Στη Red Bull δηλώνουν πως το εάν η νέα εκδοχή sidepod που υιοθετούν από φέτος θα δουλέψει δεν είναι κάτι γνωστό, και αναμένεται να φανεί προσεχώς.
Η ομάδα του Milton Keynes ακολούθησε ιδιαίτερα επιθετική προσέγγιση στην εξέλιξη του μονοθεσίου της για το 2024, με την RB20 να παρουσιάζει πολλές διαφορές σε σχέση με την RB19, παρά το γεγονός πως το 2023 ήταν μια χρονιά με πολλά ρεκόρ για την ομάδα.
Μία από τις αλλαγές που έγιναν στο νέο μονοθέσιο ήταν και η υιοθέτηση ενός νέου σχεδιασμού στα sidepods, που θυμίζει σε μεγάλο βαθμό τη λογική που η Mercedes, αποτυχημένα, προσπάθησε να ακολουθήσει το 2022 και στις αρχές του 2023.
Η φιλοσοφία αυτή συμπεριλαμβάνει μεγάλα αυλάκια ψηλά στο κάλυμμα του κινητήρα για τη ροή του αέρα, καθώς και πολύ μικρές κατακόρυφου προσανατολισμού, εισαγωγές αέρα.
Η Red Bull, μάλιστα, αναμένεται μέσα στη διάρκεια της σεζόν, μετά τους πρώτους αγώνες, να φέρει μια ακόμα πιο επιθετική διαμόρφωση στα sidepods, η οποία θα χρησιμοποιείται σε αγώνες με μικρότερες απαιτήσεις για ψύξη της μονάδας ισχύος και των ηλεκτρονικών.
Η απόφαση της Red Bull να ακολουθήσει έναν δρόμο παρόμοιο με αυτό της Mercedes έχει δώσει αρκετή τροφή για συζητήσεις στους κύκλους της F1. Ωστόσο, ο σύμβουλος της Red Bull, Helmut Marko, έδωσε και τη δική του άποψη σχετικά με τη συγκεκριμένη προσέγγιση.
Ο Αυστριακός δήλωσε πως στην ομάδα γνωρίζουν ότι, αν και τα zeropod της Mercedes δεν οδήγησαν σε καλό στην πίστα, τουλάχιστον στην αεροσήραγγα παρήγαγαν πολύ καλές επιδόσεις.
Γι’ αυτό τον λόγο, σύμφωνα και με τον ίδιο, οι χειμερινές δοκιμές του Bahrain θα είναι καίριας σημασίας για την ομάδα ώστε να εξετάσει το ενδεχόμενο τα συγκεκριμένα sidepods να μπορούν να χρησιμοποιηθούν και στην πραγματικότητα.
The wait is almost over… 🥹 #F1 pic.twitter.com/KA8IZshUrl
— Oracle Red Bull Racing (@redbullracing) February 19, 2024
Ερωτηθείς αναφορικά με τους λόγους που η Red Bull ακολούθησε έναν σχεδιασμό παρόμοιο με αυτό της Mercedes, που εν τέλει εγκαταλείφθηκε κιόλας, ο Marko σχολίασε:
“Ένιωθαν σίγουροι για τη λύση τους από τα δεδομένα που είχαν για το concept με τα μηδενικά sidepods. Στην πράξη, ωστόσο, δε λειτούργησε ποτέ”.
“Πλέον, θα δούμε στις δοκιμές (στο Bahrain) το εάν μπορούμε να προχωρήσουμε με τη συγκεκριμένη λύση ή ας πούμε σε μια παρόμοια λύση”.
“Ο Adrian Newey (CTO της Red Bull), πάντα προέκρινε τα μονοθέσια με πολύ μικρές εισαγωγές για ψύξη. Φυσικά, όμως, οι άνθρωποι του κινητήρα δεν μπορούν να επιτρέψουν κάτι τέτοιο. Αυτό είναι και το λογικό”.
“Δεν έχουμε μια τόσο ακραία λύση όσο της Mercedes, αλλά πάμε προς μια παρόμοια κατεύθυνση αναφορικά με τη γενική ιδέα”.
Τέλος, ο Marko πρόσθεσε πως το launch spec της RB20 θα αποτελέσει τη βάση πάνω στην οποία η ομάδα αναμένεται να χτίσει μέσα στη σεζόν, ενώ αναφέρθηκε με πολύ θετικά σχόλια για τη συνολική προσπάθεια βελτίωσης που έχει γίνει πάνω στην RB19, που πέρυσι κυριάρχησε.
“Πρόκειται για κάτι παραπάνω από μια απλή εξέλιξη. Είναι μια μικρή επανάσταση”, ήταν το σχόλιο του Marko στο Servus TV. “Είναι η βάση του τί θα χτίσουμε μέσα στο 2024, Στο κομμάτι των προσομοιώσεων και της αεροσήραγγας, όλα έχουν δουλέψει πολύ καλά”.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!