Ο Max Verstappen ήταν άνετα πρώτος στην τρίτη περίοδο ελεύθερων δοκιμαστικών για το Grand Prix Ολλανδίας, αλλά τα πράγματα πίσω του ήταν πολύ πιο αβέβαια στις βροχερές καιρικές συνθήκες.
Σε μια μουσκεμένη πίστα, με τη βροχή να πέφτει από το πρωί, βγήκε ο Max Verstappen, ακολουθούμενος σύντομα από τον αντικαταστάτη του Daniel Ricciardo, Liam Lawson, ο οποίος μπήκε κατευθείαν στα δύσκολα στο ντεμπούτο του ως επίσημος οδηγός της Formula 1. Οι συνθήκες, σε συνδυασμό με τις κλίσεις της πίστας, γρήγορα έδειξαν ότι απαιτούσαν προσοχή, καθώς Verstappen, Lando Norris και Sergio Perez είχαν εξόδους και ολισθήσεις. Παρ’όλα αυτά, υπήρξαν και μερικοί που δοκίμασαν τα ενδιάμεσα ελαστικά αντί των βροχής.
Η διακοπή δεν άργησε να έρθει, με τον Kevin Magnussen να χάνει τον έλεγχο του μονοθεσίου του στη στροφή 3 πριν κλείσει το πρώτο δεκάλεπτο και να προσκρούει με το πίσω μέρος στις μπαριέρες, βγάζοντας τις κόκκινες σημαίες. Όπως και στην περίπτωση του Nico Hulkenberg χτες, η έξοδος προκάλεσε ζημιά στα νέα εξαρτήματα που έχει φέρει η Haas στη Zandvoort, αφήνοντας σαφώς δυσαρεστημένο τον Guenther Steiner.
Η διαδικασία επανεκκίνησε περίπου οκτώ λεπτά αργότερα, με τη βροχή να έχει ξεκινήσει πάλι κατά τη διάρκεια της αναμονής. Ακόμα και έτσι πάντως, τα ενδιάμεσα ελαστικά συνέχισαν να έχουν παρουσία, με τον Verstappen και τον Norris να κάνουν καλύτερους χρόνους με αυτά από τον Charles Leclerc, που είχε επιλέξει τα ελαστικά βροχής και που χρειάστηκε να μπλοκάρει αρκετά απότομα για να μην καταλήξει στις μπαριέρες μετά την ολοκλήρωση του γύρου του.
Ουδείς μπόρεσε να πειραματιστεί πολύ ωστόσο, καθώς χρειάστηκαν λιγότερα από δέκα λεπτά για την επόμενη κόκκινη σημαία. Υπαίτιος αυτήν τη φορά ήταν ο Zhou Guanyu, που βρέθηκε κολλημένος στην αμμοπαγίδα της στροφής 14 μετά από τετ-α-κε, και έκοψε άλλα εννέα λεπτά από τα τρίτα ελεύθερα δοκιμαστικά, σίγουρα προς εκνευρισμό αρκετών.
Μεγαλύτερος χαμένος φυσικά ο Lawson, που σε εκείνο το σημείο είχε αναμενόμενα τους περισσότερους ολοκληρωμένους γύρους σε μια προσπάθεια να μάθει και να συνηθίσει την AlphaTauri, αλλά είχε δει και κάτι λιγότερο από είκοσι λεπτά να πηγαίνουν χαμένα.
Με κάτι πάνω από 25 λεπτά να απομένουν, η διαδικασία ξεκίνησε για τρίτη φορά, με τα ελαστικά βροχής να αρχίζουν ξανά να περνούν στο περιθώριο μετά από ελάχιστους γύρους, σε άλλη μια επίδειξη της ανεπάρκειάς τους εκτός πρακτικά κατακλυσμιαίων συνθηκών. Μέσα σε πέντε λεπτά, μόνο ο Sainz δεν είχε βάλει ενδιάμεσα.
