Δύσκολο να πει κανείς ότι οι τύχες της έχουν αλλάξει ριζικά, αλλά τουλάχιστον για το 2023 η Williams έκανε βήματα μπροστά.
Τα προηγούμενα πέντε χρόνια, η ομάδα του Grove ολοκλήρωσε τέσσερις φορές στην τελευταία θέση των Κατασκευαστών, έχοντας έως και μηδενική συγκομιδή βαθμών, με εξαίρεση μια όγδοη θέση το 2021 που έγινε ξανά μακρινή δέκατη το 2022. Ευτυχώς για αυτούς, δεν ξεκίνησε νέο σερί αποτυχιών, με την έβδομη θέση της φετινής σεζόν να τους δίνει μια καλή ώθηση, αν και η συνέχεια κάθε άλλο παρά προδιαγεγραμμένη είναι.
Για το 2023 πάντως, πάτησαν σε δύο πράγματα. Ένα μονοθέσιο ανταγωνιστικό στις γρήγορες πίστες και τον Alex Albon, και τα δύο βελτιωμένα από πέρυσι.
Αυτή η ανωτερότητα σε ορισμένα τριήμερα έδωσε μια καλή βάση, με τη Williams να έχει πλέον προσδοκίες και να μπορεί να κάνει σχέδια και προβλέψεις για τη συγκομιδή βαθμών, αλλά ήταν το γεγονός ότι είχε έναν από τους αποτελεσματικότερους οδηγούς της σεζόν που έκανε τη διαφορά. Ο Albon ήταν εξαιρετικός και αξιοποίησε στο μέγιστο το μονοθέσιο που του δόθηκε, αποδίδοντας ακόμα και σε αγώνες που θεωρητικά δεν ανταποκρίνονταν στα δυνατά σημεία της FW45, όπως αυτόν της Ουγγαρίας. Με άμυνα τύπου… Jarno Trulli και τρενάκια να τον ακολουθούν, αλλά και με δείγματα ταχύτητας όταν το επέτρεπαν οι περιστάσεις, για παράδειγμα στη Monza, το #23 έφερε στη Williams 27 βαθμούς και την έβδομη θέση στους Κατασκευαστές. Λάθη υπήρξαν, αλλά ήταν λίγα και τα αποτελέσματα μιλούν από μόνα τους.
Φυσικά, κάποιος μπορεί να δείξει προς τα προβλήματα και τη στασιμότητα των Haas και Alfa Romeo ως επιπλέον αιτία για την καλύτερη φετινή πορεία του Grove, αλλά στο ίδιο πνεύμα δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι η Williams είχε και αυτή το δικό της πρόβλημα, το οποίο ήταν πως πρακτικά μπορούσε να βασιστεί σε μόνο έναν οδηγό.
Στην πρώτη του χρονιά στη Formula 1 και με ένα μονοθέσιο με κάποιες δυνατότητες μεν, αλλά σε καμία περίπτωση από τα καλά του grid, ο Logan Sargeant ως ένα βαθμό δικαιολογείται για μια αδύναμη σεζόν. Αλλά μόνο ως ένα βαθμό. Ο Αμερικάνος συνετρίβη ολοκληρωτικά στη μάχη των κατατακτηρίων απέναντι στον ομόσταβλό του, σημείωσε μόνο ένα βαθμό έναντι 27 του Albon και αυτόν ελέω των αποκλεισμών των Charles Leclerc και Lewis Hamilton στο Τέξας και υπέπεσε σε πολυάριθμα λάθη και ποινές κατά τη διάρκεια του 2023. Είχε τις καλές του στιγμές και μια δεύτερη χρονιά δεν είναι τελείως αδικαιολόγητη (έχουμε δει και χειρότερα ντεμπούτα), αλλά χωρίς αμφιβολία η άνοδος της Williams φέτος ήταν παρά και όχι λόγω του Sargeant.
Τα καλά νέα για την ομάδα βέβαια είναι ότι αν κατάφεραν, έστω και λίγο οριακά, όπως αποδείχθηκε στο φινάλε, να πάρουν την έβδομη θέση στους Κατασκευαστές με μόνο έναν οδηγό, ένα «ξύπνημα», ή έστω ουσιαστική βελτίωση του Sargeant, που πλησίασε αρκετές φορές την πηγή χωρίς να πιεί, ενδεχομένως τους εξασφαλίσει περισσότερη άνεση για το 2024. Τα κακά νέα είναι ότι η AlphaTauri καραδοκεί, ότι ο Sargeant μπορεί να αποδειχθεί τελικά αμελητέα ποσότητα και ότι, ανεξαρτήτως των παραπάνω, η έκτη θέση φαίνεται να απέχει αρκετά. Η Alpine, η οποία κατέληξε να τρέχει… μόνη της μετά την αναγέννηση της McLaren στα μέσα της χρονιάς, είχε πάνω από τέσσερις φορές τους βαθμούς της Williams και με λίγες εξαιρέσεις, εν μέρει βασισμένες στις τεχνικές του Albon, η Williams δεν έδειξε να απειλεί.
Πρόκειται λοιπόν να δούμε εκ νέου τους Βρετανούς να «κολλάνε», απλά αυτήν τη φορά όχι στο τέλος; Αν και κάτι τέτοιο δεν είναι αδύνατο, η ηγεσία του James Vowles, τα βήματα πρόοδου που έχουν γίνει, η ποιοτική οδήγηση του Albon και το γεγονός ότι στην Alpine η κατάσταση αυτήν τη στιγμή είναι χαοτική και αποπροσανατολισμένη δίνει μονοπάτια περαιτέρω βελτίωσης. Εν πάση περιπτώσει, η Williams μπορεί να μείνει ικανοποιημένη από το 2023, τουλάχιστον συγκριτικά με το πρόσφατο παρελθόν, και αν υπάρχει αισιοδοξία αυτή είναι δικαιολογημένη. Από μόνη της δε φτάνει βέβαια και τίποτα δεν είναι εξασφαλισμένο για το 2024. Η προσπάθεια συνεχίζεται.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!