Η F1 θα κάνει μια δεύτερη δοκιμή στο «Alternative Tire Allocation» (εναλλακτική κατανομή ελαστικών) που προκρίνεται στο Ιταλικό Grand Prix. Οι οδηγοί και οι ομάδες θα έχουν υποχρεωτική χρήση ελαστικών στο Q1, Q2 και Q3.
Η νέα μορφή qualifying της F1 επιστρέφει για τη δεύτερη δοκιμή της στο Ιταλικό Grand Prix αυτού του Σαββατοκύριακου. Το Sky Sports F1 εξήγησε τους λόγους πίσω από αυτή την επιλογή και πώς θα λειτουργήσει.
Τι άλλαξε;
Αντί οι ομάδες και οι οδηγοί να έχουν ελεύθερη επιλογή ελαστικών στην ωριαία συνεδρία του Σαββάτου, θα υπάρχουν υποχρεωτικά σετ ελαστικών για κάθε session των κατατακτήριων.
Με την προϋπόθεση ότι το qualifying θα γίνει υπό στεγνές συνθήκες.
Στο Q1 θα είναι διαθέσιμο μόνο το σκληρό ελαστικό.
Στο Q2 θα είναι διαθέσιμο μόνο το μεσαίο ελαστικό.
Στο Q3 θα είναι διαθέσιμο μόνο το μαλακό ελαστικό.
Εάν κάποιο session πραγματοποιηθεί υπό βρεγμένες συνθήκες, τότε οι οδηγοί και οι ομάδες θα έχουν ελεύθερη επιλογή ελαστικού.
Γιατί έγιναν αυτές οι αλλαγές;
Η πρόθεση της δοκιμής «Alternative Tire Allocation» είναι να δει αν μπορούν να μεταφερθούν λιγότερα ελαστικά στα Σαββατοκύριακα των Grand Prix.
Στο πλαίσιο της δοκιμής, ο αριθμός των σετ slick (στεγνών) ελαστικών που διατίθενται σε κάθε αυτοκίνητο για το Σαββατοκύριακο μειώνεται από 13 σε 11.
Αυτό ισοδυναμεί με 40 σετ – ή 160 ελαστικά – που εξοικονομούνται κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου. Εάν αυτό εφαρμοστεί και στους 23 αγώνες αυτής της σεζόν, θα εξοικονομούνταν 3.680 ελαστικά.
Κάθε οδηγός θα έχει στη διάθεσή του τρία σετ σκληρών ελαστικών, τέσσερα σετ μεσαίων ελαστικών και τέσσερα σετ μαλακών ελαστικών το Σαββατοκύριακο.
Αυτό αντιπροσωπεύει ένα επιπλέον σετ σκληρών και μεσαίων ελαστικών αλλά μια μείωση κατά τέσσερα σετ μαλακών ελαστικών.
Όπως συνέβη στην προηγούμενη δοκιμή στην Ουγγαρία, η Pirelli επέλεξε τα πιο μαλακά διαθέσιμα ελαστικά της – τα C3, C4 και C5 – τα οποία θα βοηθήσουν στη μείωση τυχόν δυσκολίας προθέρμανσης των σκληρότερων γομών.
Ο αριθμός των ενδιάμεσων και βρόχινων ελαστικών που διατίθενται στους οδηγούς το Σαββατοκύριακο παραμένει αμετάβλητος στα τέσσερα και τρία σετ αντίστοιχα.
Ήταν επιτυχής η πρώτη δοκιμή στην Ουγγαρία;
Το GP Emilia Romagna τον Μάιο επρόκειτο να ήταν η πρώτη από τις δύο δοκιμαστικές πίστες για τη νέα μορφή, αλλά η διοργάνωση ακυρώθηκε λόγω των πλημμυρών στη βόρεια Ιταλία.
Ως εκ τούτου, η πρώτη δοκιμή έλαβε χώρα στο grand prix της Ουγγαρίας τον Ιούλιο, όπου αναμφίβολα υπήρξαν κάποια προβλήματα.
Το κύριο πρόβλημα ήταν ότι οι ομάδες εξακολουθούν να θέλουν να διασφαλίσουν ότι μπορούν να πάρουν τα συνηθισμένα επτά σετ καινούργιων ελαστικών τους στο qualifying και στον αγώνα, γεγονός που τους αφήνει μόλις τέσσερα σετ ελαστικών για χρήση στα τρία practice sessions του Σαββατοκύριακου.
