Στη RedBull είναι αποφασισμένοι να εξερευνήσουν μέρος της φιλοσοφίας του μονοθεσίου που η Mercedes είχε έως και πέρυσι, μετακινούμενοι πιο κοντά στο σχεδιασμό των zero–pod όταν έρθει η πρώτη αναβάθμιση στο 2024.
Η RB20, ήδη από τις πρώτες φωτογραφίες που βρήκαν στη δημοσιότητα πρόσφατα, έχει αρχίσει και συγκρίνεται με τη W14 του 2023. Ο λόγος βρίσκεται στο κάλυμμα του κινητήρα, το οποίο δείχνει αρκετά «ψηλόμεσο», με μεγάλα διαμήκη αυλάκια, τα οποία ξεκινούν από το τέλος του halo, έως και τις απολήξεις του καλύμματος.
Αλλαγές εμφάνισε η ομάδα του Milton Keynes και στις πλευρικές εισαγωγές αέρα, καθώς εγκατέλειψε τη λογική του underbite αεραγωγού για χάρη ενός νέου, overbite σχεδιασμού, όπου η άνω επιφάνεια εκτείνεται πιο μπροστά από την κύρια είσοδο του αέρα.
Σύμφωνα με το Motorsport.com, ωστόσο, αυτό το σχέδιο αναμένεται να διατηρηθεί μόνο για τις θερμές δοκιμές στο Bahrain, αλλά και τους πρώτους τρεις αγώνες του 2024.
Με τη F1 να ανεβαίνει στη Suzuka από τον Απρίλιο, όπου οι θερμοκρασίες αναμένεται να πέσουν και οι ανάγκες για ψύξη του εσωτερικού να είναι λιγότερες, η RB20 αναμένεται να λάβει αναβάθμιση, υιοθετώντας ένα σχέδιο που θυμίζει σε πολλά του σημείο το zero-pod της Mercedes. Αυτό ήταν και το σχέδιο που η ομάδα του Brackley προσπάθησε να εκμεταλλευτεί το 2022 και 2023, χωρίς ωστόσο επιθυμητά αποτελέσματα.
Η θεωρία που ακολούθησαν στη Mercedes ήταν πως, μέσω της συρρίκνωσης του σώματος του μονοθεσίου, θα αυξανόταν το διαθέσιμο εμβαδό στο πάτωμα του μονοθεσίου, το οποίο και θα εκμεταλλευόταν η ομάδα υπό τους παρόντες κανονισμούς, για να πετύχει μεγάλα επίπεδα κάθετης δύναμης.
Ωστόσο, αν και όλα αυτά έδειχναν εφικτά στις προσομοιώσεις και την αεροσήραγγα, σε τέλειες και ελεγχόμενες συνθήκες, το μονοθέσιο έβγαινε συνεχώς εκτός παραθύρου λειτουργίας στις πίστες, λόγω του οδοστρώματος που παρουσίαζε έστω και μικρές αναπηδήσεις.
Εν τέλει, η Mercedes εγκατέλειψε τον συγκεκριμένο σχεδιασμό από το περσινό GP του Μονακό, όπου και η W14 ντύθηκε με πιο συμβατικά, downwash sidepods, τα οποία πρώτη υιοθέτησε η Red Bull.
Οι Κόκκινοι Ταύροι δείχνουν έτοιμοι να υιοθετήσουν μια λογική παρόμοια των zero-pod, καθώς ήδη το μονοθέσιό τους φέρει αλλαγές που οδεύουν προς την κατεύθυνση αυτή. Το launch-spec της RB20 φέρει πιο συμπτυγμένα ψυγεία στα sidepods, μεγαλύτερης κατακόρυφης διατομής, ώστε να μπορεί το σώμα να συρρικνωθεί και αυτό.
Σύμμαχος στην προσπάθεια της Red Bull είναι μια «τρύπα» στους αεροδυναμικούς κανονισμούς. Συγκεκριμένα, κατά τους ATR, επιτρέπονται εξαιρέσεις στο πλαφόν σε χρόνο σε CFD και αεροσήραγγα για «μόνο δοκιμές σε αεροσήραγγα για την εξέλιξη εναλλακτών θερμότητας στον κινητήρα που να απορρίπτουν θερμότητα στον αέρα, ή τη λειτουργία της μονάδας ισχύος από ένα όριο, που αυτό να ξεκινά από τις εισαγωγές αέρα της μονάδας ισχύος».
Launching the RB20 👊 Our challenger for 2024 💪 pic.twitter.com/JVFWRq4qKs
— Oracle Red Bull Racing (@redbullracing) February 15, 2024
Όπως και στην περσινή σεζόν, η Red Bull έδωσε έμφαση σε αναβαθμίσεις που τείνουν προς την πλευρά της ψύξης του κινητήρα. Η επαναδιάταξη των εσωτερικών εξαρτημάτων του συστήματος ψύξης δεν εμπίπτει στους ATR, άρα η ομάδα ξόδεψε λιγότερα από το πλαφόν της στο budget για να βελτιστοποιήσει το σώμα του μονοθεσίου εξωτερικά.
«Συνεχώς ψάχνεις την εξέλιξη», δήλωσε ο επικεφαλής της ομάδας, Christian Horner, στην εκδήλωση παρουσίασης της RB20. «Εάν δείτε την προσοχή στις λεπτομέρειες στο μονοθέσιο, τότε υπάρχουν κάποιες πολύ εντυπωσιακές λεπτομέρειες. Δεν επαναπαυτήκαμε, συνεχίσαμε να εξελισσόμαστε και να πιέζουμε τα όρια».
«Το μονοθέσιο φέρει αρκετές καινοτομίες επίσης, οι οποίες χωρίς αμφιβολία θα εξεταστούν στις ερχόμενες εβδομάδες. Θεωρώ όμως πως φανήκαμε ως ομάδα ιδιαίτερα δημιουργικοί…δεν ακολουθήσαμε συντηρητική προσέγγιση».
Τέλος, όταν ρωτήθηκε αναφορικά με τη μετακίνηση προς μια σχεδιαστική λογική στα sidepods πιο κοντά σε αυτή που είχε η Mercedes, ο Horner απάντησε: «Δεν είναι κίνηση τακτικής. Βασίζεται σε επίδοση και βάσει όσων βλέπουμε στα εργαλεία προσομοιώσεων που έχουμε».
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!