Μια ανάσα πριν στεφθεί και τυπικά πρωταθλητής είναι πλέον ο Kalle Rovanpera, με τον Φινλανδό να βλέπει τον αντίπαλό του για τον τίτλο, Evans, να εγκαταλείπει και πλέον χρειάζεται μόνο να τερματίσει αύριο! Στον Neuville σβηστά η νίκη που δεν απειλείται.
Πάμε όμως αναλυτικά να δούμε τί έγινε στη σημερινή 3η και δραματική ημέρα του Rally Κεντρικής Ευρώπης!
Πρωινό σκέλος – Τέλος ο τίτλος για Evans, στο ρελαντί ο Rovanpera
Μπορεί ο Φινλανδός οδηγός της Toyota να θεωρείται σχεδόν οριστικά πρωταθλητής μετά και το τέλος της 3ης ημέρας του Rally Κεντρικής Ευρώπης, ωστόσο μόνο εύκολα δεν ήταν τα πράγματα σήμερα για τον ίδιο, έχοντας έξοδο στην SS10 που του στοίχισε 20 συνολικά δευτερόλεπτα, μιας και πιάστηκε στον ύπνο από το βρεγμένο οδόστρωμα στο σημείο αυτό.
😲 Moment for @KalleRovanpera on SS10!@cerwrc LIVE STREAM ➡️ https://t.co/bVNpLD93Wo #WRC | #WRCLive | #CER | #CentralEuropeanRally 🇪🇺 pic.twitter.com/xu9Grhc3EN
— World Rally Championship (@OfficialWRC) October 28, 2023
Και εκεί που η διαφορά του με τον Evans έπεσε από τα 47,2 στα 24,2, ο Ουαλός έριξε την καρδάρα με το γάλα, χάνοντας και οριστικά τις όποιες ελπίδες του για τον τίτλο. Στην 11η ειδική του Rally, το πρώτο πέρασμα από την Knaus Tabbert Bayerischer Wald, ο οδηγός της Toyota πέρασε με λίγο πιο ανοιχτή γραμμή σε μια δεξιά καμπή και είχε τρακάρισμα με ένα ξύλινο κτίριο που υπήρχε, προκαλώντας ανεπανόρθωτη ζημιά στο Yaris GR του, η οποία και τον έφερε εκτός συνέχειας.
Ο Rovanpera, μαθαίνοντας για την αδυναμία του teammate του να συνεχίσει, αποφάσισε πως η καλύτερη στρατηγική ήταν απλά να τερματίσει στο Rally και να σφραγίσει και μαθηματικά τον δεύτερο σερί τίτλο της καριέρας του. Έτσι, από την SS11 και ύστερα, έτρεξε με έναν μονάχα στόχο: να τερματίσει το Rally Κεντρικής Ευρώπης.
Αυτό σήμαινε πως οι βλέψεις του για τη νίκη, παρά το γεγονός πως μέχρι τότε ήταν πρώτος, εξανεμίστηκαν, παραδίνοντας ουσιαστικά την πρώτη θέση στη γενική στον Thierry Neuville, ο οποίος πήρε πάνω από 20 δευτερόλεπτα από τον Rovanpera για να περάσει για πρώτη φορά μετά την Πέμπτη ξανά στην πρώτη θέση.
“Γνώριζα πως ο Elfyn βγήκε εκτός, άρα γιατί να ρισκάρω πλέον; Κρίμα για τους Elfyn και Scott, ελπίζω να είναι εντάξει. Πάλεψαν καλά και θα ήταν δύσκολο για εμάς να συνεχίζουμε να πιέζουμε στο ίδιο τέμπο. Όντας ο τελευταίος στο δρόμο μας προκάλεσε πολλές δυσκολίες, ήταν χάλια στις ειδικές το οδόστρωμα. Πλέον, ο στόχος μας έχει αλλάξει λίγο και απλά θα προσπαθήσουμε να τερματίσουμε με κάποιους καλούς βαθμούς ανά χείρας”, ήταν το σχόλιο του Rovanpera μετά και το πέρας της 11ης ειδικής.
Με την SS11 να κλείνει το πρωινό σκέλος της δράσης του Σαββάτου, ο Tanak είδε εαυτόν να ανεβαίνει ξανά σε θέσεις βάθρου, κάτι που φαινόταν αρκετά δύσκολο μετά και την Παρασκευή, όταν έχασε πολύ χρόνο σε κάθε ειδική, αδυνατώντας να πατήσει σωστά με το στήσιμο που επέλεξε στο βρεγμένο και ολισθηρό οδόστρωμα.
