Με το νέο σύστημα βαθμολόγησης στα Rally του WRC από το 2024 να παρουσιάζεται σήμερα, το σύνηθες φαινόμενο των πληρωμάτων να πηγαίνουν στο “ρελαντί” τις Κυριακές αναμένεται να αποτελέσει παρελθόν.
Το κυβερνόν σώμα του μηχανοκίνητου αθλητισμού, η FIA, ανακοίνωσε σήμερα και επισήμως τις αλλαγές που προαναγγέλθηκαν στο σύστημα απονομής βαθμών στους αγώνες του WRC.
Σκοπός της συγκεκριμένης αναθεώρησης ήταν να εξαλειφθεί το φαινόμενο των Κυριακών στο “ρελαντί”, όπου πολλά πληρώματα με μειωμένο ενδιαφέρον για καλύτερη θέση επιβράδυναν στις πρώτες ειδικές της ημέρας, προκειμένου να δώσουν “ρέστα” στην τελευταία ειδική, την Power Stage.
Πάμε να δούμε πιο συγκεκριμένο πώς θα είναι το νέο σύστημα.
Αρχής γενομένης, λοιπόν, από το Rally Monte Carlo, τον Ιανουάριο του 2024, η πρώτη θέση της γενικής το Σάββατο θα φέρνει 18 βαθμούς στον πρώτο, ενώ 15 θα παίρνει ο δεύτερος, 13 ο τρίτος, με τη βαθμολογία να φτάνει μέχρι και τον 10ο, ο οποίος θα παίρνει έναν βαθμό.
Την Κυριακή, τώρα, θα υπάρχει εκ νέου ευκαιρία για συγκομιδή βαθμών. Ο ταχύτερος οδηγός της ημέρας θα παίρνει συνολικά 7 βαθμούς, με αντίστροφη βαθμολόγηση μέχρι τον 7ο της γενικής για την Κυριακή (7-6-5-4-3-2-1 σύστημα).
Οι αγωνιστικοί κανονισμοί για του χρόνου αναφέρουν επί του θέματος: “Για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Rally, στους Κατασκευαστές, στους Οδηγούς και Συνοδηγούς, θα απονέμονται επιπλέον βαθμοί σύμφωνα με τη συγκεντρωτική γενική κατάταξη μόνο της Κυριακής, η οποία θα ξεκινά από τον πρωινό έλεγχο μετά τη διανυκτέρευση των πληρωμάτων, μέχρι και τον έλεγχο μετά το τέλος της τελευταίας ειδικής του Rally (με όλες τις χρονικές ποινές που δίνονται στο διάστημα αυτό να λαμβάνονται υπόψη)”.
Με την Power Stage και το σύστημα βαθμών 5-4-3-2-1 που απονέμει στους 5 ταχύτερους να διατηρείται, αυτό σημαίνει πως ο ταχύτερος της Κυριακής μπορεί να συγκεντρώσει 12 συνολικά βαθμούς. Ένα τέλειο Rally, με ταχύτερο χρόνο γενικής το Σάββατο, την Κυριακή, αλλά και ταχύτερη Power Stage θα απομένει 30 βαθμούς, το ίδιο σύνολο που ίσχυε και με τα μέχρι τώρα δεδομένα.
Το Παγκόσμιο Συμβούλιο Μηχανοκίνητου Αθλητισμού συζήτησε το ενδεχόμενο της αλλαγής αυτής στη συνάντηση στο Μπακού, νωρίτερα μέσα στον Δεκέμβριο. Έτσι, η ομάδα εργασίας του WMSC επικύρωσε την αλλαγή στο βαθμολογικό σύστημα, ενώ επέτρεψε και το να “κατεβαίνουν” στα Rally και Rally1 κατηγορίας αγωνιστικά, χωρίς όμως υβριδικό σύστημα.
Earlier this year we asked all our Rally1 drivers to name all WRC Drivers’ champions. One stood out from the rest with his true knowledge & love for WRC ❤️ pic.twitter.com/qR98bEAHB4
— World Rally Championship (@OfficialWRC) December 13, 2023
Η συγκεκριμένη τροπολογία είναι κάτι που η M-Sport κυνηγούσε καιρό, καθώς θα μπορέσει να φέρει περισσότερους ιδιώτες να τρέξουν στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Rally, δεδομένου ότι χωρίς το υβριδικό σύστημα, είναι πολύ πιο οικονομικό να ενοικιαστεί ένα τέτοιο αγωνιστικό.
Υπήρξε ομοφωνία πως, το να επιτραπούν Rally1 χωρίς υβριδικό σύστημα είναι ένα καλό γεφύρωμα στη διαρκώς αυξανόμενη διαφορά ανάμεσα στα Rally1 και Rally2 αγωνιστικά, κάτι που προκαλεί ακόμα και πονοκέφαλο αναφορικά με το κατά πόσο θα είναι έτοιμη μια νέα γενιά οδηγών να αναλάβουν τα ηνία στα πιο δυνατά αγωνιστικά, μιας και οι παραστάσεις στα Rally2 δεν είναι σε καμία περίπτωση αντιπροσωπευτικές.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!