Η FIA απέρριψε το δικαίωμα επανεξέτασης της Haas για τις παραβιάσεις των ορίων της πίστας που πέρασαν απαρατήρητες στο Grand Prix Ηνωμένων Πολιτειών.
Η Haas είχε ζητήσει την προηγούμενη εβδομάδα από τη FIA να εξετάσει πάλι πιθανές παραβιάσεις στη στροφή 6, υποστηρίζοντας ότι η διεύθυνση του αγώνα δεν τις είχε καταγράψει σωστά.
Στην πορεία, και άλλες ομάδες εξέφρασαν αντίστοιχη επιθυμία, μετά και από την κυκλοφορία στιγμιοτύπων των Sergio Perez, Lance Stroll, Alex Albon και Logan Sargeant, όπου οι οδηγοί φαίνονταν να βρίσκονται κατ’επανάληψιν εκτός της λευκής γραμμής.
Η FIA αρχικά απάντησε ότι αναγνωρίζει το ενδεχόμενο περαιτέρω παραβιάσεων, αλλά ότι δεν υπήρχαν επαρκείς αποδείξεις για να δοθούν ποινές.
Η Haas αμφισβήτησε την τοποθέτηση ωστόσο και επικαλέστηκε το δικαίωμα επανεξέτασης, βάσει του οποίου ένα ζήτημα μπορεί να αναλυθεί ξανά εφόσον υπάρχουν νέα στοιχεία που δεν ήταν διαθέσιμα την ορώτη φορά.
Επιτυχία της Haas θα σήμαινε μεταξύ άλλων ότι ο Logan Sargeant θα έχανε τη δέκατη θέση – και τον τελευταίο βαθμό – από τον Nico Hulkenberg, καθώς ο Αμερικάνος θα δεχόταν ποινή τουλάχιστον πέντε δευτερολέπτων.
Η ακρόαση πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη και την Πέμπτη, με τη συμμετοχή των μάνατζερ των εμπλεκομένων Haas, Red Bull, Aston Martin και Williams, καθώς και αντιπροσώπων από τις Ferrari και McLaren.
Η Haas κατέθεσε οπτικό υλικό από τις κάμερες των κόκπιτ των Perez, Stroll, Albon και Sargeant, που τους έδειχνε να περνούν τη λευκή γραμμή, καθώς και υλικό από μονοθέσια που ακολουθούσαν τον Albon. Επίσης, αναφέρθηκε σε δηλώσεις της διεύθυνσης του αγώνα ότι ο έλεγχος των ορίων στη στροφή 6 δεν ήταν ιδανικός.
Οι αγωνοδίκες του Austin ωστόσο, που επίσης συμμετείχαν στη διαδικασία, υποστήριξαν ότι το υλικό από τις κάμερες ήταν ήδη διαθέσιμο το βράδυ της Κυριακής, όταν είχε εξεταστεί και αθωωθεί ο Albon για να αποφασιστεί η τελική κατάταξη, και ως εκ τούτου δε συνιστούσε νέα στοιχεία.
Η FIA απέρριψε βάσει αυτού το αίτημα της Haas, εφόσον τα στοιχεία δεν πληρούσαν τις προϋποθέσεις.
Οι αγωνοδίκες δέχτηκαν ότι τα στοιχεία ήταν επιβαρυντικά για τον Albon, αλλά όχι για τους άλλους τρεις οδηγούς, και τόνισαν ότι τα είχαν ήδη στη διάθεσή τους αλλά ότι δεν τα θεώρησαν επαρκή, καθώς δεν υπήρχαν αντίστοιχα επιβαρυντικά πλάνα από τις σταθερές κάμερες κλειστού κυκλώματος της πίστας.
Για το λόγο αυτό, δεν έδωσαν ποινές αλλά ζήτησαν – και αυτοί – να βρεθούν στο μέλλον καλύτερες λύσεις για το πρόβλημα των ορίων της πίστας.
«[Οι αγωνοδίκες] θεωρούν την αδυναμία τους να εφαρμόσουν κατάλληλα τους υπάρχοντες κανόνες για τα όρια της πίστας ως καθόλου ικανοποιητική και προτείνουν έντονα σε όσους εμπλέκονται να βρεθεί σύντομα μια λύση που να εμποδίσει την επανεμφάνιση αυτού του ευρύτατου προβλήματος.»
Υπενθυμίζεται ότι, νωρίτερα φέτος, στο Grand Prix της Αυστρίας, είχαν καταγραφεί πάνω από 1200 παραβιάσεις ορίων, με το τελικό αποτέλεσμα του αγώνα να ανακοινώνεται ώρες μετά τον τερματισμό και πολλαπλές ποινές να οδηγούν σε πολλαπλές ανακατατάξεις, σε μια κατάσταση που χαρακτηρίστηκε από πολλούς ως φαρσοκωμωδία στις καλύτερες των περιπτωσεων.
Πηγή: motorsport.com, formula1.com
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!