο τον Norris όσο και τον Leclerc για να διεκδικήσει άλλο ένα βάθρο.
Ερωτηθείς εάν ο αγώνας έδωσε επιβεβαίωση ότι η Ferrari βρίσκεται στο σωστό δρόμο, ο Vasseur είπε: “Νομίζω ότι από την αρχή της σεζόν είμαστε πολύ καλύτεροι στη διαχείριση και την υποβάθμιση των ελαστικών. Καταφέραμε να κάνουμε τον πιο γρήγορο γύρο στη Τζέντα και τη Μελβούρνη στον τελευταίο γύρο. Ήταν σχεδόν η περίπτωση σήμερα για ένα δέκατο, νομίζω. Νομίζω ότι κάναμε ένα πολύ καλό βήμα μπροστά σε αυτό. Δουλέψαμε πολύ για τις αδυναμίες μας και βελτιωθήκαμε μαζικά στη διαχείριση των ελαστικών, τους οδηγούς, τη στρατηγική και την ομάδα. Σίγουρα, αλλά τώρα έχουμε κάποιες άλλες αδυναμίες και πρέπει να βελτιωθούμε κάπου αλλού, σίγουρα, αν θέλουμε να κάνουμε καλύτερη δουλειά».
Ωστόσο, ο Vasseur έχει προειδοποιήσει ότι τα προβλήματα υποβάθμισης του παρελθόντος της Ferrari θα μπορούσαν να επαναληφθούν και το βάρος είναι στην ομάδα να διαχειριστεί τις προοπτικές της αγώνα με αγώνα.
«Νομίζω ότι αυτό είναι πολύ καλά υπό έλεγχο τώρα», συνέχισε. «Αυτό που ισχύει τη μια μέρα δεν ισχύει την άλλη για τη διαχείριση των ελαστικών. Δεν χρειάζεται να θεωρήσουμε ότι αυτό τελείωσε. Την επόμενη εβδομάδα στην Κίνα θα έχουμε άλλη άσφαλτο, διαφορετικές καιρικές συνθήκες και θα είναι μια νέα πρόκληση».
Η Ferrari είχε θεωρηθεί ως η ισχυρότερη ομάδα στις προσομοιώσεις ρυθμού αγώνα, αλλά ο τρίτος Sainz ήταν 20 δευτερόλεπτα πίσω από τον Max Verstappen, ο οποίος ηγήθηκε του 1-2 της Red Bull.
Ερωτηθείς εάν συμφωνεί με τις υποψίες ότι οι υψηλότερες θερμοκρασίες στον αγώνα βοήθησαν τη Red Bull, πρόσθεσε: «Νομίζω ότι στην Κίνα θα έχουμε την ευκαιρία να το δοκιμάσουμε σε ψυχρότερες συνθήκες.
«Δεν ξέρω γιατί κάναμε μόνο το FP3 σε ψυχρότερες συνθήκες. Δεν είμαι σίγουρος ότι ήμασταν σε καλύτερη κατάσταση. Ποτέ δεν ξέρετε για τη ρύθμιση του κινητήρα, το επίπεδο καυσίμου και ούτω καθεξής. Η φθορά ήταν υπό έλεγχο για εμάς το Σάββατο αλλά και για εκείνους. Ήταν σχεδόν το ίδιο σήμερα».
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!