Μετά από ένα διάλειμμα στην Αυστραλία, Max Verstappen και Red Bull επέστρεψαν στις συνήθεις συνθήκες, με άνετη νίκη και κυριαρχικό 1-2 για την ομάδα μετά και την πολύ καλή εμφάνιση του Sergio Perez. 3ος με σωστή στρατηγική και δυνατή οδήγηση ο Carlos Sainz!
Πάμε να δούμε τί έγινε σήμερα, στην πίστα της Suzuka.
Με τον γύρο σχηματισμού να ξεκινά στις 08:00 Ώρα Ελλάδας ακριβώς, στη στρατηγική των ελαστικών φάνηκαν αρκετές διαφορές. Μπορεί τα πρώτα μονοθέσια να πήγαν όλα στη λογική της μέσης, ωστόσο ο Alonso επέλεξε να εκκινήσει με τα μαλακά, ενώ την ίδια επιλογή πήραν και αρκετοί οδηγοί της δεύτερης δεκάδας του grid. Σε κάθε περίπτωση, τα ελαστικά έδειχναν πως θα αποτελούσαν σημείο προσοχής για τη συνέχεια του αγώνα και τα pitstops.
Λίγες στιγμές μετά, είχαμε το σβήσιμο των 5 κόκκινων φώτων, με τα 20 μονοθέσια παραταγμένα στο grid. Η εκκίνηση του αγώνα ήταν καθαρή μπροστά, με τους πρώτους οδηγούς να διατηρούν τη θέση τους. Ωστόσο, στις πιο πίσω θέσεις είχαμε ατύχημα, με τους Daniel Ricciardo και Alex Albon να έχουν επαφή και να φεύγουν αμφότεροι στα προστατευτικά της Στροφής 2.
LAP 1/53
Red flag 🔴
Albon and Ricciardo come together at Turn 2. Both drivers are out of their cars.#F1 #JapaneseGP pic.twitter.com/fvGWOyb104
— Formula 1 (@F1) April 7, 2024
Η διπλή αυτή εγκατάλειψη έφερε κόκκινη σημαία στη διαδικασία προκειμένου να περισυλλεχθούν τα μονοθέσια και επιδιορθωθούν τα προστατευτικά. Από τα πρώτα πλάνα, αυτός που έδειχνε να φέρει περισσότερη υπαιτιότητα ήταν ο Αυστραλός της RB, που στρίμωξε τον οδηγό της Williams προς το γρασίδι. Ήταν ένα συμβάν που σίγουρα οι αγωνοδίκες θα εξέταζαν…
Μισή ώρα αργότερα, και αφού όλα είχαν επιδιορθωθεί, τα 18 πλέον μονοθέσια βγήκαν ξανά στην πίστα για να προετοιμαστούν για εκ νέου εκκίνηση. Έκπληξη προκάλεσε η επιλογή της Mercedes να βάλει και στα δύο της μονοθέσια τη σκληρή γόμα μετά τη διακοπή.
Αυτή τη φορά, η εκκίνηση δεν είχε πουθενά δράμα, με τα περισσότερα μονοθέσια να παραμένουν στις θέσεις τους.
Δύο γύρους αργότερα, ενεργοποιήθηκε και το DRS, ωστόσο μπροστά δεν είχαμε μεγάλες αλλαγές, με τον μόνο άμεσα κερδισμένο να είναι ο George Russell που ανέβηκε 9ος.
Από τον 6ο γύρο, ξεκίνησαν οι πρώτες αλλαγές ελαστικών, με τους οδηγούς να φορούν τη σκληρή γόμα, η οποία και έδειχνε να κερδίζει έδαφος από τις πρώτες ενδείξεις. Η McLaren έβαλε νωρίς τους οδηγούς της στη σκληρή γόμα, θέλοντας να επιχειρήσει το undercut στις Ferrari.
LAP 16/53
Perez and Sainz pit – and re-join behind Lando Norris!
That’s a net P2 now for the man in Papaya 🧡#F1 #JapaneseGP pic.twitter.com/On2BaZHnTb
— Formula 1 (@F1) April 7, 2024
Στο τέλος του 15ου γύρου ακολούθησε και η Ferrari με τον Sainz, ενώ και η Red Bull έβαλε τον Perez για να καλύψει τη 2η θέση. Αμφότεροι έβαλαν τη μέση γόμα αλλά βγήκαν πίσω από τον Lando Norris που έκανε διπλό undercut. Έμενε να φανεί εάν θα μπορούσε ο οδηγός της McLaren να διατηρηθεί εκεί. Για την ώρα, όμως, ο Norris έκανε προσπέραση στον Hamilton, στην εξωτερική της Στροφής 1.
Μετά και το τέλος του 22ου γύρου, ο Verstappen κατέλαβε εκ νέου την πρώτη θέση που είχε χάσει από το pitstop του, μιας και ο Charles Leclerc ακόμα δεν είχε προχωρήσει σε αλλαγή ελαστικών, κάτι που ίσχυε και για τις Mercedes που ξεκίνησαν στην επανεκκίνηση με τη σκληρή.
LAP 21/53
Verstappen re-takes the lead from Leclerc! 🔁
The Ferrari is trying to make it to a one-stopper, and the Red Bull sweeps by.#F1 #JapaneseGP pic.twitter.com/tDsP23WiuQ
— Formula 1 (@F1) April 7, 2024
Russell και Hamilton έκαναν αλλαγή από σκληρή σε σκληρή στον 23ο και 24ο γύρο αντίστοιχα, αλλά την ίδια ώρα, ο Charles Leclerc έδειχνε να αντέχει στη 2η θέση, ακόμα και χωρίς pitstop. Ο ρυθμός του ήταν αρκετός ώστε Norris και Sainz να μην τον πλησιάζουν αρκετά γρήγορα, ενώ ακόμα και ο Perez με την RB20 δεν κατάφερε να τον περάσει γρήγορα, και βασίστηκε σε λάθος του Μονεγάσκου στη 2η Degner.
