Πολυνίκης σε μία σεζόν έγινε ξανά ο Max Verstappen, που κυριάρχησε και στο Μεξικό από αρχή μέχρι τέλους.
Κάκιστη ήταν η εκκίνηση των Ferrari και εξαιρετική των Red Bull, ειδικά του Sergio Perez, που εκτοξεύτηκε δίπλα από τα κόκκινα μονοθέσια. Αυτό ωστόσο ήταν η μοναδική καλή στιγμή για τον Μεξικάνο ήρωα των θεατών, καθώς οι Ταύροι έκλεισαν και από τις δύο πλευρές τον Charles Leclerc, ο οποίος, χωρίς να έχει πουθενά να πάει, έστειλε στον αέρα και εκτός πίστας τον Perez όταν ο τελευταίος έκλεισε για τη στροφή 1.
Ο Perez έφτασε μέχρι τα pits και εγκατέλειψε, ενώ ο Leclerc συνέχισε με ελαφριά ζημιά. Το συμβάν αναμενόμενα δεν εξετάστηκε, αλλά ο Leclerc μάλλον θα χρειαστεί σωματοφυλακή για να φύγει από τη χώρα, αν κρίνει κανείς από το βρυχηθμό των κερκίδων.
Ο Verstappen πέρασε πρώτος λοιπόν και, μετά από ένα σύντομο εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας άρχισε να ξεμακραίνει, ενώ διαφορά άρχισε να ανοίγει και ο Leclerc από τον Carlos Sainz, κάτι καθόλου κολακευτικό για τον Ισπανό μετά και τις ζημιές της άλλης Ferrari στην εκκίνηση. Χαμηλά στην κατάταξη, ο Lando Norris ξεκίνησε προσπάθεια ανάκαμψης από την κακή θέση εκκίνησης, όντας και στα μαλακά ελαστικά, ενώ λίγο ψηλότερα, σε μάχες επιδόθηκαν οι Kevin Magnussen και Yuki Tsunoda, με τον Ιάπωνα να βγαίνει εκτός και να χάνει θέσεις, και ο Nico Hulkenberg με τον Pierre Gasly.
Ακόμα πιο ψηλά, ο Lewis Hamilton προσπέρασε σχετικά γρήγορα τον Daniel Ricciardo, ο οποίος ωστόσο δε φάνηκε να απειλείται μετά από τον Oscar Piastri. Ο Αυστραλός της McLaren από την άλλη είχε να αντιμετωπίσει την πίεση του George Russell.
Τα μαλακά ελαστικά του Norris δεν κράτησαν πολύ και το κέρδος δεν ήταν σημαντικό, τουλάχιστον σε πρώτη φάση, για τον Βρετανό, που έβαλε τα σκληρά στο δωδέκατο γύρο και βγήκε 18ος. Στον αντίποδα, ο Alex Albon, από τους λίγους που εκκίνησαν με τα σκληρά, μπήκε στη δεκάδα, προσπερνώντας τον Zhou Guanyu.
Ο Leclerc βρήκε αντίπαλο στους αγωνοδίκες, που τον έθεσαν υπό εξέταση για μετά τον αγώνα για ανασφαλή κατάσταση του μονοθεσίου, πιθανότατα λόγω της εμπρός αεροτομής, αλλά ο Sainz βρήκε το δικό του εχθρό πολύ συντομότερα στον Hamilton, που τον πλησίασε και άρχισε να πιέζει ασφυκτικά. Την ίδια στιγμή, ο Verstappen ήταν ο πρώτος από τους πρωτοπόρους που μπήκε για αλλαγή ελαστικών, μόλις στο 19ο γύρο, παραπονούμενος για φθορά. Ο Ολλανδός έβαλε τα σκληρά, με την ομάδα να τον συμβουλεύει να μην πιέσει πολύ στους πρώτους γύρους.
Ο Sainz συνέχισε να κρατά πίσω του τον Hamilton, με τη Ferrari να προσπαθεί για ένα pit stop, ενώ ο Verstappen πέρασε εύκολα στην πίστα τους Russell και Piastri. Το grid άρχισε σταδιακά τις επισκέψεις του στα pits, με τα κόκκινα μονοθέσια, τον Ricciardo και τον Gasly να συνεχίζουν για μεγαλύτερα stints, παρά τις αλλαγές γύρω και πίσω τους, καθώς και οι Mercedes μπήκαν στο χορό των νέων ελαστικών. Ο Russell ακούστηκε αρκετά εκνευρισμένος στον ασύρματο πάντως, έχοντας βγει, και κολλήσει για λίγο, πίσω από τον Albon.
