Στη χθεσινή, 1η ημέρα του Rally Χιλής, την εμφάνιση του Tanak επισκίασαν τα δύο σοβαρά ατυχήματα των Esapekka Lappi και Pierre-Louis Loubet. Νίκη για το άθλημα, ωστόσο, ότι αμφότερα τα πληρώματα βγήκαν σώα και αβλαβή.
Η Παρασκευή του Rally BioBio στη Χιλή είχε πολύ αγωνιστικό “ψωμί”: είδαμε τον Tanak να έχει για πρώτη φορά μετά από πολύ καιρό μια απροβλημάτιστη πρώτη ημέρα σε αγώνα, ενώ ο εκπληκτικός part-time Suninen βρισκόταν μέχρι και πρώτος, ωστόσο ένα μικρό πρόβλημα στο ψυγείο τον ανάγκασε να χάσει κάποια δευτερόλεπτα και να κλείσει την ημέρα στα 4,2 πίσω από τον Εσθονό της M-Sport.
Είδαμε επίσης και τον πρωτοπόρο, Kalle Rovanpera, να καλείται να παίξει αρκετά συντηρητικά και να χάνει χρόνο χωρίς να μπορεί να κάνει κάτι γι’ αυτό, μιας και εκκινούσε πρώτος στις ειδικές και “καθάριζε” την αγωνιστική γραμμή για τους υπόλοιπους. Αυτό, σε συνδυασμό με την τρίτη θέση του Evans, αλλά και τη σταδιακή βελτίωση του Neuville μέσα στην ημέρα, έδωσαν την πρώτη ύλη για ένα αρκετά απρόβλεπτο Σάββατο.
Ωστόσο, δεν έλλειψαν τα ατυχήματα. Μπορεί στο WRC αυτά να είναι αρκετά συνηθισμένο συμβάν, λόγω της αγωνιστικής φύσης και του απρόβλεπτου στοιχείου του περιβάλλοντος, όμως χθες είδαμε δύο σοβαρά ατυχήματα, με το ενθαρρυντικό να είναι πως αμφότερα τα πληρώματα βγήκαν αγρατσούνιστα.
Μόλις στην πρώτη ειδική της ημέρας, στην τελευταία μάλιστα στροφή πριν τον τερματισμό, το i20 N των Lappi και Ferm βρήκε με τον εμπρός αριστερά τροχό σε ένα μικρό τσιμεντένιο κράσπεδο, κάτι που σήκωσε το αγωνιστικό στον αέρα, σταματώντας μετά από πολλαπλές τούμπες λίγα μέτρα πιο μετά, ειρωνικά μπροστά σχεδόν στον τερματισμό.
Το Hyundai των δύο Φινλανδών ήταν ολοκληρωτικά κατεστραμμένο, ωστόσο και οι δύο ήταν σώοι και αβλαβείς.
“Φρέναρα πολύ αργά, ήταν τόσο απλό”, δήλωσε ο Lappi στο DirtFish. “Ύστερα, ήταν τελειωμένη υπόθεση”.
“Ήδη όταν φρενάρεις πολύ αργά, χωρίς να έχεις την ευκαιρία να ανοίξεις τη γραμμή σου, τότε προσπαθείς να πας λίγο περισσότερο προς τα μέσα. Εκεί, όμως υπήρχε ένα τσιμεντένιο μπλοκ”.
“Δεν είχε, άρα, σημασία. Ό,τι κι αν έκανα θα τελείωνε κάπως έτσι η υπόθεση. Θεωρώ πως οι σημειώσεις μας ήταν ΟΚ. Μέσα στην ειδική (SS1), ένιωθα πως συνεχώς φρέναρα νωρίτερα απ’ το ιδανικό, έτσι προσπάθησα να κερδίσω λίγο χρόνο βρίσκοντας καλύτερα τα φρεναρίσματα. Μετά το παράκανα και έγινε ό,τι έγινε”.
“Δεν μπορείς να είσαι σίγουρος για το πέρασμά σου λόγω της έλλειψης πρόσφυσης. Δεν έχεις πρόσφυση, το αίσθημα ήταν πραγματικά περίεργο”.
Over and out for @EsapekkaLappi on SS1 😔 pic.twitter.com/Y4m8cxXC0R
— World Rally Championship (@OfficialWRC) September 29, 2023
Ο Lappi δεν θα συνεχίσει στον αγώνα, κάτι που ισχύει και για το Puma του Loubet.
Ο Γάλλος της M-Sport είναι ένας οδηγός που ήθελε όσο τίποτα άλλο μια καλή εμφάνιση στη Χιλή, όντας ανήμπορος καν να εκκινήσει στο Acropolis λόγω προβλήματος στην αντλία καυσίμου.
Η αρχή ήταν ιδανική, με τον Loubet στις πρώτες δύο ειδικές να φλερτάρει με τις πρώτες θέσεις, όντας ταχύτερος των Neuville και Rovanpera.
Στην 3η ειδική, ωστόσο, ο Γάλλος μπήκε με περισσότερη ταχύτητα σε μια δεξιόστροφη καμπή, η οποία πέταξε εκτός το Puma του, το οποίο και έφερε αρκετές τούμπες μέχρι να σταματήσει το γύρισμα στην οροφή του.
Τόσο ο Loubet όσο και ο συνοδηγός του, Nicolas Gilsoul, βγήκαν αλώβητοι από τα συντρίμμια, χωρίς κάποια ζημιά.
“Δυστυχώς, σε ένα πολύ γρήγορο κομμάτι, κάτι δεν καταλάβαμε σωστά εγώ με τον Nicolas και κάναμε λάθος. Δυστυχώς είχαμε ένα μεγάλο ατύχημα”, ήταν τα πρώτα σχόλια του Loubet, ο οποίος επίσης δεν θα συνεχίσει στον αγώνα μετά και το επίπεδο των ζημιών στο αγωνιστικό του.
“Οι σημειώσεις ήταν εντάξει, θεωρώ πως ήταν περισσότερο θέμα της στιγμής. Ο αγώνας πήγαινε καλά. Ήμασταν από τους πρώτους στις ειδικές, επίσης, οπότε όλα έδειχναν να είναι εντάξει. Δεν είχα προβλήματα και η αίσθηση του αυτοκινήτου ήταν καλή”.
“Δεν ένιωθα πως πίεζα ιδιαίτερα, έτσι πρόκειται για μεγάλη απογοήτευση, μιας και δεν ήταν κάποιο προφανές λάθος. Θεωρώ πως είναι κάτι που πρέπει να τσεκάρουμε ώστε να σιγουρευτούμε πως δεν θα ξανασυμβεί”.
Retirement for @PL_Loubet & @nicolasgilsoul on SS3 – crew okay ✅ pic.twitter.com/fQNwQ0cyVS
— World Rally Championship (@OfficialWRC) September 29, 2023
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!