Εξήγηση για το πώς τα ηλεκτρονικά του μονοθεσίου του οδήγησαν στην εγκατάλειψή του από το GP της Βραζιλίας έδωσε ο οδηγός της Ferrari, Charles Leclerc.
Ο οδηγός της Scuderia αντιμετώπισε πρόβλημα με τη μονάδα ισχύος αλλά και το υδραυλικό σύστημα του μονοθεσίου του κατά τον γύρο σχηματισμού του αγώνα της Κυριακής στο Interlagos, αδυνατώντας να εκκινήσει. Οι αστοχίες αυτές, πλέον, φαίνεται πως προκλήθηκαν από πρόβλημα σε εντολή στα ηλεκτρονικά του μονοθεσίου.
Η αστοχία αυτή οδήγησε στην απώλεια ελέγχου του μονοθεσίου και πρόσκρουσή του με τα προστατευτικά στην έξοδο της Στροφής 6. Παρά την προσπάθεια του Leclerc να εκκινήσει εκ νέου το μονοθέσιο, η εγκατάλειψή του ήταν αναπόφευκτη.
Ο επικεφαλής της ιταλικής ομάδας, Fred Vasseur, επιβεβαίωσε πως η εγκατάλειψη του οδηγού του οφειλόταν σε μια κοινή συνιστώσα, η οποία οφειλόταν τόσο για την απενεργοποίηση του κινητήρα όσο και του υδραυλικού συστήματος της SF23.
“Κατάφερα να κουνήσω ξανά το μονοθέσιο. Μόνο η εμπρός πτέρυγα είχε πληγωθεί’, δήλωσε ο Leclerc σχετικά με το ατύχημα που είχε. “Πέρα απ’ αυτό, όμως, δεν υπήρχε άλλο πρόβλημα. Ξεκίνησα ξανά, ενεργοποιήθηκε το υδραυλικό σύστημα για 15 περίπου δευτερόλεπτα. Έπειτα, συνέβη το ίδιο ακριβώς πράγμα. Έχασα τα υδραυλικά και ο κινητήρας σταμάτησε”.
“Προφανώς, ήταν ξεκάθαρο πως δεν θα μπορούσα να συνεχίσω άλλο, μιας και είχα κάνει μόλις 20 μέτρα”.
Ο Vasseur, από την πλευρά του, επιβεβαίωσε πως ήταν η πρώτη φορά που προέκυπτε το συγκεκριμένο πρόβλημα μέσα στη φετινή σεζόν. “Δεν έχει συμβεί τους τελευταίους 10 μήνες. Ήταν η πρώτη φορά!”.
Με τον Μονεγάσκο να έχει σταθεί σε αρκετές παρόμοιες περιπτώσεις άτυχος φέτος, ο εκνευρισμός του για την εγκατάλειψη στο Interlagos ήταν χαρακτηριστικός στο radio με το pit wall. “Ίσως ήταν μέρος της στιγμής, ήμουν επίσης πολύ εκνευρισμένος”, σχολίασε στο Motorsport.com ο Leclerc.
“Είμαι ενοχλημένος επειδή από τη μια βρήκα επιτέλους εμπιστοσύνη στο μονοθέσιο στο δεύτερο μισό της σεζόν και καταφέρνω να εκκινώ 2ος και θυσιάζω τη δουλειά ενός ολόκληρου Grand Prix για λογαριασμό του αγώνα, όπου κάνω μόλις 6 στροφές και αυτό ήταν”.
“Είναι πολύ εκνευρισμένος για τώρα αλλά θα πρέπει να προχωρήσω και να προσηλωθώ στους τελευταίους δύο αγώνες. Αυτό είναι το καλύτερο που μπορώ να κάνω ως οδηγός”.
“Φυσικά, όμως, προκαλεί εκνευρισμό το να έχεις τόσες χαμένες ευκαιρίες μέσα στη χρονιά. Απλά ελπίζω πως μετά απ’ τον αγώνα αυτό θα μπορέσουμε να παραμείνουμε κάπως στη μάχη της 2ης θέσης (στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών)”.
“Αυτό είναι το μοναδικό μου κίνητρο για το υπόλοιπο της σεζόν επειδή δεν έχει μείνει και κάτι άλλο που να προκαλεί ενδιαφέρον”.
“Θα προτιμούσα να έχω πολλά προβλήματα σε μια σεζόν όπου παλεύω για τέτοιες θέσεις, παρά σε μια σεζόν που θα παλεύω για το πρωτάθλημα. Και πάλι όμως, θα προτιμούσα να μην έχω καθόλου προβλήματα”.
See you in Vegas, SF-23 🛌 pic.twitter.com/Ofl9huGpPe
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) November 6, 2023
Κατά τον Vasseur, “θα ήταν αδύνατο να τερματίσει” ο Leclerc στο βάθρο, με την αδυναμία εκκίνησης να είναι πιο απογοητευτική επειδή η ομάδα είχε προσηλωθεί στο τί μπορεί να πετύχει την Κυριακή. Στην άλλη πλευρά των κόκκινων γκαράζ, ο Carlos Sainz τερμάτισε 6ος στον αγώνα.
“Ασφαλώς, είναι πολύ εκνευριστικό για τον Charles και την ομάδα. Από στρατηγικής πλευράς, σε ακόμα ένα Σαββατοκύριακο βάλαμε όλες μας τις προσπάθειες στον μεγάλο αγώνα ώστε να σώσουμε ελαστικά, έτσι είχαμε (την Κυριακή) φρέσκα ελαστικά”, σχολίασε ο Γάλλος.
“Δεν βάλαμε νέα ελαστικά στο Sprint, εστιάσαμε όλους τους πόρους μας στον μεγάλο αγώνα, και δεν εκκινήσαμε καν”.
“Σίγουρα, μας προκαλεί εκνευρισμό. Ήταν χειρότερα από απογοητευμένος, αλλά είμαι σίγουρος πως θα επανέλθει και θα είναι εντελώς προσηλωμένος στο Vegas. Πλέον, θα πρέπει να είμαστε ψύχραιμοι και να καταλάβουμε ακριβώς τί συνέβη, ώστε να αποφύγουμε τέτοια ζητήματα στο μέλλον”.
“Συνολικά, ο ρυθμός μας στο τριήμερο δεν ήταν τόσο κακός. Ήμασταν σε καλή θέση σήμερα και χάσαμε ευκαιρία επειδή συμβαδίζαμε αρκετά με τη Mercedes. Με τον Charles, ωστόσο, να εκκινεί από την πρώτη σειρά και να έχει δύο σετ φρέσκων ελαστικών, θα μπορούσαμε να είμαστε σε καλύτερο σημείο”.
“Έχουμε ακόμα δύο προσπάθειες σε Vegas και Abu Dhabi. Το Vegas θα μπορούσε να αποδειχτεί χαοτικός αγώνας και εάν έχουμε τον ίδιο ρυθμό με το Interlagos αλλά και η Mercedes, τότε έχουμε ευκαιρία μπροστά μας”.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!