Η General Motors ανακοίνωσε την επίσημη εγγραφή της με τη FIA για τη συμμετοχή της στη Formula 1 ως πάροχος κινητήρων από το 2028.
Η General Motors προσπαθεί ήδη να συνδεθεί με τη Formula 1 μέσω της Cadillac, η οποία συνεργάζεται με την επίδοξη νέα ομάδα της Andretti Autosport.
Η Andretti έχει ήδη λάβει την έγκριση της FIA για την είσοδό της στο πρωτάθλημα, αλλά τώρα βρίσκεται αντιμέτωπη με τη FOM και τις 10 υπάρχουσες ομάδες, που στη συντριπτική τους πλειοψηφία αντιτίθενται σθεναρά εδώ και καιρό απέναντι στην προοπτική νέου διαγωνιζόμενου, ανησυχώντας κατά κύριο λόγο για βραχυπρόθεσμες και μακροπρόθεσμες επιπτώσεις στα έσοδά τους.
Πάντως, τόσο ο Michael Andretti όσο και εκπρόσωποι της General Motors αναμένεται να εμφανιστούν στο Las Vegas το προσεχές σαββατοκύριακο για να διαπραγματευτούν με τη FOM και να προσπαθήσουν για άλλη μια φορά να κερδίσουν κάποια αποδοχή.
Η δε ανακοίνωση της General Motors είναι πιθανότατα μήνυμα τόσο της σοβαρότητας με την οποία η αμερικάνικη συνεργασία αντιμετωπίζει το ενδεχόμενο εισόδου στη Formula 1, όσο και προειδοποιητικό. Η πρόσβαση σε δικούς της κινητήρες έχει αναφερθεί ως προϋπόθεση από κάποιες ομάδες για την Andretti (ο Christian Horner της Red Bull έχει κάνει σχετικά σχόλια, για παράδειγμα), κάτι που παρουσιάζεται ως εφικτό τώρα με μόνο λίγα χρόνια πελατειακής σχέσης με έναν εκ των υπαρχόντων κατασκευαστών. Παράλληλα, ο υπαινιγμός δεν κρύβεται. Σε περίπτωση που η Andretti δεν πάρει το πράσινο φως για τη συμμετοχή της στη Formula 1, η General Motors σχεδόν σίγουρα θα αποσύρει τη δική της εγγραφή. Επιζήμιο για ένα περιβάλλον που δηλωμένα ζητά περισσότερους κατασκευαστές κινητήρων και που υποδέχτηκε μετά βαΐων και κλάδων την ένταξη της Audi.
«Είμαστε ενθουσιασμένοι που η νέα μας Andretti Cadillac συμμετοχή στη Formula 1 θα τροφοδοτείται από μονάδα ισχύος της GM,» δήλωσε εμμέσως πλην σαφώς ο πρόεδρος της General Motors, Mark Reuss.
«Με τη βαθιά μηχανική και αγωνιστική μας πραγματογνωμοσύνη, είμαστε σίγουροι ότι θα εξελίξουμε μια επιτυχημένη μονάδα ισχύος για το πρωτάθλημα και θα τοποθετήσουμε την Andretti Cadillac ως μια πραγματική εργοστασιακή ομάδα.
Θα αγωνιστούμε με τους καλύτερους, στα υψηλότερα επίπεδα, με πάθος και ακεραιότητα που θα βοηθήσει στην ανέλιξη του αθλήματος για οπαδούς ανά τον κόσμο.»
Χωρίς αμφιβολία, πρόκειται για αλαζονικές δηλώσεις. Η κατασκευή ενός κινητήρα Formula 1, ακόμα και του συγκριτικά με σήμερα πιο απλού συνόλου που θα έρθει το 2026, δεν είναι καθόλου εύκολη υπόθεση και το ενδεχόμενο να είναι ο κινητήρας ενός νεοφερμένου ανταγωνιστικός με το καλημέρα είναι μικρό. Ωστόσο, ως πρακτική δημοσίων σχέσεων, μπορεί να αποβούν αποτελεσματικές. Η πρόκληση είναι ξεκάθαρη, οι προθέσεις το ίδιο και πιθανότατα αυτή η επιθετική πολιτική να έχει αποφασιστεί ως η ιδανικότερη, αν όχι η μοναδική δυνατή, απέναντι στο παγερό μέτωπο της FOM.
Είναι εξάλλου ενδεικτικό ότι η υπόθεση Andretti δεν έχει αναφερθεί καθόλου στις επίσημες πηγές, ιστοσελίδες και δίκτυα της Formula 1, συμπεριλαμβανομένης και αυτής της νεότερης εξέλιξης. Ένας οπαδός του αθλήματος που παρακολουθεί μόνο τα επίσημα κανάλια δεν έχει πιθανότατα καν ακούσει το όνομα Andretti. Η FOM δε θέλει να υποχωρήσει και αναμενόμενα Andretti και General Motors πιέζουν πλέον όσο περισσότερο μπορούν.
Προς ενίσχυση των προαναφερθέντων δηλώσεων, η General Motors υποστήριξε ότι έχει ήδη αρχίσει δοκιμές πάνω σε πρωτότυπη τεχνολογία, αποσκοπώντας στο να χρησιμοποιήσει τις γνώσεις από τη Formula 1 για την καλύτερη κατανόηση του εξηλεκτρισμού, της υβριδικότητας, των βιώσιμων καυσίμων, τους αποδοτικούς κινητήρες εσωτερικής καύσης και το σχετικό λογισμικό.
Όλα αυτά βέβαια αν επιτραπεί η είσοδος στην Andretti.
«Η General Motors έχει δεσμευτεί να συνεργαστεί με την Andretti για να αγωνιστούν στη Formula 1. Η συνεργασία Andretti-Cadillac φέρνει μαζί δύο μοναδικά σύνολα που έχουν φτιαχτεί για τους αγώνες, και τα δύο με μακρά επιτυχία στο μηχανοκίνητο αθλητισμό παγκοσμίως,» ήταν τα λόγια του Reuss.
Ο Michael Andretti έχει σίγουρα επιστρατεύσει βαρύ πυροβολικό. Η ανταπόκριση της FOM αναμένεται, αλλά ακόμα και έτσι, τα πράγματα εξακολουθούν να δείχνουν δύσκολα για αυτόν.
Πηγή: motorsport.com
Οι απόψεις είναι του αρθρογράφου.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!