Η FIA σκέφτεται το ενδεχόμενο του να προβαίνει σε επισκέψεις στις εγκαταστάσεις των ομάδων της F1 χωρίς προειδοποίηση προς αυτές, κάτι που ίσχυε μέχρι στιγμής.
Οι ομάδες, υπό το παρόν πλαίσιο αγωνιστικών κανονισμών, καλούνται να ακολουθήσουν μια σειρά κανονισμών στο πώς δουλεύουν στις εγκαταστάσεις τους: από τον χρόνο στην αεροσήραγγα μέχρι και τις δοκιμές σε CFD, το πλαφόν στα budget αλλά και τη χρήση προσωπικού από τρίτους, υπάρχουν συγκεκριμένες διατάξεις που καθορίζουν το τί μπορεί και τί δεν μπορεί να κάνει μια ομάδα.
Λόγω των παραγόντων αυτών που βρίσκονται σε ισχύ, η FIA καλείται να προβαίνει σε τακτικές επισκέψεις στα εργοστάσια των ομάδων, προκειμένου να διασφαλίζει πως όλες οι δραστηριότητες διεξάγονται καθώς πρέπει, χωρίς παράβαση κάποιου κανονισμού.
Ωστόσο, ο Νικόλας Τομπάζης, επικεφαλής της FIA σε ζητήματα μονοθεσίων, αποκάλυψε πως στόχος του είναι να βελτιώσει τη συγκεκριμένη διαδικασία ελέγχων ώστε να διασφαλίσει πως οι ομάδες θα ελέγχονται πιο αποτελεσματικά, χωρίς να εκμεταλλεύονται “παραθυράκια”.
“Θέλουμε επί της ουσίας να πετύχουμε τις εντελές απροειδοποίητες επισκέψεις”, δήλωσε ο Τομπάζης στο Autosport.
Υπό την παρούσα κατάσταση, η FIA δίνει αρκετό χρονικό διάστημα προειδοποίησης ενόψει της επίσκεψής της σε ένα εργοστάσιο, κάτι που κάνει πολύ εύκολα τα πράγματα για μια ομάδα, εάν αυτή θα ήθελε να κρύψει κάποιες από τις δραστηριότητές της.
Η προσέγγιση του Τομπάζη στοχεύει στο να το ελαττώσει σημαντικά αυτό.
“Δεν θεωρούμε πως απλά θα πρέπει να μπαίνουμε από την πόρτα και να κοιτάμε. Θεωρούμε ότι θα ήταν σωστό να στηθεί μια διαδικασία όπου απλά θα μπορούμε να τους τηλεφωνούμε και κάποιος θα έρχεται να παίρνει τους ανθρώπους μας και αυτοί να μπορούν να πουν: ‘θέλω να πάμε να δω την αεροσήραγγα ή οτιδήποτε άλλο'”, εξήγησε ο Τομπάζης.
“Ένας έλεγχος περίπου 10 με 15 λεπτά, θέλουμε να φτάσουμε στο σημείο που ο έλεγχος να γίνεται αρκετά άμεσα. Δεν θα πρέπει να περιμένουμε στην πύλη για καμία ώρα”.
Προηγουμένως, η ομάδα ελεγκτών εργοστασίων της FIA είχε πολύ μικρό αριθμό, κάτι που, σύμφωνα με τον Τομπάζη, αναμένεται να αλλάξει, καθώς έχει ξεκινήσει μια σειρά ενδυνάμωσης του γκρουπ αυτού, με τη στελέχωση επιπλέον προσωπικού. Αυτό, θα επιτρέψει στο κυβερνόν σώμα του μηχανοκίνητου αθλητισμού να κάνει πιο άμεσες τις επισκέψεις του.
“Στοχεύαμε να την επεκτείνουμε (την ομάδα ελεγκτών) εδώ και αρκετό καιρό. Όμως, είχαμε λιγότερο προσωπικό απ’ όσο θα θέλαμε”, συνέχισε ο Τομπάζης.
“Πρόσφατα πετύχαμε τον αριθμό στελέχωσης που στοχεύαμε για το γκρουπ αυτό και αυτό πλέον μας επιτρέπει να επισκεπτόμαστε τις ομάδες περίπου κάθε 2 με 3 εβδομάδες”.
Ένα πρόσφατο αντικείμενο εντός των κανονισμών του αθλήματος αφορά την αστυνόμευση της εξέλιξης αναφορικά με τα μονοθέσια του 2026.
Κατά τη διάρκεια του GP του Abu Dhabi, πριν μερικές εβδομάδες, η Επιτροπή της F1 αποφάσισε πως οι ομάδες δεν θα πρέπει να προχωρήσουν σε κάποιου είδους εξέλιξη πάνω στη νέα γενιά των μονοθεσίων, μέχρι και την 31/12/2024.
Οι αγωνιστικοί κανονισμοί της προσεχούς σεζόν ενημερώθηκαν, αναφέροντας πως απαγορεύεται στις ομάδες να διεξάγουν έρευνα σε αεροσήραγγα ή CFD πάνω στα μονοθέσια του 2026. Η συγκεκριμένη απαγόρευση αίρεται την 1η Ιανουαρίου 2025.
Οι εντελώς απροειδοποίητοι έλεγχοι στις μονάδες των ομάδων καθώς και μια αναβαθμισμένη και πιο “γεμάτη” ομάδα ελεγκτών από τη FIA, σίγουρα θα συνεισφέρουν σε πιο αποτελεσματική αστυνόμευση των ομάδων, εξασφαλίζοντας πως θα μένουν εντός του γράμματος των εκάστοτε κανονισμών. Σε κάθε περίπτωση, όμως, η F1 εξακολουθεί να παραμένει ένα πεδίο μάχης με αρκετές γκρίζες περιοχές και βιομηχανική κατασκοπεία προς εκμετάλλευση, με τα “παραθυράκια” συχνά να περισσεύουν.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!