Ο Cyril Abiteboul θεωρεί πως ο Thierry Neuville βιάστηκε χωρίς λόγο, κάτι που οδήγησε και στο ατύχημα του Βέλγου στη 2η ημέρα του Rally Ιαπωνίας.
10,5 δευτερόλεπτα χώριζαν τους Elfyn Evans και Thierry Neuville μετά και το τέλος της 5η ειδικής του Rally Ιαπωνίας. Ωστόσο, στην πρώτη μόλις στροφή της Inabu Dam των 19,38 km, της 6ης ειδικής της ημέρας, ο Βέλγος είδε τον αγώνα του να καταστρέφεται.
Παρά το γεγονός πως μόλις στην προηγούμενη ειδική είχε ροκανίσει 15,5 δευτερόλεπτα απ’ τον οδηγό της Toyota, σε πολύ απαιτητικές καιρικές συνθήκες, ο Neuville πιάστηκε στον ύπνο από ένα “σκαλοπάτι” στο οδόστρωμα, το οποίο τον έστειλε πάνω σε δέντρο δίπλα απ’ τη διαδρομή, καταστρέφοντας τον εμπρός αριστερά τροχό του i20 N του.
Έτσι, αν και ο Neuville το 2022 είχε φύγει νικητής από την έδρα της Toyota, κάτι τέτοιο δεν συνεχίστηκε και φέτος, μιας και η υπόθεση νίκη απομακρύνθηκε οριστικά απ’ το στρατόπεδο της Hyundai.
“Ήμουν κάπως υπερβολικά αισιόδοξος στο συγκεκριμένο σκαλοπάτι και ακούμπησε κάτω το αυτοκίνητο, στέλνοντάς με εκτός γραμμής”, δήλωσε ο Neuville στο Motorsport.com, αναφορικά με το συμβάν που είχε. “Ήταν πολύ ατυχές, όμως έτσι έχουν τα πράγματα”.
Το ατύχημα αυτό ήταν το επιστέγασμα μιας πολύ δύσκολης ημέρας για τη Hyundai, εκ διαμέτρου αντίθετης από το ξεκίνημα της Πέμπτης. Μαζί με τον Neuville, ο Dani Sordo εγκατέλειψε στην SS2, ενώ δεν αναμένεται να συνεχίσει στον αγώνα, ενώ ο Esapekka Lappi πλήρωσε τη στρατηγική στα ελαστικά του, κάτι που τον ανάγκασε σε πολύ αργό ρυθμό, μένοντας πίσω ακόμα και από Rally2 αγωνιστικά.
Αναφερόμενος στην εγκατάλειψη του πρώτου του οδηγού, ο Cyril Abiteboul, επικεφαλής της Hyundai, σχολίασε πως μάλλον ο Neuville φάνηκε ανυπόμονος.
“Ο Thierry μπορούσε να επιβιώσει στις ειδικές κατά το πρωινό σκέλος και ήταν αρκετά αισιόδοξος για το μεσημεριανό σκέλος, όταν και οι συνθήκες βελτιώθηκαν”, σχολίασε ο Abiteboul.
“Ήμασταν όλοι πολύ εντυπωσιασμένοι με τον χρόνο του στην πρώτη ειδική του απογεύματος (την SS5), όπου και βρήκε 15 δευτερόλεπτα απ’ τον Elfyn”.
“Πιθανώς βιαζόταν λίγο περισσότερο απ’ ότι έπρεπε να κλείσει τη διαφορά από τον Elfyn, κάτι που τον οδήγησε στο λάθος και κακή κρίση για την ταχύτητα με την οποία θα μπορούσε να περάσει απ’ το συγκεκριμένο σκαλοπάτι στον δρόμο”.
“Έτσι έχουν τα πράγματα. Είναι σκληρό όμως να χάνουμε δύο αγωνιστικά, ενώ και ο Esapekka δεν περνά καλά στο rally αυτό και σίγουρα δυσκολεύεται με το να εμπιστευτεί το αυτοκίνητο, ειδικά μετά από κάποιους δύσκολους αγώνες που είχε, τελευταία”.
“Ο Thierry ήταν πολύ ξεκάθαρος, ενόψει του Rally εδώ, πως θα πήγαινε για τη νίκη ή τίποτα. Δεν διακυβευόταν τίποτα για το πρωτάθλημα, έτσι θεωρώ πως ήθελε τη νίκη αυτή για τον ίδιο και την ομάδα, ώστε να τερματίσουμε με μια θετική νότα”.
“Αυτό πάντα σημαίνει πως θα παρθούν ρίσκα και πιθανώς πήραμε υπερβολικά μεγάλο ρίσκο”.
The rally was over as fast as it began for @thierryneuville! 😱#WRC I #WRCLive I #RallyJapan pic.twitter.com/zfKlvRtNSK
— World Rally Championship (@OfficialWRC) November 17, 2023
Ενώ δήλωσε πεπεισμένος για τις οδηγικές ικανότητες του Neuville, ο Abiteboul αναρωτήθηκε για το εάν η ομάδα μπορεί να κάνει περισσότερα ώστε να περιοριστούν στο μέλλον τέτοια λάθη
“Έχει την ικανότητα να μας εκπλήσσει, μπορεί να διαχειρίζεται τα ελαστικά του όταν πρέπει, όπως σήμερα το πρωί”, πρόσθεσε ο Γάλλος.
“Είναι σκληρό για τον ίδιο, επειδή δουλεύει τόσο πολύ και έχει τόσο ταλέντο, όμως είναι σκληρό και για εμάς”.
“Θα πρέπει να κάνουμε ανασκόπηση για να δούμε εάν υπάρχει κάτι που μπορεί να γίνει ώστε να περιοριστούν τέτοια λάθη στο μέλλον, επειδή είναι πολύ σαφές πως έχει τις φιλοδοξίες του παγκόσμιου τίτλου και είναι σαφές πως με τον ρυθμό του και τους πόρους που έχουμε, υπάρχουν ασφαλώς προοπτικές”.
“Θα πρέπει να συνεργαστούμε και αυτή είναι μια συζήτηση που θα πρέπει να την κάνουμε, για να δούμε εάν κάτι θα μπορούσε να είχε γίνει διαφορετικά ώστε να μπορέσει να διαχειριστεί τον ρυθμό και την αυτοσυγκράτησή του λίγο καλύτερα”.
Η εγκατάλειψη του Neuville σήμαινε πως η 2η ημέρα του Rally Ιαπωνίας κλείνει ιδανικά για την Toyota, η οποία απολαμβάνει το 1-2-3, με τον Evans να έχει προβάδισμα ασφαλείας από τους Sebastien Ogier και Kalle Rovanpera!
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!