Η FIA υπέδειξε στις ομάδες πως δεν θα πρέπει οι οδηγοί τους να υπερβαίνουν τους 18 γύρους σε κάθε stint ελαστικών, διαφορετικά θα αποκλείονται από το GP του Qatar, εν μέσω του φιάσκο των ελαστικών της Pirelli.
Μετά το FP1 της Παρασκευής, η Pirelli ακολούθησε την τυπική της ανάλυση πάνω στα ελαστικά, όπου και βρήκε μικροσκοπικού επιπέδου αποκόλληση στα τοιχώματα των ελαστικών, ανάμεσα στην εξωτερική στρώση τους και των χορδών του κυρίως σώματός τους.
Το συγκεκριμένο ποιοτικό ζήτημα προέκυπτε από τα περάσματα των οδηγών πάνω από τα κερμπ τύπου “πυραμίδας” που βρίσκονταν σε στροφές της πίστας του Lusail, τα οποία και δημιουργούσαν σημαντική καταπόνηση στα ελαστικά όταν οι οδηγοί περνούσαν από πάνω τους.
Έτσι, έγινε επιπλέον ανάλυση μετά τους 19 γύρους του χθεσινού Sprint, η οποία και θα έδειχνε εάν η FIA θα ήταν υποχρεωμένη να αναγκάσει τις ομάδες σε στρατηγική τριών pitstop για τον σημερινό αγώνα, εν μέσω ανησυχιών για τη δομική ακεραιότητα των γομών.
Στο χθεσινό Sprint, λόγω της εμφάνισης αυτοκινήτου ασφαλείας για τρεις φορές, έγιναν μόλις 12 αγωνιστικοί γύροι. Το συγκεκριμένο ποσό δεν ήταν ικανό ώστε να δώσει σημαντικές πληροφορίες στην Pirelli για τα όρια στα οποία μπορούσαν να φτάσουν τα ελαστικά τους.
Στη σημερινή συνάντηση των επικεφαλής των ομάδων, η FIA αποκάλυψε το πόρισμα μετά την ολονύχτια έρευνα της Pirelli. Από αυτή, φαίνεται πως βγήκε η απόφαση του κυβερνόντος σώματος του σπορ να επιβάλει ανώτατο πλαφόν στα stint των ελαστικών, φτάνοντάς το στους 18 γύρους για νέα, απάτητα ελαστικά.
Η ανακοίνωση της FIA, συγκεκριμένα, αναφέρει: “Λόγω της συχνότητας των παρεμβάσεων του αυτοκινήτου ασφαλείας στο χθεσινό Sprint, τα δεδομένα των ελαστικών που είχε στη διάθεσή της η Pirelli για ανάλυση ήταν ανεπαρκή ώστε να προσθέσουν γνώση στην ήδη γενόμενη ανάλυση μετά από προηγούμενες διαδικασίες του τριημέρου”.
“Σε κάποιες περιπτώσεις, τα ελαστικά που αναλύθηκαν από το Sprint έδειξαν ενδείξεις για αρχή αποκόλλησης στο τοίχωμα, ανάμεσα στην εξωτερική στρώση και το κυρίως σώμα του ελαστικού”.
“Ως συνέπεια, αποφασίστηκε από τις FIA και Pirelli, και κατόπιν συζήτησης με τις ομάδες για λόγους ασφαλείας, πως τα ακόλουθα μέτρα θα εφαρμοστούν στο σημερινό Grand Prix του Qatar: ένα υποχρεωτικό όριο 18 γύρων συνολικής ζωής ελαστικού θα τεθεί. Για τα ήδη χρησιμοποιημένα ελαστικά, θα ληφθεί υπόψη η ήδη καταναλισκόμενη ζωή τους”.
“Η FIA και η Pirelli θα επικοινωνήσουν στις ομάδες την εναπομένουσα ζωή για κάθε σετ χρησιμοποιημένων ελαστικών που έχουν στη διάθεσή τους για τον αγώνα, καθώς και τα κριτήρια που χρησιμοποιήθηκαν για να υπολογιστεί η συγκεκριμένη τιμή”.
Να σημειωθεί, επίσης, πως όποιος οδηγός υπερβεί το όριο των 18 γύρων θα αναφερθεί στους αγωνοδίκες ως υπαίτιος για επισφαλή οδήγηση και θα του επισημανθεί η μαύρη σημαία, κάτι που θα υποδηλώνει τον αποκλεισμό του από τα τελικά αποτελέσματα του αγώνα.
Ο αριθμός 18 είναι μικρότερος από την αρχική τιμή των 20 γύρων που είχε ειπωθεί το πρωί του Σαββάτου πως θα ήταν το μέγιστο όριο, εάν αυτό εν τέλει θεσπιζόταν. Η τιμή αυτή, σημαίνει αυτόματα, πως όλες οι ομάδες θα κληθούν να προβούν σε στρατηγική τριών pitstop, ώστε να πιάσουν τον μαγικό αριθμό 57 που είναι και οι συνολικοί γύροι του αγώνα.
Με τους 20 γύρους να δηλώνουν πως ίσως και ο αγώνας να μπορούσε να υλοποιηθεί με δύο αλλαγές ελαστικών, η προτεινόμενη κίνηση σε επιπλέον αλλαγή έγινε για να αποτραπεί η είσοδος όλων των μονοθεσίων ταυτόχρονα στα pit για αλλαγή.
One of the most action-packed starts you’ll see all year! 🤯#QatarGP #F1Sprint pic.twitter.com/eWntP1vD8Z
— Formula 1 (@F1) October 8, 2023
Στις Στροφές 12 και 13, η άσπρη γραμμή που υποδηλώνει το όριο της πίστας εισήλθε κατά 80 cm προς το εσωτερικό της πίστας, ώστε να απομακρύνει τους οδηγούς από τις ανασηκωμένες άκρες των κερμπ, ως μέτρο διατήρησης της υγείας των ελαστικών.
Επίσης, πριν το χθεσινό sprint υπήρξε και μια 10λεπτη περίοδος εξοικείωσης με τη συγκεκριμένη αλλαγή. Στο Sprint των 20:30, οι Charles Leclerc και Lance Stroll πήραν ποινές 5 δευτερολέπτων, έχοντας φτάσει τις 4 παραβάσεις ορίων πίστας στο σημείο αυτό.
Μένει να φανεί πως θα εξελιχθεί ο σημερινός αγώνας, και το πώς οι υποχρεωτικές αλλαγές ελαστικών θα επηρεάσουν τις στρατηγικές που είχαν οι ομάδες κατά νου, με τους οδηγούς να έχουν διαφορετικά σετ φρέσκων και πατημένων ελαστικών διαθέσιμα.
Όπως και να ‘χει, τα συγκεκριμένα μέτρα δεν δείχνουν καλή εικόνα, τόσο για τη FIA όσο και για την Pirelli, με το σπορ να έχει πληγεί και κατά το παρελθόν από φιάσκα στα ελαστικά.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!