Ο Lewis Hamilton στάθηκε στην αδυναμία της Mercedes να ακολουθήσει τις συμβουλές του ενόψει του 2023, κάτι που έδωσε το έναυσμα για μακροσκελείς συζητήσεις με τους μηχανικούς του.
Παρά το γεγονός πως οι αλλαγές στους τεχνικούς κανονισμούς του 2022 τους έριξαν στην 3η θέση στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών, η Mercedes είδε τον zeropod σχεδιασμό να της φέρνει μια νίκη πέρυσι, στο Interlagos. Αυτό, μαζί με την επίλυση του porpoising καθώς το πρωτάθλημα προχωρούσε, οδήγησε στη στρατηγική απόφαση η ομάδα να επιμείνει στη συγκεκριμένη της σχεδιαστική φιλοσοφία και για το 2023.
Ωστόσο, μετά τις πρώτες κατατακτήριες της χρονιάς, στο Bahrain, ο Toto Wolff, επικεφαλής της ομάδας, παραδέχτηκε πως η ομάδα του έκανε εν τέλει λάθος με τη συγκεκριμένη επιλογή και θα έπρεπε να προχωρήσει σε ριζικό ανασχεδιασμό της W14.
Μεγάλο σερί αναβαθμίσεων και αλλαγών έφερε η ομάδα του Brackley στο Μονακό, μέρος των οποίων ήταν και η επιστροφή σε ένα συμβατικό στυλ στα sidepods. Ωστόσο, αυτό δεν ήταν αρκετό ώστε η ομάδα να στεφθεί νικήτρια φέτος, κάτι που είχε να επαναληφθεί από το 2011.
Ο Lewis Hamilton παραδέχτηκε πως είχε ήδη από το ξεκίνημα της σεζόν προετοιμαστεί για μια δύσκολη χρονιά, ειδικά απ’ τη στιγμή που ανακάλυψε πως η ομάδα του επέλεξε να παραμείνει στο ξεκίνημα με τα zeropods.
“Θυμάμαι πως το αίσθημα της οδήγησης ήταν ακριβώς το ίδιο (ανάμεσα σε W13 και W14)”, δήλωσε ο Βρετανός σε συνέντευξή του στο BBC. “Και ξεκάθαρα, δεν επρόκειτο για κάποιο ευχάριστο συναίσθημα. Είχα πολλές ελπίδες για τη χρονιά και δεν κατευοδώθηκαν”.
“Τον Φεβρουάριο, όταν κάνουμε σύνοψη του προς τα πού οδεύει το μονοθέσιο, ήμουν λίγο πιο συγκρατημένος επειδή πέρυσι είχαμε την άποψη πως ‘το μονοθέσιο είναι φανταστικό, είναι μοναδικό, κανείς δεν πρόκειται να έχει κάνει κάτι αντίστοιχο’. Και ύστερα είχαμε τις πρώτες δοκιμές…”
First weekend without @f1 😢 How are we all coping? pic.twitter.com/XsGM56s6oZ
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) December 3, 2023
“Έτσι, ήμουν λίγο πιο επιφυλακτικός όταν άκουγα, και σκεφτόμουν ‘θα δούμε’. Εν τέλει, το μονοθέσιο είχε όλα αυτά τα προβλήματα. Γνώριζα πως θα είχαμε μπροστά μας μια δύσκολη χρονιά”.
Έχοντας βρεθεί πίσω από τις Aston Martin και Ferrari στην αρχή της σεζόν, ο Hamilton τόνισε πως είχε αναφέρει στην ομάδα του όλα τα προβλήματα με το μονοθέσιο του 2022.
Κάνοντας αναδρομή στη συγκεκριμένη, δύσκολη, περίοδο για το Brackley, ο επτάκις παγκόσμιος πρωταθλητής απάντησε: “Είμαι σίγουρος πως υπήρξε εκνευρισμός, επειδή είχα ζητήσει συγκεκριμένες αλλαγές, και αυτές δεν έγιναν”.
Rest and relaxation mode: ON ❤ pic.twitter.com/EEm0ffrID5
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) December 2, 2023
Ο Βρετανός εμβάθυνε, αναφέροντας πως στη συνέχεια είχε “μακροσκελείς συζητήσεις” με τους μηχανικούς, στην προσπάθεια της ομάδας να βρεθεί ξανά σε θέση ανταγωνισμού για το 2024.
“Κανείς δεν γνώριζε ακριβώς το πού εντοπιζόταν το πρόβλημα”, πρόσθεσε ο Hamilton. “Κανείς δεν ήξερε πώς να το διορθώσει. Έχοντας την εμπειρία της περσινής σεζόν, έβαλα τον εαυτό μου μέσα στη δουλειά, αναφορικά με το ψάξιμο, και το να στρωθώ κάτω με τα υπόλοιπα παιδιά. Είχαμε, έτσι, πολύ καλύτερες συναντήσεις”.