Ο Εσθονός γνωρίζει πως, παρά τη διαφορά του ενός λεπτού που είχε με τον Rovanpera μέχρι και τη μεσημεριανή διακοπή, ο προσεχώς πρωταθλητής θα κόψει ρυθμό, κάτι που θα ανοίξει διάπλατα την πόρτα στη δεύτερη θέση για τον ίδιο και την M-Sport.
Πίσω του, κανείς δεν δείχνει να βρίσκεται αρκετά κοντά σε μια θέση στο βάθρο αυτή τη στιγμή, με τον Ogier να ανακάμπτει στην 4η θέση, έχοντας χάσει πολύ χρόνο από κλατάρισμα χτες. Ο Γάλλος πολυπρωταθλητής άνοιξε διαφορά από τους Suninen και Katsuta, οι οποίοι έχουν τη δική τους μάχη, με μόλις 2,7 δευτερόλεπτα να τους χωρίζουν μέχρι το μεσημέρι.
7ος, 3 λεπτά μακριά από τον Neuville βρέθηκε ο Gregoire Munster, που μέχρι στιγμής δείχνει ταχύτερος από τον πιο έμπειρο teammate του, Pierre-Louis Loubet, που για ακόμα έναν αγώνα δυσκολεύεται να μπει στους βαθμούς, έχοντας έξοδο που του κόστισε 5 λεπτά χθες αλλά και πρόσθετη ποινή ενός λεπτού για λάθος χρήση του κράνους του.
Απογευματινό σκέλος – Χαλαρά για τη νίκη ο Neuville, επάνοδος Ogier
Ελάχιστα άλλαξαν στις τρεις ειδικές του απογευματινού σκέλους, οι οποίες έκλειναν και τη δράση του Σαββάτου. Αφενός ο Rovanpera ήθελε απλά να τερματίσει, αφετέρου ο Neuville ήξερε πως κανένας από τους υπόλοιπους δεν ήταν σε θέση να διεκδικήσει τη νίκη. Έτσι, η μεταξύ τους διαφορά διαμορφώθηκε στο τέλος του Σαββάτου στα 26,2 δευτερόλεπτα.
Έτσι, οι περισσότεροι οδηγοί απέφυγαν τα ρίσκα, γνωρίζοντας πως μόνο να χάσουν είχαν. Μοναδική ενεργή μάχη, στο σημείο αυτό, ήταν για την 5η θέση, ανάμεσα σε Takamoto Katsuta και Teemu Suninen, με τον Ιάπωνα να κλείνει την ημέρα μπροστά, με μια βραχεία κεφαλή 10,9 δευτερολέπτων. Σημαντικό μαξιλαράκι για τον οδηγό της Toyota, ωστόσο όχι αρκετό για να επαναπαυτεί ενόψει των 4 ειδικών της Κυριακής.
Tanak και Ogier παρέμειναν στο 3-4, με τον Εσθονό να χάνει 26 δευτερόλεπτα λόγω απώλειας υδραυλικής πίεσης στο χειρόφρενο, βάζοντας θεωρητικά τον Γάλλο στο παιχνίδι της 3ης θέσης. Με 4 ειδικές να απομένουν αύριο, ενδιαφέρον θα είναι να δούμε πως θα κυμανθεί η μεταξύ τους διαφορά που βρίσκεται πλέον στα 31,1 δευερόλεπτα.
7η θέση για τον Munster, ενώ ο Loubet επιστρέφει σε θέση βαθμών, προσπερνώντας πληρώματα της Rally2 κατηγορίας.
Πλέον, η δράση μεταφέρεται στην αυριανή και τελευταία ημέρα του Rally Κεντρικής Ευρώπης, η οποία θα γίνει στην περιοχή της Γερμανίας. Όλα δείχνουν πως με το πέρας της SS18, το μεσημέρι της Κυριακής, θα έχουμε πρωταθλητή, με τον Rovanpera να έχει στο μυαλό του μόνο τον τερματισμό.
Μείνετε συντονισμένοι για περισσότερα από το CER αλλά και τον κόσμο του WRC, μόνο στο F1fan.gr! Ακολουθεί και η γενική κατάταξη μετά και το πέρας της SS14.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!