Ο Fernando Alonso δήλωσε πως ήταν “απογοητευτική” η ποινή των 20 δευτερολέπτων για την εμπλοκή του στο ατύχημα του George Russell στο Grand Prix της Αυστραλίας.
Στους τελευταίους γύρους του χθεσινού αγώνα στο Albert Park, η μοναδική μάχη εντός 10άδας ήταν ανάμεσα σε Fernando Alonso και George Russell, με φόντο το έπαθλο της 6ης θέσης.
Ο Βρετανός της Mercedes, με πιο φρέσκα ελαστικά, πίεζε τον Ισπανό, όντας εντός ζώνης DRS. Στον 57ο γύρο, ωστόσο, ο Alonso φρέναρε νωρίτερα πριν την Στροφή 6, ισχυριζόμενος πως αυτό θα του έδινε περιθώριο για καλύτερη έξοδο και πιο αποτελεσματική άμυνα προς την επερχόμενη ζώνη DRS.
Ωστόσο, ο Russell πιάστηκε στον ύπνο από το τόσο πρώιμο φρενάρισμα του 42χρονου, αποσταθεροποιήθηκε το πίσω μέρος της W15 του λόγω του βρώμικου αέρα και εν τέλει έπεσε στα προστατευτικά, εγκαταλείποντας.
Μετά τον αγώνα, οι αγωνοδίκες εξέτασαν το συγκεκριμένο συμβάν και αποφάσισαν πως ο Alonso είχε παραβεί το Άρθρο 33.4 του Αθλητικού Κώδικα περί παράλογης οδήγησης. Κατά συνέπεια, έλαβε ποινή 20 δευτερολέπτων και 3 πόντους ποινής στην αγωνιστική του άδεια.
Η συγκεκριμένη ποινή τον έριξε από την 6η στην 8η θέση της τελικής κατάταξης, ανεβάζοντας κατά μια θέση τους Lance Stroll και Yuki Tsunoda.
Τα δεδομένα από την τηλεμετρία του μονοθεσίου του οδηγού της Aston Martin έδειξαν πως είχε αφήσει το πόδι απ’ το γκάζι 100 m νωρίτερα από το σύνηθες, πατώντας τα φρένα. Οι αγωνοδίκες αποφάνθηκαν πως η συγκεκριμένη πρακτική ήταν “ασυνήθιστη”, πέρα από το λογικό για να βελτιστοποιηθεί η έξοδος από τη στροφή.
Μετά το τέλος του αγώνα και την απόφαση των αγωνοδικών, ο Alonso δήλωσε απογοητευμένος με το πόρισμα, καθώς δεν ένιωσε πως έκανε κάτι το επικίνδυνο.
“Ο George βρέθηκε γρήγορα πίσω μου, ήξερα πως ερχόταν”, ξεκίνησε να εξηγεί ο Alonso.
“Ύστερα, βρέθηκε στο DRS μου για 5 με 6 γύρους. Χρειαζόταν να κάνω γύρους κατατακτηρίων για να μείνω μπροστά του. Ήθελα να μεγιστοποιήσω την ταχύτητα εξόδου από τη Στροφή 6 και να αμυνθώ στην επίθεσή του. Αυτό θα έκανε κάθε οδηγός αγώνων, δεν θεώρησα πως ήταν κάτι επικίνδυνο”.
“Είναι απογοητευτικός το να λαμβάνεις ποινή από τους αγωνοδίκες όταν αγωνίζεσαι μεν σκληρά, αλλά δίκαια. Και πάλι, χαίρομαι που ο George είναι εντάξει. Δεν ήταν καλό που το μονοθέσιό του βγήκε στο μέσον της πίστας”.
Αργότερα, ο Alonso προέβη και σε συμπληρωματικές δηλώσεις επί του θέματος, σχολιάζοντας στα προσωπικά του social media.
“Είμαι λίγο έκπληκτος από την ποινή στο τέλος του αγώνα, αναφορικά με το πώς θα έπρεπε να προσεγγίζουμε τις στροφές ή πώς θα πρέπει να οδηγούμε αγωνιστικά αυτοκίνητα”, έγραψε ο Alonso.
“Ποτέ δεν θέλουμε να κάνουμε κάτι λάθος, υπό αυτές τις ταχύτητες. Πιστεύω πως χωρίς αμμοπαγίδα στη συγκεκριμένη στροφή ή σε οποιαδήποτε άλλη στροφή στον κόσμο, ποτέ δεν θα βρισκόμασταν υπό έρευνα”.
“Στη F1, με πάνω από 20 χρόνια εμπειρίας, με επικές μάχες όπως στην Imola το 2005/2006 και τη Βραζιλία το 2023, αλλάζοντας αγωνιστικές γραμμές, θυσιάζοντας ταχύτητα εισόδου για καλές εξόδους, όλα αυτά αποτελούν μέρος της τέχνης του μηχανοκίνητου αθλητισμού”.
“Ποτέ δεν οδηγούμε στο 100% σε κάθε γύρο και κάθε στροφή. Κάνουμε οικονομία καυσίμων, ελαστικών, φρένων. Είναι μια έκπληξη, λοιπόν, το να θεωρούμαι υπεύθυνος να κάνω κάθε γύρο πανομοιότυπο”.
Your support drives us forward every race.
Next up, Japan. 💚 pic.twitter.com/Z2gWpLmsOi
— Aston Martin Aramco F1 Team (@AstonMartinF1) March 24, 2024
Ο επικεφαλής της Aston, Mike Krack, σχολίασε πως επίσης ήταν έκπληκτος από το πόρισμα των αγωνοδικών, αλλά δεν πρόκειται να προβεί με τον οργανισμό του σε έφεση επί της απόφασης.
“Ήταν έκπληξη το να τον δω να πέφτει 8ος με την ποινή μετά τον αγώνα. Θα πρέπει να αποδεχτούμε την απόφαση όμως”, σχολίασε ο Krack.
“Δεν πρόκειται κάτι τέτοιο να μας αποσπάσει από μια θετική ημέρα. Πήραμε 12 βαθμούς στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών. Δίνω τα εύσημα και στους δύο οδηγούς που μετουσίωσαν τη θέση τους στο grid σε βαθμούς, αξιοποιώντας δύο πολύ διαφορετικές στρατηγικές στα ελαστικά”.
Επωφελημένος από την απώλεια του Alonso ήταν και ο teammate του, Stroll, κερδίζοντας 2 βαθμούς, μιας και ανέβηκε από την 7η στην 6η θέση στο τέλος της ημέρας.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!