Η πρώτη δοκιμαστική περίοδο για το Ιταλικό Grand Prix ξεκινάει ομάλα για τις περισσότερες ομάδες και τους οδηγούς τους. Ωστόσο, στην Alfa Romeo φάνηκε να αντιμετωπίζουν τεχνικά προβλήματα με τα μονοθέσια τους.
Ο Zhou σταμάτησε στο τέλος του pitlane και δεν μπορούσε να προχωρήσει, με αποτέλεσμα οι μηχανικοί της Alfa Romeo να τρέξουν προκειμένου να επιστρέψουν τον Κινέζο οδηγό στο γκαράζ. Φαίνεται ότι παρόμοιο θέμα έπληξε και τον Bottas στην προσπάθεια του να βγει από τα pits.
Zhou reports a problem with the car and is collected by his mechanics and wheeled back down the pit lane! 😫
Valtteri Bottas is having problems too! 😬#ItalianGP #F1 pic.twitter.com/DHs2hPpY9o
— Formula 1 (@F1) September 1, 2023
Ο Verstappen έκλεισε τα 20 λεπτά της πρώτης δοκιμαστικής περιόδου με 1:22.657, βελτιώνοντας την προηγούμενη προσπάθειά του στα 1:23.027s στη σκληρή σύνθεση των ελαστικών.
Ο ομοσταυλός του στη Red Bull, Sergio Perez, είχε χρόνο με διαφορά τριών δεκάτων για να μπει στη δεύτερη θέση στο P1, αλλά ηττήθηκε από το 1:22.703 του Sainz αμέσως μετά το πρώτο μισάωρο.
Η εναλλακτική κατανομή ελαστικών για το Σαββατοκύριακο της Monza, μετά την πρώτη δοκιμή στην Ουγγαρία, περιόρισε τους οδηγούς στον αριθμό των ελαστικών που μπορούσαν να χρησιμοποίησουν κατά τη διάρκεια της συνεδρίας, καθώς τα συνηθισμένα 13 σετ ανά αυτοκίνητο μειώθηκαν σε 11.
Αυτό οδήγησε σε μια ποικιλία προσεγγίσεων από κάθε ομάδα, καθώς ορισμένοι επέλεξαν να σώσουν ελαστικά στην αρχή της συνεδρίας για να διατηρήσουν ενδεχομένως ένα επιπλέον σετ ελεύθερο για τις κατατακτήριες.
Ο Verstappen και ο Perez επέλεξαν να παραμείνουν με ένα σετ σκληρής σύνθεσης ελαστικών για το πρώτο μέρος του P1. Έτσι, σημειώθηκαν εναλλαγές στην κορυφή με τις Ferrari, τις Mercedes και τον Oscar Piastri, ο οποίος χρησιμοποίησε τη μαλακή σύνθεση ελαστικών.
Ο Sainz ήταν πρώτος με 1:23 με τη σκληρή σύνθεση ελαστικών, αλλά ο Verstappen στη συνέχεια βρήκε μισό δευτερόλεπτο από τον οδηγό της Ferrari. Κατά τη διάρκεια των πρώτων 15 λεπτών, ο Piastri πέτυχε ένα 1:23.446, αλλά αυτό νικήθηκε και πάλι από τον Sainz καθώς ο Ισπανός μπήκε από νωρίς στο αυλάκι μπροστά στους Tifosi.
Στη συνέχεια, ο Verstappen ανέβηκε με 1:23.027 και στη συνέχεια μείωσε κατά σχεδόν 0,4 δευτερόλεπτα από το χρόνο του στον προηγούμενο γρήγορο γύρο του για να ανοίξει την ψαλίδα έναντι του ομόσταυλού του Perez. Στη συνέχεια, οι δύο Red Bulls χωρίστηκαν από τον Charles Leclerc, τον επόμενο οδηγό που έπεσε κάτω από το φράγμα του 1:23. Ο Perez βελτιώθηκε για να ξαναβρεθεί δεύτερος στη συνεδρία, αλλά στη συνέχεια επισκιάστηκε από τον χρόνο του Sainz.
