Ο Felipe Massa κλιμακώνει τη δικαστική του μάχη σχετικά με την απώλεια του τίτλου του 2008, στέλνοντας επιστολή στις FIA και F1 στην οποία αναφέρει με λεπτομέρειες τα αιτήματά του.
Τον Απρίλιο, ο Massa έδωσε ενδείξεις πως ήθελε να πάρει τη νομική οδό σχετικά με τα αποτελέσματα του πρωταθλήματος του 2008, το οποίο και έχασε για έναν μόλις βαθμό, από τον Lewis Hamilton, τότε οδηγό στη McLaren.
Ο Massa λειτούργησε βάσει πληροφοριών που του έδωσε ο Bernie Ecclestone, ο οποίος άφησε να εννοηθεί πως το GP Σιγκαπούρης του 2008, με το περίφημο “crashgate” έγινε αρκετά νωρίς γνωστό ώστε να ληφθεί δράση προτού τα αποτελέσματα της σεζόν του 2008 γίνουν οριστικά.
Τον Μάρτιο, ο Ecclestone, σε συνέντευξή του στο F1-insider, φέρεται να δήλωσε πως το αποτέλεσμα του αγώνα της Σιγκαπούρης (στο οποίο σκοπίμως ο Nelson Piquet Jr τράκαρε, ώστε να επωφεληθεί ο τότε teammate του, Fernando Alonso και να κερδίσει) θα μπορούσε να απορριφθεί εντελώς, κάτι που θα έδινε τον τίτλο στον τότε οδηγό της Ferrari.
Αντιθέτως, ενώ υπήρχαν ενδείξεις, το συμβάν και το εν τέλει σκάνδαλο μελετήθηκαν ενδελεχώς την επόμενη χρονιά, κάτι που σήμαινε πως το πρωτάθλημα είχε οριστικοποιηθεί, και ήταν πολύ αργά ώστε να γίνουν τροποποιήσεις στα αποτελέσματα του 2008.
Έχοντας συγκεντρώσει μια ομάδα νομικών και δικηγόρων, ο Massa έστειλε τη λεγόμενη επιστολή-πριν-το-αίτημα σε FIA και FOM, η οποία αναφέρει τις λεπτομέρειες της περίπτωσης που ο Βραζιλιάνος επιχειρεί να τραβήξει μέχρι τα δικαστήρια.
Σύμφωνα με το έγγραφο αυτό, βάσει πληροφοριών και του Motorspor.com, ο Massa στηρίζει την υπεράσπισή του στο ότι έπεσε “θύμα συνομωσίας”, με τις FIA και FOM σκοπίμως να μην αναλαμβάνουν δράση ακόμα και μετά τη γνώση που είχαν επί του θέματος.
Στην επιστολή, απευθυνόμενος στους Stefano Domenicali (CEO της F1) και Mohammed Ben Sulayem (πρόεδρο της FIA), ισχυρίζεται πως τα δύο αυτά σώματα του μηχανοκίνητου αθλητισμού “είχαν κίνητρο να αποφύγουν το σκάνδαλο” κάτι που στον Βραζιλιάνο εν τέλει κόστισε σε δεκάδες εκατομμύρια ευρώ από χαμένα έσοδα και bonus.
“Με απλά λόγια, ο κ. Massa είναι ο δικαιωματικός Πρωταθλητής Οδηγών του 2008 και οι F1 και FIA σκοπίμως αγνόησαν το σκάνδαλο που του στέρησε τον τίτλο αυτό”, αναφέρει η επιστολή.
“Ο κ. Massa δεν είναι σε θέση να ποσοτικοποιήσει πλήρως τις απώλειές του στη φάση αυτή, αλλά εκτιμά πως πιθανών υπερβαίνουν τα δέκα εκατομμύρια ευρώ. Το ποσό αυτό δεν καλύπτει επίσης και τη σοβαρή ηθική και επαγγελματική ζημιά που υπέστει ο κ. Massa”.
Η επιστολή συνεχίζει αναφέροντας πως εάν δεν υπάρξει αξιόλογη απάντηση εντός δύο εβδομάδων, οι δικηγόροι έχουν εντολή να ξεκινήσουν τις νομικές διαδικασίες.
Πολύ ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός πως ο Ecclestone, ο άνθρωπος που έβαλε το νερό στο μύλων των διαδικασιών αυτών, δεν θυμάται να έχει δώσει τέτοια συνέντευξη, η οποία και ξεκίνησε τις νομικές ενέργειες από την πλευρά Massa. Επίσης, ανέφερε πως δεν προσεγγίστηκε ούτε από τον Massa ούτε από τη νομική του ομάδα.
“Δεν θυμάμαι τίποτα από αυτά, για να είμαι ειλικρινής”, δήλωσε ο 92χρονος στο Reuters. “Δεν θυμάμαι καθόλου να δίνω τη συνέντευξη αυτή”.
Απομένει να φανεί το εάν η ομάδα του Massa έχει μια ρεαλιστική νομική οδό ώστε να αμφισβητήσει αποτελεσματικά το αποτέλεσμα του πρωταθλήματος του 2008.
Ο Διεθνής Αγωνιστικός Κώδικας της FIA δεν επιτρέπει διαμαρτυρίες μετά τον αγώνα και το οποιοδήποτε δικαίωμα για να αιτηθεί κάποιος μια αναθεώρηση εκπνέει στις 14 ημερολογιακές ημέρες μετά από έναν διαγωνισμό, και τέσσερις ημέρες πριν από την τελετή απονομής των βραβείων της FIA εκείνης της χρονιάς.
Επιπλέον, το δικαστικό σύστημα της FIA είναι ξεκάθαρο πως τη μέγιστη ευθύνη και αρχή στο να παρθεί οποιαδήποτε απόφαση, διαθέτει το ανεξάρτητο Διεθνές Δικαστήριο Εφέσεων, και πως όποιοι διαγωνιζόμενοι συμφωνούν να λάβουν μέρος στο πρωτάθλημα, συμφωνούν και να συμμορφωθούν με αυτό.
Στη θεωρία, ο Massa θα μπορούσε να αναζητήσει την άποψη του Δικαστηρίου Μεσολαβήσεων για τον Αθλητισμό, το γνωστό CAS, ωστόσο αυτό δεν έχει καμία δικαιοδοσία πάνω στη FIA επί του ζητήματος.
Η FIA τονίζει πως το CAS μπορεί μονάχα να εμπλακεί σε θέματα που σχετίζονται με την Επιτροπή κατά του Ντόπινγκ της FIA. Μέχρι στιγμής, δεν έχει δοθεί κάποιο συγκεκριμένο σχόλιο από την πλευρά της FIA επί της επιστολής Massa.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!