Ο CEO της McLaren Racing ενθάρρυνε τις Formula 1 και FIA να διερευνήσουν το “σοβαρό ζήτημα” του κοινού ιδιοκτησιακού καθεστώτος ανάμεσα σε Red Bull και AlphaTauri, κάτι που ο ίδιος εκτιμά πως αντιβαίνει στη “δικαιοσύνη εντός του αθλήματος”.
Με την AlphaTauri να έχει ξεκινήσει το 2023 με τον χειρότερο τρόπο, αποκαλύφθηκε μέσα στη χρονιά πως επιλέχτηκε από τη μητρική Red Bull η αλλαγή κατεύθυνσης στο πώς τρέχει η ομάδα της Faenza, επιχειρώντας στενότερη τεχνολογική συνεργασία ανάμεσα στις δύο πλευρές.
Έτσι, μαζί με την αξιοποίηση περισσότερων εξαρτημάτων από το μονοθέσιο της Red Bull, όπως η πίσω ανάρτηση της RB19, η AlphaTauri, που ακόμα δεν έχει αποκαλύψει το νέο της όνομα, θα εντείνει την παρουσία της στο Ηνωμένο Βασίλειο, μετακινώντας το τμήμα αεροδυναμικής της στο Milton Keynes, όπου και εδράζονται οι δραστηριότητες της πρωταθλήτριας Red Bull.
Εν μέσω ανησυχιών για την έκταση και τη σοβαρότητα που μπορεί να πάρει η συνεργασία των δύο ομάδων, η FIA εξέδωσε διευκρίνιση πως το συγκεκριμένο ζήτημα θα εξεταστεί ενδελεχώς με αυστηρά τεστ.
Ωστόσο, ο Brown συστηματικά έχει εκφράσει τις ανησυχίες του σχετικά με τη συγκεκριμένη σχέση, πιστεύοντας πως το ζήτημα έχει φτάσει σε ένα σημείο που απαιτείται πλέον άμεσος έλεγχος.
“Αυτό στο οποίο ως άθλημα θα ήθελα να μας δω να εστιάζουμε είναι το πού βρισκόμαστε από πλευράς κανονισμών στο κομμάτι του κοινού ιδιοκτησιακού καθεστώτος σε Α & Β ομάδες”, δήλωσε στην εκδήλωση παρουσίασης του νέου livery της MCL38 ο Brown.
“Πιστεύω πως πρόκειται για ένα σοβαρό θέμα για τη δικαιοσύνη ενός του αθλήματος, και για τους φιλάθλους. Γι’ αυτό και σε καμία άλλη μορφή αθλητισμού δεν επιτρέπεται κάτι τέτοιο”.
“Θα ήθελα να μας δω, ως βιομηχανία, να εστιάσουμε σε αυτό πριν φτάσει στο επίπεδο που κάποτε ήταν η Formula 1, δηλαδή αρκετά εκτός ισορροπίας, επειδή οι ομάδες ναι μεν λειτουργούν βάσει κανόνων, αλλά εντός διαφορετικών για τον καθένα”.
Η αξιοσημείωτη βελτίωση της AlphaTauri από την καλοκαιρινή διακοπή και ύστερα, ασφαλώς και ανησύχησε τους ανταγωνιστές της, με τον Andrea Stella, επικεφαλής της McLaren, να τονίζει πως η AT04 ήταν πλέον το ταχύτερο μονοθέσιο στις αργές καμπές.
Από τη Red Bull παραδέχτηκαν πως η εξέλιξη της RB19 τελείωσε αρκετά νωρίς, κάτι που ώθησε τον Brown στο να αναρωτηθεί το εάν είχε κερδηθεί κάποιο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα για τους Κόκκινους Ταύρους από τη μεγάλη προσπάθεια βελτίωσης που κατέβαλε η αδερφή ομάδα AlphaTauri.
Daniel is all of us waiting for the F1 season to start 😴
— Scuderia AlphaTauri (@AlphaTauriF1) January 9, 2024
Ο Αμερικανός, θεωρεί πως ο κανονισμός που επιτρέπει στη Red Bull να είναι ιδιοκτήτρια δύο ομάδων είναι ένας ξεπερασμένος κανονισμός, ειδικά από το 2021 κι έπειτα, όταν εισήχθη το cost cap στο παιχνίδι.
“Η AlphaTauri είναι, απ’ όσο αντιλαμβάνομαι, σε φάση μετακίνησης προς το ΗΒ, το οποίο και θεωρώ πως θα ωφελήσει και τις δύο ομάδες”, συνέχισε ο Brown.
“Έτσι, αυτή η σχέση Α/Β ομάδας και κοινής ιδιοκτησίας, η οποία είναι ένα εντελώς άλλο επίπεδο σχέσης ανάμεσα σε δύο ομάδες, αποτελεί μεγάλη ανησυχία για όλους μας, τόσο για την υγεία του αθλήματος όσο και για τη δικαιοσύνη εντός του”.
“Όταν οι συγκεκριμένοι κανονισμοί (που επιτρέπουν κοινό ιδιοκτησιακό καθεστώς) τέθηκαν σε ισχύ, το άθλημα βρισκόταν σε εντελώς άλλη κατάσταση. Είχαμε τεράστια διαφορά ανάμεσα σε ομάδες όπως εμείς, με τεράστια budget και μικρότερες ομάδες. Πλέον, όλοι βρίσκονται λίγο-πολύ στο cost cap, εάν όχι ακριβώς στο όριό του”.
“Έτσι, θεωρώ πως όλοι παίζουμε με τα ίδια όπλα, και γι’ αυτό και δεν είναι αναγκαίο να προβλέπεται κοινή ιδιοκτησία. Ίσως όμως δώσει σε κάποιον άδικο πλεονέκτημα, και αυτό είναι κάτι που το άθλημα πρέπει άμεσα να αντιμετωπίσει”.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!