Στον 28ο γύρο, Leclerc και Norris μπήκαν για αλλαγή, με τη McLaren να προσπαθεί να καλύψει τον Russell που πήγαινε για ένα pistop.
Τελικά, ο Russell βρέθηκε μπροστά από τον Norris, για να δεχτεί προσπέραση έναν γύρο μετά. Μεγάλος κερδισμένος, όμως, η Ferrari και o Leclerc που κέρδισαν θέση και έβαλαν ισχυρή υποψηφιότητα για το τρίτο σκαλί του βάθρου…
Μετά και τα δεύτερα pitstop όσων βρίσκονταν σε αυτή τη στρατηγική, οι δύο Red Bull έδειχνα πως βρίσκονταν σε δικό τους αγώνα. Ωστόσο, η τρίτη θέση του βάθρου ήταν μάχη τριών ατόμων. Τη θέση είχε ο Leclerc, ο 4ος Norris παραμόνευε και πίεζε, ωστόσο τη φρέσκια γόμα και το πλεονέκτημα στους τελευταίους γύρους θα το είχε ο Carlos Sainz, που μετά τα νέα φρέσκα ελαστικά του έπεσε πίσω από τις δύο Mercedes.
Ο Ισπανός ξεκίνησε να μαζεύει γρήγορα τη διαφορά με τον Norris, την ώρα που ο οδηγός της McLaren προσπαθούσε να βρεθεί κοντά στον προπορευόμενο Leclerc, για να μπει στη ζώνη DRS του και να απειλήσει. Η μάχη αυτή έδειχνε πως θα μονοπωλούσε το ενδιαφέρον στα τελευταία στάδια του αγώνα.
Ο Sainz βρέθηκε πίσω από τον διαχύτη της MCL38 του Βρετανού στον 44ο γύρο και με το DRS κατάφερε να περάσει γρήγορα. Δύο γύρους μετά, έπαιρνε σειρά ο teammate του, με τον ίδιο ακριβώς τρόπο.
Από εκείνο το σημείο και μετά, η πρώτη πεντάδα δεν άλλαξε σε τίποτα, με τις Red Bull να είναι σε δικό τους αγώνα και τη Ferrari να δείχνει πως έκανε τις σωστές στρατηγικές επιλογές, ενώ είχε συνολικά το 2ο ταχύτερο μονοθέσιο.
Πιο πίσω, Alonso και Piastri είχαν τη δική τους μάχη για την 6η θέση, στην οποία πλησίαζε και ο 8ος Russell, με πιο φρέσκα ελαστικά.
Τελικά, η μάχη Alonso-Piastri έγινε μάχη Piastri-Russell, με τους δυο τους να έχουν μια στιγμή που θύμισε Senna-Prost το 1989, αλλά πιο καθαρά αυτή τη φορά.
LAP 50/53
… but it’s not going to be easy! 😱
Russell dives to the inside of Piastri at the chicane, they take avoiding action and then the McLaren defends hard into T1 🍿#F1 #JapaneseGP pic.twitter.com/1DxIdHO3Bb
— Formula 1 (@F1) April 7, 2024
Ο Αυστραλός της McLaren προσπάθησε να διατηρηθεί με νύχια και με δόντια μπροστά, έχοντας και το μικρό πλεονέκτημα του σκόπιμου DRS που του έδωσε ο Alonso, γνωρίζοντας πως ο Russell με τα πιο φρέσκα ελαστικά ήταν μεγαλύτερη απειλή. Τελικά, ο οδηγός της Mercedes έκανε την κίνησή του στην τελευταία διαθέσιμη ζώνη DRS, στην αρχή του 53ου γύρου, και ανέβηκε 7ος.
Λίγες στιγμές μετά, ήρθε ο Max Verstappen να πάρει την 57η του νίκη και τον ταχύτερο γύρο στη Suzuka, με τον Perez να τον πλαισιώνει στο βάθρο με ακόμα 1-2 για τους Κόκκινους Ταύρους.
Τρίτος βρέθηκε ο Carlos Sainz που αξιοποίησε καλύτερα τη στρατηγική των ελαστικών του, με 4ο τον Leclerc και 5ο Norris. Alonso, Russell, Piastri, Hamilton και Tsunoda συμπλήρωσαν την πρώτη δεκάδα, με τον Ιάπωνα να παίρνει βαθμό στον αγώνα της πατρίδας του.
Κάπως έτσι, η Red Bull επέστρεψε σε γνώριμες εμφανίσεις, παίρνοντας άνετο προβάδισμα στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών, ενώ και ο Verstappen ξεμακραίνει στο Πρωτάθλημα Οδηγών. Πιο πίσω, η Ferrari έδειξε για ακόμα μια φορά πως έχει το 2ο πακέτο αυτή τη στιγμή στο grid, με τη McLaren ξεκάθαρη 3η μπροστά από Mercedes και Aston Martin.
Επόμενος αγώνας για τη F1 το Κινεζικό Grand Prix, το οποίο επιστρέφει για πρώτη φορά από το 2019, το τριήμερο 19-21 Απριλίου, στη Σανγκάη!
Ακολουθεί και η τελική κατάταξη του Ιαπωνικού Grand Prix. Μείνετε συντονισμένοι για περισσότερα, μόνο στο F1fan.gr!
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!