Ο Leclerc χρειάστηκε να μπει στο γκαράζ για προσαρμογές στο αυτοκίνητό του, αλλά παρόλα αυτά παρέμεινε 0,309 δευτερόλεπτα πίσω από τον πρωτοπόρο καθώς οι δύο ανανεωμένες Ferrari – ενισχυμένες με ένα κίτρινο χρώμα ως φόρο τιμής στη νίκη της Scuderia στο Le Mans 24 Hours φέτος – συμπλήρωσαν την πρώτη τετράδα.
Ο George Russell ήταν ο πέμπτος ταχύτερος και εξασφάλισε ότι οι πέντε καλύτεροι χρόνοι ήταν όλοι με την σκληρή σύνθεση ελαστικών, έναντι της μεσαίας του Fernando Alonso. Ο Lando Norris πέτυχε τον έβδομο καλύτερο χρόνο στη μαλακή σύνθεση, έναντι του συμπατριώτη του Lewis Hamilton.
Ο Yuki Tsunoda σημείωσε τον ταχύτερο πρώτο τομέα της συνεδρίας και χρησιμοποίησε δύο σετ μαλακής σύνθεσης καθ ‘οδόν προς τον ένατο ταχύτερο χρόνο της συνεδρίας, με τον Alex Albon να συμπληρώνει την κορυφαία 10άδα.
Το δίδυμο της Williams, ο Albon και ο Logan Sargeant, δεν βγήκε στην πίστα τα πρώτα 20 λεπτά, αλλά εν τέλει σημείωσαν τους χρόνους του με την μαλακή σύνθεση ελαστικών. Το ζευγάρι χωρίστηκε στους πίνακες χρονομέτρησης από τον Piastri, ο οποίος επικεντρώθηκε σε μεγαλύτερες διαδρομές μετά την επιδίωξη μερικών γρήγορων προσπαθειών.
Ο Liam Lawson, ο οποίος συνεχίζει να αντικαθιστά τον Daniel Ricciardo στην AlphaTauri, ήταν 13ος ταχύτερος έναντι του Pierre Gasly, ο οποίος έκανε 24 γύρους με ένα μόνο σετ μαλακών ελαστικών.
Ο Valtteri Bottas κατέκτησε τη 15η θέση μετά από πρώιμα προβλήματα στην Alfa Romeo. Και τα δύο μονοθέσια επηρεάστηκαν από προβλήματα λογισμικού στον συμπλέκτη, τα οποία συνέχιζαν να προκαλούν λειτουργίες κατά το φρενάρισμα του μονοθεσίου καθώς ο Zhou Guanyu και ο Bottas προσπάθησαν και οι δύο να βγουν από τα pits.
Ενώ τα προβλήματα διορθώθηκαν, και οι δύο οδηγοί είχαν παράπονα με την πίσω ισορροπία του αυτοκινήτου και ανέφεραν ότι η C43 ήταν «αδύναμη», με τον Bottas να παραπονιέται για αεροδυναμική καθυστέρηση και τον Zhou να αναφέρεται σε αναπηδήσεις, μετά από προσαρμογές στο αυτοκίνητο, και οι δύο οδηγοί ανέφεραν ότι αισθανόντουσαν το αυτοκίνητο πιο δυνατό.
Οι Nico Hulkenberg και Esteban Ocon ήταν 16ος και 17ος αντίστοιχα, ενώ ο αναπληρωματικός οδηγός της Aston Martin, Felipe Drugovich, ήταν 18ος -πήρε τη θέση του Lance Stroll για την πρώτη δοκιμαστική περίοδο. Ο Kevin Magnussen και ο Zhou ολοκλήρωσαν την 20άδα στις δύο τελευταίες θέσεις αντίστοιχα.
Η τελική κατάταξη στην πρώτη δοκιμαστική περίοδο διαμορφώθηκε ως εξής:
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!