Οι επικεφαλής των 10 ομάδων του grid παραμένουν σκεπτικοί για την έλευση της 11ης ομάδας, με την κοινοπραξία Andretti-Cadillac να δείχνει πως είναι το φαβορί.
Σε εξέλιξη βρίσκεται η επίσημη διαδικασία της FIA για είσοδο μιας νέας ομάδας στο grid της F1, με τις ενέργειες αυτές να κρατούν αρκετούς μήνες. Αυτή τη στιγμή, πιο υποσχόμενος υποψήφιος δείχνει ο Andretti, ο οποίος έχει δηλώσει την πρόθεσή του να μπει στο grid από το 2025 ή 2026.
Από το Motorsport.com φαίνεται πως έχει βρεθεί ότι η προσπάθεια για μια δεύτερη αμερικάνικη ομάδα δείχνει πολύ κοντά στο να περάσει από τον πρώτο σκόπελο, με την επικύρωση της αποδοχής της αίτησης από τη FIA να αναμένεται μέσα στην επόμενη εβδομάδα.
Εάν αυτό συμβεί όντως, τότε η διαδικασία μεταβαίνει στον CEO της F1, Stefano Domenicali, μιας και είναι ο δικαιούχος των εμπορικών δικαιωμάτων. Η συγκεκριμένη διαδικασία, επίσης αναμένεται να είναι πολύμηνη.
Αρκετές ομάδες του grid έχουν σταθερά εκφράσει την ανησυχία τους πως μια νέα είσοδος ίσως προκαλέσει σοβαρές ζημιές στο business model του αθλήματος. Υπό τους όρους της παρούσας Συμφωνίας Ομόνοιας, η οποία υπεγράφη υπό καθεστώς COVID, πίσω στο 2020, οποιαδήποτε νέα ομάδα αποφάσιζε να κάνει το μεγάλο βήμα για τη F1, υποχρεούται να καταβάλει κόμιστρα ύψους 200 εκατ. δολαρίων.
Απ’ αυτά, 20 εκατ. θα λάβει η κάθε μία από τις 10 υπάρχουσες ομάδες, το οποίο και θα είναι και το αντίβαρο στις οποιεσδήποτε απώλειες χρημάτων που θα προκύψουν από την είσοδο της 11ης ομάδας.
Ωστόσο, η συγκεκριμένη τιμή επηρεάστηκε από το τότε εκτιμώμενο κόστος της αγοράς μιας ομάδας, με τη Williams να εξαγοράζεται εκείνη την περίοδο από την Dorilton Capital για αντίστοιχο ποσό. Μέχρι σήμερα, η αξία των ομάδων έχει εκτοξευθεί, με τους ενδιαφερόμενους να θεωρούν πως το ποσό των 200 εκατ. είναι αρκετά υποδεέστερο μιας δίκαιης αποζημίωσης.
“Θεωρώ πως ο λόγος που η F1 και οι ομάδες έχουν επιβιώσει τα τελευταία χρόνια είναι επειδή μείναμε κοντά ο ένας στον άλλο”, δήλωσε ο Toto Wolff, επικεφαλής της Mercedes.
“Οι FIA, FOM, και οι 10 ομάδες, θα πρέπει να προστατεύσουμε το άθλημα. Έχουμε στα χέρια μας ένα ευαίσθητο σπορ το οποίο αυτή τη στιγμή αναπτύσσεται. Και γι’ αυτό θα πρέπει να ληφθούν οι σωστές αποφάσεις απ’ όλους μας όταν πρόκειται, ας πούμε, για μια γενικότερη νοοτροπία”.
“Αλλά θα ήλπιζα πως ο Mohammed Ben Sulayem (πρόεδρος της FIA), και ο Stefano θα πάρουν τις σωστές αποφάσεις για τη F1”.
Από την πλευρά του, ο CEO της McLaren Racing, Zak Brown, ξεκαθάρισε πως τα ποσά αποζημίωσης από την είσοδο νέων ομάδων, θα πρέπει να τεθούν υπό εκτενέστερες διαπραγματεύσεις.
“Θεωρώ πως η άποψή μας παραμένει απαράλλαχτη”, σχολίασε ο Αμερικάνος. “Και απλά θα πρέπει να περιμένουμε και να δούμε πως θα εξελιχθεί η συγκεκριμένη διαδικασία”.
“Θα έλεγα πως έχει αλλάξει η αξία μιας ομάδας της F1 και η είσοδο σε αυτή, σε σχέση με πριν πέντε χρόνια. Το άθλημα αξίζει σημαντικά περισσότερα πλέον, και έτσι θεωρώ πως το συγκεκριμένο στοιχείο θα πρέπει να τεθεί υπό συζητήσεις”.
Τέλος, ο Guenther Steiner, επικεφαλής της Haas, συμβαδίζει με την άποψη του Wolff περί ανάγκης λήψης σωστών, για το μέλλον του αθλήματος, αποφάσεων.
“Είμαι σίγουρος πως ο Stefano γνωρίζει το τί θα πρέπει να κάνει για το βέλτιστο συμφέρον μας”.
“Εναποθέτουμε την πίστη μας στη FOM για να το αντιμετωπίσει, και, όπως είπε και ο Zak (Brown), οι ομάδες πλέον αξίζουν πολλά περισσότερα απ’ όταν αποφασίζαμε το 2020 για τη Συμφωνία Ομόνοιας, όταν και κάποιες ομάδες πάλευαν για την επιβίωσή τους, αξίζοντας βασικά τίποτα. Η αγορά έχει αλλάξει από τότε”.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!