Ο Max Verstappen ήταν στην κορυφή της πρώτης περιόδου δοκιμών για το Ιαπωνικό GP του 2023, μπροστά από τις Ferrari του Carlos Sainz και τη McLaren του Lando Norris, με σημαντική διαφορά.
Ο σύντομα τρεις φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής της Formula 1 επέμεινε να αντικρούει όλες τις φήμες ότι το κάκιστο του Σαββατοκύριακο στη Σιγκαπούρη ήταν λόγω της νέας Τεχνικής Οδηγίας της FIA που εκδόθηκε για να σταματήσει τις ομάδες να εκμεταλλεύονται τα κενά στους κανονισμούς σχετικά με το ευέλικτο αμάξωμα.
Ήταν ένας καταστροφικός αγώνας για τους «Ταύρους» στη Σιγκαπούρη, πολλοί έδειξαν την Τεχνική Οδηγία της FIA που εκδόθηκε στον προηγούμενο αγώνα, ο λόγος για τον οποίο ήταν η καταστολή του εύκαμπτου αμαξώματος.
Τα καλά νέα είναι ότι δεν υπήρξε διάλειμμα μεταξύ Σιγκαπούρης και Ιαπωνίας και μπορούμε να μάθουμε τις απαντήσεις αμέσως μόλις από το FP1.
Ο Piastri θα έχει την πρώτη γεύση από την αναβάθμιση της McLaren που εισήχθη στη Σιγκαπούρη μόνο για το μονοθέσιο του Norris, για να μην αναφέρουμε ότι θα έχει κέφια λόγω της νέας επέκτασης του συμβολαίου του, ενώ ο εντυπωσιακός Lawson θα είναι ο οδηγός που θέλει να δει πώς θα τα πάει γύρω από μια πίστα που ξέρει πολύ καλά.
Όσο για τα ελαστικά αυτό το Σαββατοκύριακο, η Pirelli έφερε τις ενώσεις C1 (Σκληρό), C2 (Μεσαίο) και C3 (Μαλακό) στην Ιαπωνία, με δύο επιπλέον σετ πρωτότυπων C2 2024 για δοκιμή.
Το FP1 ξεκίνησε σε συννεφιασμένες συνθήκες, με τις θερμοκρασίες περιβάλλοντος να είναι 28 βαθμούς ενώ οι θερμοκρασίες πίστας στην περιοχή των 37 βαθμών.
Ο Toto Wolff απουσίαζε από το γκαράζ της Mercedes, καθώς υποβαλλόταν σε χειρουργική επέμβαση, και αντικαταστάθηκε από τον πρώην οδηγό της F1 και διευθυντή ανάπτυξης οδηγών της Mercedes, Jerome d’Ambrosio.
Όπως αναφέρθηκε, η Pirelli έφερε πρωτότυπα C2 στη Suzuka, για να τα δοκιμάσουν οι ομάδες και αυτά τα ελαστικά μπορούν να αναγνωριστούν ως εντελώς μαύρα χωρίς χρωματιστά πλευρικά τοιχώματα.
Όχι πολλά όσον αφορά τις ενημερώσεις των ομάδων, οι ομάδες δεν έφεραν πολλά αυτό το Σαββατοκύριακο, με τη Red Bull να τρέχει το νέο πάτωμα που έφερε στη Σιγκαπούρη, αλλά επέλεξε να μην χρησιμοποιήσει εκείνη τη στιγμή.
Η AlphaTauri έφερε μια αναθεωρημένη πίσω πτέρυγα και έναν καθρέφτη οπισθοπορείας ενώ η Williams έφερε αναθεωρημένους φράχτες δαπέδου στο FW45 της.
Η Ferrari έφερε ένα νέο αμάξωμα δαπέδου, με τη Mercedes να έχει αναθεωρημένη πίσω πτέρυγα, με τη McLaren να φέρνει αναθεωρημένο φτερό δοκού και είσοδο πλευρικού ποδιού, με το Piastri να παίρνει την πλήρη αναβάθμιση από τη Σιγκαπούρη αυτό το Σαββατοκύριακο.