Ο Verstappen πέρασε και τον Sainz στον 29ο γύρο και ο Ισπανός μπήκε τελικά στον επόμενο, με τη Ferrari να είναι ξεκάθαρα σε στρατηγική ενός pit stop, κάτι πιο αμφισβητήσιμο για τη Red Bull. Ο Leclerc έμεινε ένα γύρο παραπάνω, πριν βάλει και αυτός στη σκληρή γόμα. Ο Sainz βγήκε πίσω από τον Hamilton και ο Leclerc μπροστά, με το ζήτημα της στρατηγικής να παίρνει μεγάλη σημασία για άλλη μια φορά.
Χαμηλότερα, Tsunoda και Norris εισήλθαν στη δεκάδα, με τους δύο οδηγούς να πραγματοποιούν και οι δύο εντυπωσιακό αγώνα, ειδικά ο Tsunoda που εκκινούσε από τα pits.
Όσον αφορά την προαναφερθείσα στρατηγική, όλες οι εικασίες εν τέλει έληξαν άδοξα, καθώς ο Kevin Magnussen, πιθανότατα με πρόβλημα στα φρένα, έχασε τον έλεγχο και κατέληξε στις μπαριέρες, βγάζοντας πρώτα το αυτοκίνητο ασφαλείας στην πίστα και στη συνέχεια την κόκκινη σημαία, καθώς η μπαριέρα έχρηζε επισκευής. Ο Verstappen πρόλαβε να βουτήξει στα pits πριν ο αγώνας σταματήσει, εκμεταλλευόμενος το αυτοκίνητο ασφαλείας και τη διαφορά του από τον Leclerc για μια αλλαγή ελαστικών χωρίς απώλειες και αφήνοντας τη Scuderia να καταριέται τις αλλαγές των ελαστικών ελάχιστα πριν το ατύχημα.
Άτυχοι στάθηκαν και οι Norris και Albon, που μπήκαν επίσης για αλλαγή ελαστικών και κατέληξαν να έχουν χάσει χρόνο και θέσεις χωρίς λόγο.
Verstappen, Leclerc, Hamilton, Sainz, Ricciardo, Piastri, Russell, Tsunoda, Hulkenberg και Norris απάρτισαν την πρώτη δεκάδα για την επανεκκίνηση, με παράταξη και κόκκινα φώτα. Μοιρασμένοι φάνηκαν οι οδηγοί στις επιλογές ελαστικών, με το μισό grid να επιλέγει τη σκληρή γόμα και το άλλο μισό τη μεσαία, ανάμεσά τους και οι δύο Mercedes.
Τα κόκκινα φώτα έσβησαν για δεύτερη φορά, χωρίς απρόοπτα ευτυχώς. Οι τέσσερις πρώτοι έμειναν ίδιοι, αλλά ο Russell κατάφερε να προσπεράσει Ricciardo και Piastri. Δυνατή εκκίνηση έκανε ο Albon, που ανέβηκε ένατος από τη δωδέκατη θέση, ενώ καταστροφική ήταν η νέα αρχή του Norris, που κλείστηκε από όλες τις πλευρές και έχασε τέσσερις θέσεις.
Με τα μεσαία ελαστικά, οι Mercedes άρχισαν να πιέζουν τις Ferrari, θέλοντας να ξεφορτωθούν τα εμπόδια πριν φθείρουν πολύ τα ελαστικά τους. Ο Hamilton πέρασε αρκετά γρήγορα τον Leclerc με μια επιθετική και αποφασιστική κίνηση που τον είδε να θερίζει και λίγο γκαζόν στην ευθεία, αλλά ο Russell δεν κατάφερε να κάνει το ίδιο, με τα πράγματα να αρχίζουν σταδιακά να δείχνουν δύσκολα για τη δεύτερη Mercedes.
Τα μεσαία ελαστικά γενικά δεν αποδείχθηκαν ιδιαίτερα ταχύτερα σε ρυθμό αγώνα, με τον Piastri να χρειάζεται σύντομα να αμυνθεί απέναντι στον Tsunoda και τα σκληρά ελαστικά της AlphaTauri, ενώ ο Russell, που συνέχισε να μένει κολλημένος πίσω από τον Sainz, άρχισε να βλέπει τον Ricciardo στους καθρέφτες του. Την ίδια στιγμή, ο Norris, επίσης με τα μεσαία, έδειξε στην αρχή να μην μπορεί να πάρει πίσω τις θέσεις που έχασε στην επανεκκίνηση γρήγορα, καθώς χρειάστηκε αρκετούς γύρους για να ανέβει δωδέκατος απέναντι σε μονοθέσια με τη σκληρή γόμα, ενώ η Alpine του Esteban Ocon και η Haas του Hulkenberg έμειναν πίσω του μέσα σε δύο γύρους.
