Ο CTO της Williams, Pat Fry, σχολίασε αρνητικά την πρωτοφανή καθυστέρηση της ομάδας του να έχει έτοιμα τα εξαρτήματα για τα νέα μονοθέσια εγκαίρως, με την FW46 να συντίθεται κυριολεκτικά την τελευταία στιγμή ενόψει GP Bahrain.
Ο Fry, που έγινε μέλος της ομάδας του Grove πίσω στον Νοέμβριο, έχοντας αποχωρήσει από την Alpine το προηγούμενο καλοκαίρι, δήλωσε πως υπήρξαν εξαρτήματα για το μονοθέσιο του 2024 που έφυγαν από το εργοστάσιο πολύ αργότερα από προηγούμενες ομάδες του. Κατά το παρελθόν, ο Fry έχει δουλέψει και σε ομάδες όπως η Ferrari και η McLaren.
Ο Fry, επίσης, σχολίασε πως έχει ξεκινήσει έντονη προσπάθεια για αλλαγή κουλτούρας και διαδικασιών εντός του Grove και του ευρύτερου οργανισμού της βρετανικής ομάδας.
“Ο τρόπος με τον οποίο χτίζουμε το μονοθέσιο είναι αρκετά διαφορετικός από αυτό που θα έλεγα φυσιολογικό”, σχολίασε ο Fry. “Και δεν είναι πολύ αποδοτικός”.
“Όλα καθυστερούν πάρα πολύ. Δεν είναι πως καθυστερούν σκόπιμα για κάποιο λόγο. Έχω συνηθίσει να παίρνω νωρίς εξαρτήματα που δεν είναι κρίσιμα, και το πάτωμα το αργότερο δυνατό, επειδή είναι και η μεγαλύτερη επίδραση στην αεροδυναμική απ’ αυτό. Και υπό το πλαφόν στα budget πρόκειται να φτιάξεις μόνο ένα πάτωμα, και αυτό που θα έχεις στις δοκιμές θα το χρησιμοποιήσεις και στον αγώνα”.
“Αλλά όλα σε εμάς ήρθαν πολύ αργά. Δεν έχω ξαναδεί κάτι τέτοιο. Δεν θέλω να το ξαναζήσω. Είμαι σίγουρος πως και ο James (Vowles) δεν θέλει να το ξαναπεράσει επίσης”.
Time to crunch the data 📊 pic.twitter.com/ypJ8tKAmoq
— Williams Racing (@WilliamsRacing) February 29, 2024
Ο Fry δήλωσε φανερά προβληματισμένος απ’ το γεγονός πως υπήρξαν εξαρτήματα των οποίων η διαμόρφωση “έκλεισε” αρκετά νωρίς, ωστόσο η παραγωγή και η παράδοσή τους καθυστέρησε υπερβολικά.
“Σε πληγώνει με πολλούς τρόπους”, συνέχισε ο Fry. “Επειδή, σε σχέση με ό,τι έχω συνηθίσει, έχουμε αποφασίσει για όλες τις αεροδυναμικές επιφάνειες αρκετά νωρίς, αλλά και πάλι δυσκολευόμαστε να τις παράξουμε εγκαίρως. Έτσι, σχηματίζεται ένα μεγάλο κύμα παραγγελιών, ένα βουνό από εξαρτήματα που πρέπει να παράξουμε”.
“Και έπειτα, αυτή η συμπεριφορά δεν είναι ιδιαίτερα φιλική για το cost cap μας. Έτσι, καταλήγουμε να δημιουργούμε πρόβλημα στους εαυτούς μας. Θεωρώ πως όλα οφείλονται στον τρόπο που τα αντιμετωπίζουμε, δηλαδή την κουλτούρα μας”.
“Θα πρέπει να σκεφτούμε πιο σοφά το κομμάτι της βελτιστοποίησης σε όλα τα σετ των τριών κανονισμών. Θα πρέπει να βελτιστοποιηθούμε στο οικονομικό κομμάτι επίσης. Είναι απλά αιματηρά ακριβό αυτό που κάναμε. Το καλύτερο, λοιπόν, είναι να το αποφύγουμε στο μέλλον. Ελπίζω να μην ξανασυμβεί. Ελπίζω να μην είμαι ξανά στο ίδιο σημείο του χρόνου και να λέω το ίδιο πράγμα”.
Την ίδια άποψη με τον Fry διατύπωσε και ο Vowles. Όταν από πέρυσι στην ομάδα, ο Βρετανός είδε για πρώτη φορά φέτος έναν πλήρη κύκλο εξέλιξης, με όλα του τα ζητήματα. Τις πρώτες ενδείξεις, ωστόσο, για το πόσο στραβά μπορεί να πάει το συγκεκριμένο κομμάτι, ο Vowles τις είχε λάβει από πέρυσι, όταν είδε την πορεία εξέλιξης που είχε η FW45.
“Πέρυσι, όταν ήρθα στην ομάδα, ήταν ήδη 20 Φεβρουαρίου. Το μονοθέσιο σχεδόν είχε ολοκληρωθεί. Έτσι, αυτό που κατάφερα να δω ήταν κυρίως οι αναβαθμίσεις στη σεζόν, οι οποίες είναι αρκετά πιο ελαφριά δουλειά από ένα χτίσιμο μονοθεσίου”.
“¨Το χτίσιμο αποτελείται από 20.000 κομμάτια που εντός δύο εβδομάδων πρέπει να συντεθούν. Η αναβάθμιση είναι περιστασιακά μεγάλη. Πρόκειται για ένα πάτωμα, μια εμπρός πτέρυγα, μια πίσω πτέρυγα, οτιδήποτε, που είναι κάτι πιο ελέγξιμο. Ακόμα και σε αυτή τη διαδικασία υπήρχαν απόλυτα σημάδια προβληματικών διαδικασιών. Όχι όμως στην έκταση της χειμερινής περιόδου που μας πέρασε”.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!