Μετά από ένα κακό ξεκίνημα, η τρίτη και τελευταία ημέρα των χειμερινών δοκιμών του 2024 εξελίχθηκε χωρίς απρόοπτα και επιτυχημένα για τους περισσότερους.
Το ζήτημα του αποκολλημένου καλύμματος αποχέτευσης επέστρεψε και σήμερα, στο ίδιο σημείο μάλιστα, βγάζοντας την κόκκινη σημαία για περίπου 75 λεπτά και οδηγώντας στην απόφαση να τσιμεντωθούν οι υδρορροές της πίστας για την επόμενη εβδομάδα.
Το μεσημεριανό διάλειμμα ακυρώθηκε έτσι για άλλη μια φορά, προκειμένου να καλυφθεί ο χαμένος χρόνος, και ευτυχώς για τις ομάδες άλλα προβλήματα δεν υπήρξαν το πρωί, με την αξιοπιστία του grid γενικά να είναι εντυπωσιακή αυτό το τριήμερο. Οι πρώτες ώρες είδαν γενικά πιο αργά και προσεκτικά περάσματα, αν και ο Lewis Hamilton βρέθηκε αρκετές φορές να παλεύει με την W15, γλιστρώντας και μπλοκάροντας σε διάφορα σημεία.
Ο Carlos Sainz πήρε νωρίς τα ηνία με 1:31.247 και τα κράτησε και μετά την επαναφορά της διαδικασίας, όντας ένας εκ τριών οδηγών, μαζί με Sergio Perez και Hamilton, με χρόνο κάτω του 1:32 (ο Βρετανός έκανε ωστόσο την επίδοση με τα C5 αντί για τα C3 ελαστικά). Στον αντίποδα, ο Daniel Ricciardo έκανε μερικούς πολύ αργούς γύρους, με τον καλύτερο χρόνο του τέσσερις ώρες μετά την έναρξη των δοκιμών να είναι σχεδόν έξι δευτερόλεπτα πιο αργός από τη Ferrari και πάνω από τρία από τη Sauber του Valtteri Bottas μπροστά του. Ο Αυστραλός ωστόσο έκανε και 70 γύρους σε αυτό το διάστημα, λιγότερους μόνο από τον Kevin Magnussen.
Χαμένος του πρωινού ο Lando Norris, που παρέμεινε για μεγάλο χρονικό διάστημα στο γκαράζ μετά από μόλις 20 γύρους, αφήνοντας υπόνοιες ότι η McLaren είχε συνέχεια στα χτεσινά προβλήματα με το πίσω μέρος του μονοθεσίου. Ο Alex Albon επίσης μάλλον δεν έκανε όσους γύρους θα ήθελε, μπαίνοντας και βγαίνοντας σχεδόν… τακτικά στα pits και έχοντας ολοκληρώσει μόνο 30 περιστροφές μέχρι το μεσημέρι. Απώλειες που προστίθενται στα ζητήματα που είχε η Williams την πρώτη μέρα και που πιθανότατα δεν έχουν αφήσει ευχαριστημένους ομάδα και οδηγό.
Η «επιπλέον» ώρα φάνηκε να αναλώνεται κυρίως σε δουλειά πάνω στα μονοθέσια και ρύθμισή τους για τις περιπτώσεις αλλαγής οδηγού, με το Μπαχρέιν να βλέπει μόνο περιστασιακές βόλτες των Sainz και Albon για μακρά περίοδο. Η McLaren έκανε τελικά την αρχή, με τον Oscar Piastri να αναλαμβάνει το τιμόνι και την ομάδα να ελπίζει ότι δε θα υπήρχαν περαιτέρω προβλήματα καθώς ο Αυστραλός άρχισε να γυρίζει στην πίστα, αλλά όπως και τις προηγούμενες ημέρες η δραστηριότητα άργησε να επανέλθει σε υψηλά επίπεδα. Εντέλει, όλες οι ομάδες πλην της Williams άλλαξαν οδηγό και συνέχισαν για την τελευταία φάση των χειμερινών δοκιμών.
