Ο Toto Wolff συμφώνησε με τις δηλώσεις Verstappen πως η Mercedes από στρατηγικό λάθος δεν κατάφερε να κερδίσει τη Red Bull στο Grand Prix των ΗΠΑ.
Εκκινώντας 3ος, ο Hamilton βρισκόταν σε απόσταση αναπνοής από τον Norris και μπροστά από τον Max Verstappen, όταν η ομάδα του επέλεξε να μην απαντήσει στο undercut της Red Bull.
Έτσι, ο Βρετανός, μετά την πρώτη του αλλαγή ελαστικών έχασε πολύ χρόνο, πέφτοντας αρκετά πίσω από τους Norris και Verstappen. Ακολουθώντας εν τέλει στρατηγική δύο pitstop, ο Hamilton κατάφερε στα τελευταία στάδια του αγώνα, με τη μέση γόμα, να περάσει τον Norris και να τερματίσει 2ος, μόλις 2,2 δευτερόλεπτα πίσω από τον πρώτο Verstappen.
Πριν τον αποκλεισμό του οδηγού του από τα αποτελέσματα του αγώνα, ο επικεφαλής της Mercedes, Toto Wolff, αποδέχτηκε το γεγονός πως η στρατηγική του offset στη ζωή των ελαστικών από την ομάδα του, ήταν και εν τέλει ο βασικός λόγος που στέρησε τη δυνατότητα νίκης στο Austin.
Ερωτώμενος για το εάν θεωρεί πως η W14 βελτιώθηκε σημαντικά μετά την έλευση του νέου πατώματος για το τριήμερο στην COTA, ο Αυστριακός απάντησε: “Ναι. Θεωρώ πως το μονοθέσιο ήταν γρήγορο. Ο Lewis οδήγησε φανταστικά, λαμβάνοντας υπόψη και όλα όσα ήρθαν κατά μας”.
“Θα μπορούσατε να πείτε πως απλά θα μπορούσαμε να κάνουμε δύο αλλαγές pitstop και να καλύψουμε τις αλλαγές του (Verstappen), ενώ θεωρώ πως οι δύο αλλαγές μας δεν ήταν εξαιρετικές. Πρόκειται για πρόβλημα εξοπλισμού και όχι ανθρώπινο”.
“Και, έπειτα, χάσαμε δύο δευτερόλεπτα πίσω από τον Norris και πιθανώς άλλο 1,5 πίσω από τον Ricciardo. Έτσι όμως είναι οι αγώνες και, στο τέλος, δεν τα καταφέραμε. Είναι κρίμα”.
Τα σχόλια του Wolff συνέπεσαν με τις δηλώσεις Verstappen, ο οποίος δήλωσε πεπεισμένος πως η Mercedes είχε τον ρυθμό να φύγει νικήτρια από το Τέξας, απλά ακολουθώντας τη συμβατική στρατηγική.
“Σίγουρα, θα μπορούσαν σήμερα να κερδίσουν εάν είχαν καλύτερη στρατηγική”, δήλωσε ο Ολλανδός στο Sky F1 μετά τη χθεσινή δράση. “Όλο το τριήμερο ήταν πολύ καλοί, γρήγοροι, θεωρώ”.
“Σήμερα, πιθανώς από την πλευρά μας να μην ήμασταν τόσο καλοί, με τα ζητήματα με τα φρένα που μας ταλαιπώρησαν, όμως εν γένει είχαμε ένα δυνατό τριήμερο”.
Αναπολώντας τις καθοριστικές στιγμές της χθεσινής μάχης στα pitwall, ο Wolff υπογράμμισε πως το εκτενές πρώτο stint του Hamilton ήταν το σημείο που χάθηκε η νίκη από τους Verstappen και Red Bull.
Ο μηχανικός αγώνα του Βρετανού ωστόσο, Peter Bonnington, είχε ρωτήσει τον οδηγό του εάν μπορούσε να επεκτείνει το stint του για 4 ακόμα γύρους, πέφτοντας έτσι στο παράθυρο της μιας αλλαγής ελαστικών (από μέση σε σκληρή).
Η αβέβαιη απάντηση από τον επτάκις πρωταθλητή, όμως, μεταγλωττίστηκε σ’ ένα καταπονητικό για το εμπρός αριστερά ελαστικό, κλείδωμα στην Στροφή 11, επιτρέποντας στον Verstappen να μπει στο παράθυρο των pit του Hamilton. Έτσι, η Mercedes δεν είχε άλλη επιλογή από το να τον τραβήξει μέσα για αλλαγή.
“Στον 19ο ή 20ο γύρο, όταν ο Max άλλαξε λάστιχα, ξέραμε πως θέλαμε 3 μόλις επιπλέον γύρους για να πετύχουμε τη στρατηγική του ενός pitstop”, δήλωσε ο Wolff.
Στη συνέχεια, η απόδοση του μονοθεσίου πήρε την κατηφόρα πολύ. Και αυτός ήταν ένας από τους λόγους που δε μπορέσαμε εν τέλει να κερδίσουμε. Συνολικά, όμως, θεωρώ πως με την εμφάνισή μας θα πρέπει να είμαστε ικανοποιημένοι”.
💬 “Others got it right where we got it wrong and there’s no wiggle room in the rules. We need to take it on the chin, do the learning, and come back stronger next weekend.”
Toto, Lewis, George and Shov talk through our Texas Sunday. 👇
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) October 23, 2023
Ο Wolff, τέλος, παραδέχτηκε πως η αρχική επιλογή της ομάδας του Brackley προσανατολιζόταν προς τη μία αλλαγή, βασισμένη στη λογική ότι απλά η Red Bull θα ήταν αρκετά ανώτερη στην πίστα.
“Σίγουρα έπαιξε ρόλο, καθώς πιστεύαμε πως εάν πατούσαμε στην ίδια στρατηγική με τον Max, τον καλύπταμε και ήμασταν λίγα δευτερόλεπτα μπροστά του, τότε δεν θα ήταν αρκετό για να κερδίσουμε τον αγώνα”.
“Και αυτό είναι εντάξει. Έχει κυριαρχήσει όλη τη χρονιά φέτος. Στην απόφασή μας λοιπόν, παρείσφρησε και αυτή η νοοτροπία. Με το ένα pitstop, νιώθαμε πως θα μπορούσαμε να κερδίσουμε ή να έχουμε περισσότερες πιθανότητες επ’ αυτού. Και στο τέλος, η απόδοση των ελαστικών δεν πήγε όπως θα νομίζαμε”.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!