Ο Russell προσπάθησε να εντείνει την πίεση στον Sainz, παραπονούμενος παράλληλα ότι η Ferrari άλλαζε πορεία κατά το φρενάρισμα, και έριξε μερικές κλεφτές ματιές γύρω από το κόκκινο μονοθέσιο αλλά δεν κατάφερε να κάνει κίνηση και τελικά μείωσε ρυθμό. Επιθετικός και ο Tsunoda απέναντι του Piastri, αλλά οι προσπάθειές του οδήγησαν μόνο σε επαφές. Η πρώτη ήταν μικρή, αλλά η δεύτερη έστειλε τον Ιάπωνα σε τετ-α-κε, με τους αγωνοδίκες να ερευνούν το συμβάν, αλλά να αποφασίζουν να μη δώσουν ποινή στο τέλος του αγώνα. Ο Tsunoda έπεσε 16ος, χάνοντας κάθε ελπίδα για βαθμούς.
Η δεκάδα ως επί το πλείστον ηρέμησε, με τους οδηγούς να κάνουν διαχείριση ελαστικών. Μάχη έδωσε ο Ocon με τον Hulkenberg για τον τελευταίο βαθμό, αλλά ο Γερμανός αμύνθηκε σθεναρά. Θέσεις, αναίμακτα, αντάλλαξαν οι McLaren, με τον ταχύτερο Norris να περνά μπροστά από τον Piastri. Ο Βρετανός συνέχισε ακάθεκτος και προσπέρασε και τον Ricciardo.
Το ενδιαφέρον μετατοπίστηκε ξανά στη δέκατη θέση, με τον Hulkenberg να συνεχίζει να κρατά πίσω του τον Ocon και τους Gasly και Bottas να καιροφυλακτούν μισό δευτερόλεπτο πιο πίσω. Η πίεση τελικά απέδωσε, με το Γάλλο να μπαίνει στους βαθμούς.
Ο εντυπωσιακός Norris ολοκλήρωσε εν τω μεταξύ την έφοδό του με ένα τελευταίο προσπέρασμα εναντίον του Russell, ανεβαίνοντας πέμπτος, ενώ ο Stroll εγκατέλειψε μετά από επαφή με τον Valtteri Bottas που τον έστειλε σε τετ-α-κε. Νωρίτερα, ο Fernando Alonso είχε αποσύρει το μονοθέσιο, με άλλον ένα αγώνα να κλείνει καταστροφικά για την Aston Martin.
Με αυτά, ο Verstappen πήρε τη 16η νίκη του φέτος, σπάζοντας το δικό του ρεκόρ σε άλλη μια μέρα κατά την οποία ουδέποτε απειλήθηκε. Ο Hamilton ολοκλήρωσε στη δεύτερη θέση και με τον ταχύτερο γύρο, δεκαπέντε δευτερόλεπτα μακριά αλλά πολύ ευχαριστημένος, με τον Leclerc να ολοκληρώνει το βάθρο.
Η τέταρτη θέση του Sainz ήταν τουλάχιστον αρκετή για να δώσει στη Ferrari τους ίδιους βαθμούς με τη Mercedes, καθώς ο Russell, αφότου έχασε τη θέση από τον Οδηγό της Ημέρας Norris, κατάφερε να διατηρηθεί οριακά μπροστά από τον Ricciardo. Ο Αυστραλός πάντως πρέπει να ήταν ικανοποιημένος ακόμα και με την έβδομη θέση για την AlphaTauri.
Έχοντας αποφύγει την ποινή, ο Piastri ολοκλήρωσε όγδοος, με τον σταθερά ποιοτικό Albon και τον Ocon να κλείνουν τη δεκάδα.
Μην ξεχαστείτε, έχουμε πάλι αγώνα το επόμενο σαββατοκύριακο. Μείνετε μαζί μας.
1 | 49:23.531 | 25 | |
2 | +13.875s | 19 | |
3 | +23.124s | 15 | |
4 | +27.154s | 12 | |
5 | +33.266s | 10 | |
6 | +41.020s | 8 | |
7 | +41.570s | 6 | |
8 | +43.104s | 4 | |
9 | +48.573s | 2 | |
10 | +62.879s | 1 | |
11 | +66.208s | 0 | |
12 | +78.982s | 0 | |
13 | +80.309s | 0 | |
14 | +80.597s | 0 | |
15 | +81.676s | 0 | |
16 | DNF | 0 | |
17 | DNF | 0 | |
NC | DNF | 0 | |
NC | DNF | 0 | |
NC | DNF | 0 |
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!