Τα C3 ελαστικά και γενικά οι σκληρότερες συνθέσεις παρέμειναν η προτίμηση, αλλά η προσέγγιση σταδιακά άρχισε να στρέφεται προς πιο γρήγορους γύρους. Ο Verstappen, όταν τελικά ξεκίνησε, δεν άργησε να πάρει την πρωτοπορία με 1:31.058, δύο δέκατα ταχύτερος του πρωινού χρόνου του Sainz, ενώ από την πλευρά της Ferrari, o Charles Leclerc ήταν έξι δέκατα πίσω με τον τέταρτο χρόνο, αλλά και πολλές ευκαιρίες να για να βελτιώσει μπροστά του. Κάτι που έκανε, χρησιμοποιώντας τα C5 ελαστικά για το 1:30.409, τρία δέκατα κάτω από τον επίσης βελτιωμένο Verstappen, που είχε όμως χρησιμοποιήσει τη C3.
Οι χρόνοι μειώθηκαν σχεδόν καθολικά για το grid, με τους Oscar Piastri και Fernando Alonso να ανεβαίνουν στην τρίτη και τέταρτη θέση της κατάταξης, αλλά οι ομάδες δεν άργησαν να γυρίσουν σε μεγαλύτερα stints και προσομοιώσεις αγώνα, καθώς και η ώρα ήταν αντίστοιχη αυτής που έχει οριστεί για την εκκίνηση του Grand Prix την επόμενη εβδομάδα. Προβλήματα, μικρά ή μεγάλα, έλειψαν παντελώς και η διαδικασία κύλησε ομαλά προς το φινάλε. Το τελευταίο μισάωρο είδε ξανά ένα μικρό κυνήγι απόλυτης επίδοσης από μερικούς, με τον Yuki Tsunoda να φτάνει μέχρι το 1:30.775 και την τρίτη θέση χρησιμοποιώντας τη C4, ενώ ένα σερί προσπαθειών έκανε και ο George Russell, με μικρολάθη να τον κρατούν λίγο πιο πίσω, πριν «κουμπώσει» και αυτός τη C4 και ανεβεί δεύτερος. Τον ακολούθησε με την ίδια γόμα ο Zhou Guanyu, κάνοντας πιθανότατα glory run πριν τη λήξη.
Να σημειωθεί ότι ο χρόνος του Sainz από την Παρασκευή έμεινε άπιαστος και με την πίστα θεωρητικά να βελτιώνεται όσον αφορά την πρόσφυση από μέρα σε μέρα, δεν είναι απίθανο να μην είδαμε την πλήρη δυναμική πολλών μονοθεσίων σήμερα.
Τι συμπεράσματα μπορεί να βγάλει κανείς λοιπόν; Μετά από τρεις ημέρες, η Red Bull δείχνει σίγουρα σε πολύ καλή φάση, τόσο στον ένα γύρο όσο και σε βάθος πολλών, και δεν είναι απίθανο να βρίσκεται και φέτος στην κορυφή. Ωστόσο, η Ferrari έδειξε επίσης αρκετά υποσχόμενη σε όλους τους τομείς, με την ταχύτητά της να είναι ανταγωνιστική και με ρυθμό αγώνα που κατά τα φαινόμενα δεν υπολείπεται. Ερωτηματικά αφήνει η Mercedes, καθώς ως επί το πλείστον δε φάνηκε το ίδιο σταθερή, αν και τουλάχιστον κάποιοι από τους χρόνους των οδηγών της δίνουν ελπίδες. McLaren και Aston Martin επίσης μπορεί να πει κανείς ότι συνεχίζουν από εκεί που είχαν μείνει, αλλά η Aston Martin είχε αρχίσει να «ξεμένει» και δεν μπορεί να πει κανείς με βεβαιότητα ότι πλησιάζει ξανά, ενώ η McLaren έχασε αρκετό χρόνο δοκιμών, οπότε τα πράγματα δείχνουν πιο θολά εκεί, αν και σίγουρα όχι άσχημα. Χαμηλότερα, η Alpine είχε ένα τριήμερο πρακτικά άχρωμο, με την ομάδα πάντως να υποστηρίζει ότι τα πράγματα πάνε καλά, παρά το γεγονός ότι η RB, οι κοντινότεροι αντίπαλοι της γαλλικής ομάδας, μάλλον έχει πετύχει σαφή άνοδο, αν οι χρόνοι των οδηγών της είναι έστω και λίγο ενδεικτικοί, ενώ για Williams, Sauber και Haas είναι δύσκολο να κρίνει κανείς.
Αλλά αυτά είναι θεωρίες, οι χειμερινές δοκιμές είναι πάντοτε αβέβαιη βάση για συζητήσεις και οι αγώνες είναι που μετράνε στη Formula 1. Θα δούμε την πράξη σύντομα, καθώς η αυλαία ανοίγει σε λιγότερο από μία εβδομάδα στο Μπαχρέιν.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!