Οι McLaren ξεκίνησαν να κατεβάζουν τους χρόνους, με τον Norris να ξεπερνά μετά από αρκετή ώρα την επίδοση του Verstappen, πριν ο Oscar Piastri σταματήσει ακόμα πιο χαμηλά το χρονόμετρο. Η απάντηση του Norris ήρθε σχεδόν αμέσως ωστόσο, με το 1:23.677 να τον τοποθετεί πάνω από ένα δευτερόλεπτο μπροστά, στον ταχύτερο με διαφορά έως εκείνη τη στιγμή χρόνο.
Οι συνθήκες πάντως κάθε άλλο παρά ιδανικές ήταν, όπως έδειξε στη στροφή 1 έξοδος του Fernando Alonso, που σε αντίθεση με τη συνήθειά του δε φαινόταν ιδιαίτερα άνετος στο βρεγμένο οδόστρωμα. Ο Esteban Ocon έχασε επίσης τον έλεγχο εκεί, προσκρούοντας μάλιστα ελαφριά στις μπαριέρες.
Με δώδεκα λεπτά να απομένουν, οι κόκκινες σημαίες έκαναν για τρίτη φορά την εμφάνισή τους, καθώς ο Lawson κατέληξε ανάποδα στην πίστα μετά από τετ-α-κε στην προτελευταία στροφή. Ο Νεοζηλανδός ευτυχώς απέφυγε τον τοίχο και κατάφερε να συνεχίσει και να επιστρέψει στα pits χωρίς κάποια εμφανή ζημιά, με τη διακοπή να είναι σύντομη και να αφήνει περίπου ένα δεκάλεπτο για το φινάλε στους οδηγούς.
Η βροχή είχε αρχίσει να μειώνεται αρκετά σε εκείνο το στάδιο, αν και αυτό δεν εμπόδισε τον Leclerc να χάσει ξανά τα φρένα στη στροφή 1, χωρίς πάντως περαιτέρω επιπτώσεις. Ο Verstappen, που είχε υποχωρήσει στην έκτη θέση, φρόντισε να το εκμεταλλευτεί, κατεβάζοντας σχεδόν ένα δευτερόλεπτο το χρόνο του Norris και ανεβαίνοντας στην πρώτη θέση. Ο George Russell του την πήρε για λίγο, όντας οριακά ταχύτερος, αλλά στη συνέχεια ο Ολλανδός βρήκε άλλο ένα δευτερόλεπτο, κατεβαίνοντας στο 1:21.631. Ο Russell βελτίωσε, αλλά ήταν και πάλι τέσσερα δέκατα πιο αργός.
Ανάλογες επιδόσεις δεν είχαν οι υπόλοιποι οδηγοί, με τους Norris, Leclerc, Piastri, Alonso και τελικά Perez να βελτιώνουν και να καταλαμβάνουν ο ένας μετά τον άλλο την τρίτη θέση, με τον τελικό χρόνο του Μεξικάνου στην εκπνοή να είναι ένα δευτερόλεπτο πιο αργός από αυτόν του Verstappen, με τον Ισπανό τρία χιλιοστά πιο πίσω.
Ο Lewis Hamilton έκανε αισθητή την παρουσία του στον τελευταίο γύρο, ανεβαίνοντας από τις πιο πίσω θέσεις πέμπτος, ακολουθούμενος στην έκτη θέση από τον Alex Albon που θύμισε ξανά ότι η Williams έχει προοπτικές στην Ολλανδία. Ανάμεσα σε Piastri και Leclerc κατάφερε να πλασαριστεί ο Valtteri Bottas, με τον Norris να κλείνει τη δεκάδα.
Οι κατατακτήριες αργότερα σήμερα πιθανότατα θα γίνουν σε πιο στεγνές συνθήκες, αλλά η βροχή αναμένεται να επιστρέψει αύριο για την εκκίνηση του αγώνα. Ο Verstappen δείχνει, όχι ιδιαίτερα αναπάντεχα, να είναι ταχύτερος, αλλά τα πράγματα είναι πολύ πιο θολά παραπίσω και οι καιρικές συνθήκες σίγουρα θα παίξουν το ρόλο τους.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!