Αν και το φύλλο χρόνου στις δοκιμές δεν αντικατοπτρίζει πάντα πλήρως τη σειρά των ομάδων για το Σαββατοκύριακο, τις περισσότερες φορές παρέχει μια ακριβή εικόνα και επομένως είναι διασκεδαστικό για τους θαυμαστές.
Η προσφορά λιγότερων ελαστικών φάνηκε να μειώνει σημαντικά αυτό το θέαμα, καθώς οι οδηγοί δεν μπορούσαν να πραγματοποιήσουν προσομοιώσεις κατατακτήριων και γενικά μπορούσαν να περάσουν λιγότερο χρόνο στην πίστα.
Ενώ φαίνεται ότι απαιτούνται κάποιες τροποποιήσεις, γενικότερη η δοκιμή αυτή θεωρήθηκε επιτυχημένη.
Τα δύο πρώτα μέρη των προκριματικών στην Ουγγαρία ήταν γεμάτα δράση καθώς οι οδηγοί ήταν στην πίστα για μεγάλο μέρος των session καθώς η βελτίωση της διαδρομής επέτρεψε τον καθορισμό ταχύτερων χρόνων στις σκληρές και μεσαίες γόμες.
Το γεγονός ότι διαφορετικές ομάδες μπορεί να αποδίδουν καλύτερα με διαφορετικά ελαστικά πρόσθεσε ένα άλλο επίπεδο ανταγωνισμού.
Τι είπαν οι Hamilton και Verstappen για τη δομή αυτή;
Όλοι οι οδηγοί φαινόταν να συμφωνούν ότι η δομή ήταν προβληματική ιδιαίτερα όσον αφορά τα δοκιμαστικά (practice).
Αφού πήρε την pole position στην Ουγγαρία, ο Lewis Hamilton είπε: «Ο κόσμος είπε ότι επικρίναμε την ΑΤΑ (Alternative Tire Allocation). Νομίζω ότι πρέπει να έχουμε επίγνωση των οπαδών.
«Όταν έχουμε μόνο ένα σετ ανά session, έχουμε λιγότερους γρήγορους γύρους και ήδη όταν άλλαξαν τους κανόνες πριν από πολλά χρόνια, όπου είχαμε μόνο δύο σετ ανά session, δεν σε οδηγεί σε γρήγορους γύρους και έχουμε και λιγότερο χρόνο, οπότε δεν είμαι σίγουρος ότι ήταν απαραίτητα το καλύτερο για την Παρασκευή, και για την διασκέδαση του κόσμου».
«Αλλά σήμερα ήταν εξαιρετικά… Ήταν υπέροχο που ξεκινήσαμε από τα σκληρά στο Q1 και μετά πήγαμε στα μεσαία, γενικά απόλαυσα το qualifying από αυτή την άποψη».
Ο προπορευόμενος του παγκόσμιου πρωταθλήματος Max Verstappen, ο οποίος έχει επανειλημμένα εκφράσει την αντίθεσή του στην πραγματοποίηση πάρα πολλών αλλαγών στη δομή του αθλήματος, ήταν λιγότερο πεπεισμένος.
«Μου αρέσει η κανονική μορφή», είπε ο Verstappen. «Δεν νομίζω ότι υπάρχει τίποτα κακό και νομίζω ότι όταν έχεις μονοθέσια που είναι πολύ κοντά, όπως έχουμε τώρα στο Q3 με τα μαλακά ελαστικά, αυτό είναι το πιο συναρπαστικό».
«Επομένως, μπορούμε να έχουμε παρόμοια δράση και στο Q1, και στο Q2 με τα μαλακά ελαστικά, οπότε δεν έχει μεγάλη σημασία η δομή».
«Νομίζω ότι είναι πιο σημαντικό, όπως είπε ο Lewis, την Παρασκευή να τρέχουμε, αντί να καθόμαστε απλά. Ο κόσμος πληρώνει τόσα χρήματα για να καθίσει στις κερκίδες και δεν κάνουμε πολλούς γύρους, οπότε αυτό δεν είναι ιδανικό».
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!