Η McLaren έφερε συνολικά νέο πακέτο για την πίσω πτέρυγά της στο Zandvoort, με το οποίο θα επιχειρήσει να στήσει ένα πακέτο πιο αποδοτικό αεροδυναμικά.
Στους τελευταίους αγώνες πριν την καλοκαιρινή διακοπή, η McLaren είχε μια αξιοθαύμαστη βελτίωση σε ρυθμό. Από τις πίσω θέσεις του midfield στις αρχές του 2023, έφτασε να διεκδικεί pole και βάθρα στους τελευταίους αγώνες της σεζόν, ενώ σε δύο περιστάσεις (M. Βρετανία και Ουγγαρία), το πέτυχε.
Στο Woking, ωστόσο, γνωρίζουν πως υπάρχει ακόμα αρκετός χρόνος που μπορεί να βρεθεί, και οι νέες αλλαγές που ήρθαν στο Zandvoort, στοχεύουν προς την κατεύθυνση αυτή.
Επίσης, με τους κανονισμούς για το 2024 να παραμένουν ίδιοι εν πολλοίς, η πληροφορία που λαμβάνεται φέτος, αναμένεται να βοηθήσει σημαντικά και την εξέλιξη των μονοθεσίων της επόμενης σεζόν.
Με το Ολλανδικό GP να γίνεται σε μια πίστα με υψηλά φορτία κάθετης δύναμης, είναι λογικό πως πολύς χρόνος μπορεί να βρεθεί στην πίσω πτέρυγα, κάτι το οποίο κυνηγούν να πετύχουν στη McLaren. Η νέα πτέρυγα, λοιπόν, δείχνει να δανείζεται στοιχεία από τον σχεδιασμό που έφερε η Alpine στο GP του Μονακό, ενώ την ίδια κατεύθυνση έχει ακολουθήσει και η AlphaTauri, με το μέρος της πτέρυγας που βγαίνει προς τα έξω να έχει ολοκληρωτικά αναθεωρηθεί ώστε να υπάρχει βεβιασμένη ασυνέχεια με το κάθετο τμήμα της πτέρυγας.
Παρόμοια προσέγγιση έχει ακολουθήσει και η Aston Martin, την οποία και ακολούθησαν Mercedes και Ferrari, δείγμα του ότι κάτι υπάρχει στο κομμάτι αυτό που μπορεί να δώσει κέρδη. Αυτό δείχνει, επίσης, πως στη συγκεκριμένη περιοχή θα έχουμε και μια mini μάχη μεταξύ των ομάδων για το ποια θα πετύχει τον πιο αποδοτικό σχεδιασμό, ο οποίος εν τέλει θα υιοθετηθεί και από τον ανταγωνισμό.
Στη λύση που επιδιώκουν Alpine, AlphaTauri και McLaren, το κομμάτι της πτερύγωσης γίνεται ουσιαστικά προέκταση του άνω σκέλους της πτέρυγας, ενώ παράλληλα δίνει μια επιπλέον πτερύγωση η οποία προσαρμόζεται ώστε να έχει η πτέρυγα στο σημείο αυτό καλύτερη συμπεριφορά προς τον τυρβώδη αέρα.
Βάσει του σχεδιασμού αυτού, μεταβάλλονται και όλα τα υπόλοιπα μέρη της πίσω πτέρυγας, ώστε να υπάρχει συνεκτικότητα στην αεροδυναμική συμπεριφορά.
Μαζί με την πτέρυγα, η McLaren έφερε και αλλαγμένο beam wing (τα οριζόντια τμήματα στο κάτω μέρος της πτέρυγας, που αλληλεπιδρούν με τα καυσαέρια και τον αέρα που στέλνουν τα sidepods στην πίσω ανάρτηση), ώστε να προσαρμοστεί και αυτό με τις αλλαγές στην πίσω πτέρυγα. Αυτά έχουν γίνει σε μια προσπάθεια να αυξηθούν τα επίπεδα κάθετης δύναμης, την ώρα που δεν θα αυξάνεται η αεροδυναμική αντίσταση του μονοθεσίου.
Μια αύξηση στην αποδοτικότητα του μονοθεσίου δεν είναι σημαντική μόνο για το πόσες μονάδες κάθετης δύναμης παράγονται, καθώς επηρεάζει ακόμα και το πώς γίνεται η διαχείριση της μονάδας ισχύος, τόσο από πλευράς κατανάλωσης καυσίμου όσο και κατανάλωσης ενέργειας.
Any morning that starts with a fist-bump from the boss is a good morning! 🤜🤛 @OscarPiastri #DutchGP 🇳🇱 pic.twitter.com/UKczpTSUsV
— McLaren (@McLarenF1) August 26, 2023
Ένα μη αποδοτικό μονοθέσιο, ειδικά σε συνθήκες χαμηλής κάθετης δύναμης, ήταν και ο λόγος που η MCL60 τα βρήκε σκούρα σε μια πίστα όπως το Spa.
Ο επικεφαλής της ομάδας, Andrea Stella, εξήγησε μετά το Βελγικό GP πως η ομάδα του δεν είχε τον χρόνο ώστε να βάλει σε προτεραιότητα το στήσιμο ενός αποδοτικού, low-drag πακέτου, την ώρα που αυτό το πακέτο προγραμματιζόταν να τελειοποιηθεί μέσα στην καλοκαιρινή διακοπή, ώστε να είναι διαθέσιμο για το Ιταλικό GP της Monza, που θα είναι ο επόμενος αγώνας μετά την Ολλανδία.
Πιθανός προορισμός για το spec αυτό θα είναι και το Las Vegas, ακόμα μια πίστα που όλα δείχνουν ότι θα ευνοεί τα πακέτα χαμηλής αεροδυναμικής αντίστασης.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!