Ενιαίο μέτωπο παρουσιάζουν οι επικεφαλής των ομάδων στην άποψη ότι το πρόγραμμα του Grand Prix του Las Vegas πρέπει να αλλάξει, μετά από τις εξαντλητικές για το προσωπικό ώρες της φετινής διοργάνωσης.
Η διεξαγωγή των διαδικασιών του τριημέρου έγινε πιο αργά από οποιοδήποτε αγώνα στην ιστορία του αθλήματος, λόγω συνδυασμού θεμάτων όπως οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις της πόλης και οι ώρες των τηλεοπτικών προβολών ανά την υφήλιο. Οι κατατακτήριες ειδικά ξεκίνησαν μεσάνυχτα, ενώ το FP2, ελέω της μακράς καθυστέρησης μετά τα προβλήματα στο ακυρωμένο Q1, ξεκίνησε 2:30 και ολοκληρώθηκε στις 4 τα ξημερώματα. Ο δε αγώνας ξεκίνησε στις 10 το βράδυ του Σαββάτου, με τις απονομές και μετέπειτα διαδικασίες να τραβάνε μετά τα μεσάνυχτα.
Όλα αυτά προς το τέλος μιας μεγάλης και ήδη κουραστικής για το προσωπικό των ομάδων σεζόν και η συνέχεια κάθε άλλο παρά εύκολη είναι, με τον κόσμο της Formula 1 να έχει αγώνα και αυτό το σαββατοκύριακο και το Abu Dhabi να απαιτεί επίσης επίπονη προσαρμογή, με τη διαφορά στο ρολόι από την πτήση εκεί να είναι 12 ώρες.
Για το 2024, το Las Vegas θα είναι το πρώτο από τρία συνεχόμενα τριήμερα αγώνων και οι επικεφαλής των ομάδων, αν και θεώρησαν το εγχείρημα επιτυχημένο γενικά, πιστεύουν ότι το πρόγραμμα ήταν ιδιαίτερα σκληρό και ότι δεν πρέπει να επαναληφθεί.
«Αν υπάρχει κάτι που πρέπει να βελτιώσουμε, είναι ίσως οι ώρες,» δήλωσε στο motorsport.com ο Fred Vasseur της Ferrari.
«Δεν είναι εύκολο να βρεις κατάλληλες, αν θες να έχεις ικανοποιητικές για Ασία, Ευρώπη, Ανατολική Ακτή, Δυτική Ακτή.»
Από την πλευρά του, ο Christian Horner έδωσε έμφαση στις δυσκολίες που αντιμετώπισαν τα μέλη των ομάδων.
«Καθώς είναι η πρώτη φορά, φυσικά υπάρχουν πολλά μαθήματα για να πάρουμε. Ένα εξ αυτών είναι το πρόγραμμα των διαδικασιών, επειδή ήταν πολύ σκληρό για την ομάδα και όλους τους άντρες και τις γυναίκες στα παρασκήνια,» δήλωσε ο επικεφαλής της Red Bull.
«Όλοι φεύγουμε από το Vegas λίγο κομμάτια! Με τον έναν ή τον άλλο τρόπο, ήταν ένα εξοντωτικό σαββατοκύριακο για όλους στο παρασκήνιο και νομίζω ότι πρέπει να δούμε πως μπορούμε να το βελτιώσουμε αυτό για το μέλλον.»
Ο γρίφος είναι δύσκολος. Η διεξαγωγή του αγώνα μεσημεριανές ή απογευματινές ώρες είναι πολύ απίθανη, καθώς η πόλη θέλει μέρος των δρόμων για την κυκλοφορία μέσα στη μέρα (τμήματα της πίστας χρησιμοποιούνταν κανονικά από την κυκλοφορία φέτος κατά τη διάρκεια της ημέρας). Οι φετινές ώρες ήταν δύσκολες για τις ομάδες, αλλά και για τους οπαδούς της Formula 1 στις ανατολικές ΗΠΑ, που είχαν τις διαδικασίες να ξεκινούν ή να κρατούν μέχρι τις μεταμεσονύχτιες ώρες, ενώ εκκίνηση νωρίτερα το βράδυ, όπως πρότεινε ο Horner, θα σήμαινε ότι το ευρωπαϊκό κοινό θα ερχόταν αντιμέτωπο με ξύπνημα στις 4 ή 5 το πρωί, ώρες που ούτε Grand Prix όπως αυτά της Αυστραλίας ή της Ιαπωνίας δεν απαιτούν.
Ο αγωνιστικός διευθυντής της Aston Martin, Mike Krack, τόνισε ότι πρέπει να αφιερωθεί χρόνος στο θέμα.
«Δεν πρέπει να τραβήξουμε και να ρίξουμε πολύ γρήγορα αυτήν την στιγμή, λόγω συναισθημάτων, λόγω κούρασης. Νομίζω ότι είναι σημαντικό να κάνουμε ένα βήμα πίσω,» δήλωσε.
«Οι αθλητικοί κανονισμοί είναι αυστηροί σε ζητήματα χρόνου, υπολογίζουν τα πάντα από τον αγώνα ως τις διαφορετικές διαδικασίες. Οπότε θα πρέπει να αλλάξει αυτό.
Αλλά νομίζω ότι είναι δυνατό να ενσωματώσουμε αυτά που χρειάζεται η προώθηση του αγώνα και αυτά που χρειάζονται οι εργαζόμενοι. Απλά χρειάζεται λίγη δουλειά.»
Ο διευθύνων σύμβουλος της AlphaTauri, Peter Bayer, που έχει εμπειρία από τέτοια ζητήματα λόγω της παλαιότερης δουλειάς του στη FIA, δήλωσε ότι η ομάδα του θα υποστηρίξει αλλαγές.
«Οπωσδήποτε, θα το στηρίζαμε αυτό. Δεν ξέρω όλα όσα παίζουν από πίσω και γιατί έγιναν.
Αλλά έχω λίγη εμπειρία, προερχόμενος από τη FIA, και ξέρω πόσο δύσκολο είναι για τη Formula E σε πολλές πόλεις. Το να κλείσεις τους δρόμους έχει τεράστιες συνέπειες για τον κόσμο που μένει εκεί.»
Πηγή: motorsport.com
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!