“Ήμουν σε θέση να είμαι πολύ πιο θετικός κατά τη διάρκεια της χρονιάς και να σκέφτομαι πως ναι μεν θα είναι μια μεγάλη σεζόν, αλλά δεν θα πρέπει να εγκαταλείψουμε. Ας πιέσουμε προς το να βρούμε το μέγιστο του μονοθεσίου, όσο κι αν είναι αυτό”.
“Για φέτος νομίζω πως θεώρησαν ότι στη βάση του μονοθέσιο ήταν καλό και απλά έπρεπε να το εξελίξουμε. Αυτό δεν ίσχυε τελικά όμως. Γι’ αυτό και ήμουν εκνευρισμός τον Φεβρουάριο, επειδή δεν είχαν προχωρήσει με τις αλλαγές που τους είχα ζητήσει”.
“Δεν είχαμε κάποιον Πολικό Αστέρα στο ξεκίνημα της χρονιάς, ώστε να γνωρίζουμε ακριβώς το προς ποια κατεύθυνση πρέπει να δουλέψουμε. Ήταν σα να κάναμε ζιγκ-ζαγκ προσπαθώντας να βρεθούμε όπου έπρεπε να βρεθούμε”.
“Μια στο τόσο, κάτι θετικό προκύπτει. Και σκέφτεσαι πως ναι, αυτό είναι το σωστό. Και ύστερα τα πράγματα αλλάζουν, έτσι ο στόχος συνεχώς κινείται, το οποίο είναι κάτι συνηθισμένο”.
Παρά το γεγονός ότι μεσούσης του 2023 η W14 άλλαξε ριζικά, τερματίζοντας εν τέλει 2η, πίσω από την αξεπέραστη RB19, η Mercedes δεν κατάφερε ποτέ να υπερβεί εντελώς τους θεμελιώδεις περιορισμούς της πλατφόρμας πάνω στην οποία στήθηκε εξ’ αρχής το μονοθέσιό της, με το συγκεκριμένο πρόβλημα να οφείλεται εν πολλοίς στο πλαφόν των 135 εκατ. λιρών στο budget της χρονιάς.
Έτσι, με την ομάδα να έχει πλάνα για ένα εντελώς νέο μονοθέσιο για το 2024, ο Hamlton εκτιμά πως πλέον ο οργανισμός οδεύει προς τη σωστή κατεύθυνση, υπό τους ισχύοντες κανονισμούς.
“Πλέον, όντως θεωρώ πως έχουμε έναν Πολικό Αστέρα”, πρόσθεσε ο Βρετανός. “Το οποίο πως εδώ και δύο χρόνια δεν διαθέταμε. Αλλά και πάλι, το να φτάσουμε στο επιθυμητό σημείο δεν θα είναι μια ευθεία γραμμή”.
“Και πάρθηκαν κάποιες αποφάσεις, οι οποίες απλά σε άφησαν μπλοκαρισμένο, χωρίς να μπορείς να κάνεις τίποτα λόγω του cost cap και όλων αυτών των περιορισμών”.
“Εάν δείτε τη Red Bull, έχουν κάνει εντυπωσιακή δουλειά. Από το Bahrain πέρυσι, είχαν πρόβλημα αναπηδήσεων και το βελτίωσαν μέσα στην ίδια εβδομάδα. Και ύστερα, μπορείτε να φανταστείτε, εάν προσπαθείς να χτίσεις έναν τοίχο, βάζουν το ένα τούβλο μετά το άλλο, εξελίσσοντας απλά το πακέτο τους, εξέλιξη και ξανά εξέλιξη”.
“Ίσως πρόσθεσαν κάτι και δεν έφερε κέρδη. Αλλά εξακολουθούν να χτίζουν. Αντίστοιχα, εμείς έπρεπε να γκρεμίσουμε τον τοίχο μας αναφορικά με το αεροδυναμικό κομμάτι”.
“Είχαμε μεγάλη αεροδυναμική εξέλιξη και δουλειά στο περσινό μονοθέσιο. Έπρεπε, βασικά, να πετάξουμε άπειρη ποσότητα κάθετης δύναμης από αυτό και στη συνέχεια σταθερά να προσθέσουμε. Κάθε φορά, όμως, που πηγαίναμε να προσθέσουμε κάθετη δύναμη, τα πράγματα γίνονταν χειρότερα. Έτσι, για πολύ, πολύ καιρό δεν μπορούσαμε να βελτιωθούμε”.
“Θεωρώ πως, πλέον, κατανοούμε πολύ καλύτερα το μονοθέσιο. Τα παιδιά έχουν δημιουργήσει απίστευτα εργαλεία στο παρασκήνιο. Έτσι, υπό φυσιολογικές συνθήκες, τρέφω ελπίδες. Αλλά δεν πρόκειται να παρασυρθώ όμως”.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!