Από τη Red Bull επιμένουν πως οι τεχνικές ντιρεκτίβες της FIA για τις εύκαμπτες πτέρυγες και το πάτωμα δεν επηρέασε ούτε στο ελάχιστο την επίδοση του μονοθεσίου στη Marina Bay.
Έχοντας κυριαρχήσει καθολικά στο 2023, κερδίζοντας σε όλους εκ των 14 αγώνων μέχρι τη Σιγκαπούρη, η Red Bull φάνηκε αρκετά ανήμπορη για ένα καλό αποτέλεσμα στο Σάββατο του GP, με τα δύο της μονοθέσια να μένουν εκτός Q3 για πρώτη φορά από το 2018 και το Ρωσικό Grand Prix.
Μπορεί στον αγώνα ο ρυθμός της RB19 να ήταν εμφανώς καλύτερος, ωστόσο κανένας εκ των Max Verstappen ή Sergio Perez δεν ανέβηκε στο βάθρο.
Η έκπληξη αυτή ήρθε σε ένα Grand Prix του οποίου προηγήθηκε μια τεχνική ντιρεκτίβα από τη FIA, η οποία έδινε διαλευκάνσεις σε δύο συγκεκριμένους τεχνικούς κανονισμούς, αναφορικά με εύκαμπτα εξαρτήματα στα μονοθέσια.
Η TD18, λοιπόν, έκανε λόγο για αυστηρότερους κανονισμούς στις εύκαμπτες πτέρυγες, εστιάζοντας συγκεκριμένα στο κόλπο των ομάδων να “κρύβουν” τους μετακινούμενους μηχανισμούς και τους έξυπνους σχεδιασμούς στην περιοχή του εμπρός ρύγχους.
Η δεύτερη οδηγία, η οποία δεν έλαβε τόσο έντονα τα φώτα της δημοσιότητας, ήταν μια ενημερωμένη εκδοχή της TD39 που είχε μπει σε ισχύ στο Καναδικό Grand Prix του 2022, ως μια προσπάθεια του περιορισμού του έντονου porpoising που βίωναν τα μονοθέσια τότε.
Η ανανεωμένη εκδοχή της συγκεκριμένης ντιρεκτίβας καθιστούσε παράνομα τα όποια κόλπα έκαναν οι ομάδες ώστε να εκμεταλλευτούν ανοχές σχετικά με την ευκαμψία του πατώματος σε συγκεκριμένα σημεία του. Υπήρχαν υποψίες πως κάποιες ομάδες αξιοποιούσαν το χαρακτηριστικό αυτό ώστε να φέρνουν το πάτωμα και τη σανίδα αυτού πιο κοντά στο έδαφος στις μεγάλες ταχύτητες, χωρίς το ρίσκο του να βρεθούν πως είχαν φθαρεί υπερβολικά.
Παρά το ύποπτο, ωστόσο timing της πτώσης του ρυθμού της RB19 και των δύο αυτών οδηγιών, ο Christian Horner, επικεφαλής της Red Bull, ήταν ξεκάθαρος πως έγιναν “μηδέν” αλλαγές στο μονοθέσιο από τις συγκεκριμένες διασαφηνίσεις.
“Στη συγκεκριμένη δουλειά δεν υπάρχουν πανάκειες. Είναι όλα τεχνικά ζητήματα. Γνωρίζω πως όλοι θα θέλατε να ρίξετε το φταίξιμο στην TD. Δυστυχώς, όμως, ούτε αυτή μπορούμε να κατηγορήσουμε, επειδή δεν άλλαξε τίποτα πάνω στο μονοθέσιό μας”.
Sticky just turned spicy 🌶️ 👀 https://t.co/JC7mJSQWPm pic.twitter.com/8HdGX2TIgL
— Oracle Red Bull Racing (@redbullracing) September 18, 2023
Στον αντίποδα, ο Horner ξεκαθάρισε πως οι δυσκολίες των οδηγών του σχετίζονταν με το στήσιμο, με τους Κόκκινους Ταύρους να το έχουν ξεκινήσει από λάθος βάση, ήδη από την Παρασκευή του GP.
“Γνωρίζαμε, ερχόμενοι εδώ, πως θα ήταν αναμενόμενο να έχουμε εντονότερο ανταγωνισμό”, σχολίασε ο Βρετανός. “Αλλά θεωρώ πως μας προκάλεσε κάποια έκπληξη, το πόσο μακριά βρισκόμασταν την Παρασκευή”.
“Θεωρώ πως απλά δεν ήμασταν στο σωστό παράθυρο λειτουργίας, ειδικά σε ρυθμό ενός γύρου. Όταν δεν πετυχαίνεις το σημείο, τότε τα ελαστικά είναι απαίσια. Απλά δεν λειτουργεί τίποτα σωστά”.
Ο λόγος για το κακό αυτό στήσιμο, κατά τον Horner, είναι η εκ των προτέρων λανθασμένη προετοιμασία για το συγκεκριμένο GP, από τα set-up στον προσομοιωτή. Επίσης, η εκ νέου στρώση μεγάλου μέρους της πίστας με νέα άσφαλτο, άλλαξε τη φύση του οδοστρώματος στα επίπεδα πρόσφυσης και τις αναταράξεις που αυτό έχει.
“Θεωρώ πως οι προσομοιώσεις μας πριν το τριήμερο μάλλον δεν μας οδήγησαν στα σωστά συμπεράσματα”, συνέχισε ο Horner. “Κατόπιν, θα πρέπει να ξεμπλεχτείς από εκεί που βρέθηκες”.
“Θεωρώ πως απλά καταλήξαμε στο λάθος παράθυρο λειτουργίας και αυτό εξέθεσε κάποιες από τις αδυναμίες μας. Όμως, στην πραγματικότητα ήταν και ένα πολύ χρήσιμο μάθημα για του χρόνου, επειδή μας έδωσε χρήσιμες πληροφορίες και αρκετά πράγματα που ελπίζουμε να λύσουμε με την RB20.
Με το Ιαπωνικό Grand Prix στη Suzuka να βρίσκεται λίγες μόνο ημέρες μακριά, η επιστροφή σε μια old school, υψηλών ταχυτήτων πίστα, σίγουρα θα φέρει περισσότερη άνεση στους οδηγούς της Red Bull, η οποία έχει δείξει φέτος πως σε τέτοιες πίστες δεν έχει αντίπαλο!
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!