Η Aston Martin έφερε έναν αναθεωρημένο αγωγό ψύξης μπροστινού φρένου στο AMR23 της.
Με δύο επιπλέον σετ ελαστικών, οι ομάδες ξεκίνησαν με έντονη κίνηση την πρώτη τους συνεδρία και σύντομα ο Verstappen παραπονέθηκε για τον Russell, λέγοντας: «Αυτή η Mercedes ήταν τόσο επικίνδυνη στο δρόμο εκεί».
Ο Ocon και ο Leclerc διαμαρτυρήθηκαν επίσης για την κίνηση, ενώ ο Tsunoda παραπονέθηκε για υποστροφή στην AlphaTauri του.
Ο Sargeant είχε μερικές ταλαντευόμενες στιγμές κατά τη διάρκεια της συνεδρίας, στη στροφή 17 και στη συνέχεια στη στροφή 9.
Ο Verstappen βρισκόταν σε αποστολή από νωρίς για να δείξει ότι το φρικτό Σαββατοκύριακο του στη Σιγκαπούρη ήταν μια άθλια εξαίρεση και πράγματι οδηγούσε τις οθόνες χρονομέτρησης από την αρχή.
Στα μισά της συνεδρίας, ολοκληρώθηκαν οι δοκιμές στα πρωτότυπα Pirelli και οι ομάδες άρχισαν να τρέχουν τις Soft και Medium ενώσεις.
Με το πρώτο του stint με μαλακά ελαστικά, ο Verstappen εξαφανίστηκε, σημειώνοντας χρόνο, 1.396 δευτερόλεπτα ταχύτερο από τον δεύτερο Perez, τον ομόσταυλο του. Ήταν 35 λεπτά στη συνεδρία. Ο Sainz σύντομα πλησίασε τον Ολλανδό, 0,626 δευτερόλεπτα πιο αργά, ενώ ο Leclerc ήταν ένα δευτερόλεπτο μακριά.
Μια αναφορά και στον Lance Stroll, ο Καναδός ήταν πίσω στο πιλοτήριο, μετά το φρικτό του ατύχημα στις κατατακτήριες στη Σιγκαπούρη, με την ελπίδα για ένα ένα καθαρό Ιαπωνικό Σαββατοκύριακο.
Ο Piastri είχε μια τεράστια στιγμή υπερστροφής, καθώς ο Hamilton έκανε υποστροφή στη στροφή 9 και χτύπησε δυνατά στα κράσπεδα, ενώ ο Ζhου απορρόφησε μια στιγμή στο Spoon.
Με 20 λεπτά να απομένουν, ο Lawson ανέφερε μερικές σταγόνες βροχής στο κράνος του. Υπήρχε 10% πιθανότητα βροχής σύμφωνα με την πρόγνωση. Ωστόσο, οι συνθήκες παρέμειναν στεγνές μέχρι τα τελευταία πέντε λεπτά, όταν μπορούσαν να φανούν περισσότερες σε μια από τις λίμνες της πίστας.
Στα τελευταία 15 λεπτά της συνεδρίας, οι ομάδες έβαλαν λίγο καύσιμο στα αυτοκίνητά τους και ξεκίνησαν να κάνουν μερικές μεγάλες διαδρομές, καθώς ο Perez είχε μια στιγμή στη στροφή 18, κόβοντας το chicane.
Ο Tsunoda και ο Sargeant είχαν έναν δικό τους μίνι αγώνα στον τελικό τομέα, σκοντάφτοντας ο ένας πάνω στον άλλον ενώ βρίσκονταν στους γρήγορους γύρους τους, και οι δύο δεν ήταν ευχαριστημένοι ο ένας για τον άλλον. Ο καθένας με τη δική του άποψη φυσικά.
Οι οδηγοί κατευθύνθηκαν μετά την καρό σημαία στη γραμμή εκκίνησης/τερματισμού για να κάνουν κάποιες προσομοιώσεις εκκίνησης στο τέλος της συνεδρίας.
Η δράση συνεχίζεται με το P2, περίπου στις 9:00 ώρα Ελλάδος. Αναλυτικά τα αποτελέσματα του P1 στη Suzuka.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!