Ένα brand που έχει συνδέσει την ιστορία του με τα Rally ετοιμάζεται να επιστρέψει ξανά στο WRC, με τη Lancia να ετοιμάζεται για πλήρη συμμετοχή από το 2027!
Ο προάγγελος αυτού του νέου είχε βγει ήδη δύο χρόνια πριν: Το 2021, στο 24ο Ιστορικό Rally Monte Carlo, ο CEO της Stellantis, του ομίλου στον οποίο ανήκει η Lancia, πήρε μέρος με την ιστορική Lancia Stratos, ξυπνώντας αναμνήσεις στους πιο ρομαντικούς φίλους του μηχανοκίνητου αθλητισμού, ρομαντικούς και μη.
Πλέον, με το WRC να βρίσκεται ανοιχτά στο κυνήγι της χαρτογράφησης του μέλλοντος του πέρα από το 2026, γίνεται και οριστικό: η Lancia επιστρέψει στα Rally, βάσει του δημοσιεύματος στο έγκυρο ιταλικό Autosprint.it.
Δεδομένης της προσήλωσης που φέρεται να δίνει ο όμιλος Stellantis πλέον στα Rally, ενδέχεται να επιλεγεί η λογική της 100% προσοχής προς το brand της Lancia, ίσως και εις βάρος του brand της Citroen και του C3, το οποίο εδώ και χρόνια παίρνει μέρος στη Rally2 κατηγορία.
The rear of the Lancia Ypsilon embodies the brand’s pure and radical design language. Its iconic rear LED lights take inspiration from the rally legend – the invincible Lancia Stratos.#LanciaRenaissance #Lanciaiscoming #Cassinahttps://t.co/WvRoTdiOoN pic.twitter.com/fgDD2YiEcx
— Lancia (@lancia_official) December 28, 2023
Το μοντέλο που συγκεντρώνει τις περισσότερες πιθανότητες να πατήσει στις ειδικές είναι η νέα Ypsilon, η οποία θα πληροί τις προδιαγραφές για Rally2, με το πρόγραμμα εξέλιξής του να ξεκινά ήδη από το 2024, με στόχο το 2025 να είναι έτοιμη η πρώτη έκδοση. Αυτή, θα δουλευτεί μέχρις ότου έρθουν οι νέοι τεχνικοί κανονισμοί του 2027, οι οποίοι φαίνεται πως ίσως οδηγήσουν σε μια κατάργηση της τωρινής Rally1 κατηγορίας και την δημιουργία μιας εξελιγμένης Rally2.
Ο CEO της Lancia, Luca Napolitano είχε δηλώσει παλαιότερα: “Θέλαμε μια ομάδα επαγγελματιών που θα χτίσουν το μέλλον του brand της Lancia, εκμεταλλευόμενοι ένα τεράστιο δυναμικό που συντίθεται από πάθος, προσήλωση και όραμα”.
Οι συγκεκριμένες δηλώσεις δείχνουν να υλοποιούνται, με την εταιρεία με έδρα το Chivasso να αποφασίζει να γυρίσει σε ένα πεδίο μάχης κατά το οποίο στο παρελθόν έχει γράψει ιστορία με χρυσά γράμματα.
Προφανώς, όπως και στην περίπτωση κάθε κατασκευαστή, η συγκεκριμένη στρατηγική επιλογή έχει και έντονα στοιχεία marketing από πίσω της. Τον προσεχή Φεβρουάριο, η Lancia θα αποκαλύψει τη νέα Ypsilon, το αυτοκίνητο με το οποίο ελπίζει να μπει ξανά στον χάρτη της αυτοκίνησης, από τον οποίο απέχει εδώ και πολλά έτη.
Η σχέση ανάμεσα στο όνομα Lancia και τα Rally είναι μια σχέση αγάπης. Παρά το γεγονός πως το logo της ιταλικής φίρμας έχει να εμφανιστεί στο άθλημα από το 1992, η Lancia παραμένει η ομάδα με τους περισσότερους τίτλους. Η θρυλική “Lancia Racing Team” κατέκτησε 10 πρωταθλήματα κατασκευαστών σε 21 χρόνια, από το 1974 έως και το 1992.
Επρόκειτο για μια ομάδα-πρότυπο, με μια κυριαρχία που ακόμα δεν έχει σπάσει. Παρά το γεγονός πως το WRC βίωσε εποχές κυριαρχίας από Loeb και Ogier μετά το 2000, η Citroen έχει 8 πρωταθλήματα, ενώ η Toyota είναι τρίτη, με 7.
Στα 5 πρωταθλήματα βρίσκεται η Peugeot, ενώ VW και Ford μοιράζονται την 5η θέση με 4 έκαστη.
4 Πρωταθλήματα Οδηγών έχει να επιδείξει επίσης η ιταλική ομάδα, τα 2 εκ των οποίων ήρθαν από τον Juha Kankkunen (1987, 1991) ενώ άλλα δύο ήρθαν από τον Miki Biasion (1988, 1989).
Η Lancia είχε να επιδείξει “ακραία” νούμερα και ρεκόρ την περίοδο που βρέθηκε στο WRC, με 73 νίκες και 193 βάθρα, ενώ κάποιο Lancia αναδείχτηκε ταχύτερο σε συνολικά 2340 ειδικές διαδρομές.
Από τους οδηγούς που κέρδισαν με κάποιο Lancia, πρώτος ήταν ο Biasion με 16 νίκες, ενώ Alen και Auriol έπονται με 11, Kankkunen με 9 και Munari με 7.
Παρά το γεγονός πως από την πλευρά Stellantis δεν έχει βγει η επίσημη ανακοίνωση που “κλειδώνει” το συγκεκριμένο ζήτημα, το πάθος του Carlos Tavares, CEO του ομίλου, για τον μηχανοκίνητο αθλητισμό είναι τεράστιο.
The stages are set 🤩 Let’s go!
Welcome to 2024 ⤵️
— World Rally Championship (@OfficialWRC) January 3, 2024
Τα Rally είναι το μόνο πεδίο μάχης στα motorsport που ο Stellantis δεν δραστηριοποιείται τη στιγμή αυτή, μιας και στο παρελθόν έχει πάρει μέρος σε F1, Formula E και στο WEC με την Peugeot, με το πραγματικά φουτουριστικό project του μονοθεσίου χωρίς πίσω πτέρυγα.
Οι φίλοι των Rally σίγουρα βλέπουν τη νέα σεζόν και το μέλλον του WRC με άλλο μάτι!
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!