Οργανισμοί υγείας κατέθεσαν παράπονα εναντίον της χορηγίας της Velo που έχουν τα μονοθέσια της McLaren και που προωθεί σακουλάκια νικοτίνης, σχετικά με την παρουσία του σπόνσορα στο επερχόμενο Grand Prix Ολλανδίας.
Η μάρκα Velo υπάγεται στην British American Tobacco που χορηγεί τη McLaren και διαφημίζει προϊόντα νικοτίνης χωρίς καπνό. Πρόκειται για συνηθισμένη κίνηση από τους καπνοπαραγωγούς, οι οποίοι εδώ και πολλά χρόνια δεν επιτρέπεται να διαφημίζουν τα τσιγάρα τους στη Formula 1.
Η Ολλανδία ωστόσο μπήκε αυτόν τον Απρίλιο στη λίστα των χωρών που ετοιμάζονται να απαγορεύσουν τα σακουλάκια νικοτίνης για λόγους υγείας και προσβασιμότητας από ανήλικους.
Η νομοθεσία για το ζήτημα ωστόσο δεν έχει ακόμα ολοκληρωθεί και ψηφιστεί, το οποίο σημαίνει ότι, τουλάχιστον για φέτος, η McLaren μπορεί νόμιμα να φέρει τα λογότυπα της Velo στην πίστα της Zandvoort, κάτι που φρόντισε γρήγορα να τονίσει εκπρόσωπος της ομάδας.
«Όλες οι μάρκες που διαφημίζονται στα μονοθέσια της McLaren είναι σύμφωνες με τις απαιτήσεις και τους κανονισμούς διαφήμισης κάθε χώρας όπου αγωνιζόμαστε,» ήταν η επίσημη δήλωση στο motorport.com.
Αυτό ωστόσο επέφερε παράπονα από ολλανδικούς οργανισμούς υγείας, όπως το Καρδιολογικό Ίδρυμα και ο Αντικαρκινικός Σύνδεσμος, που επικοινώνησαν για το ζήτημα με την Επιτροπή Διαφημιστικού Κώδικα της χώρας.
«Απλά δείχνει ξανά πως η καπνοβιομηχανία κάνει ό,τι είναι δυνατό για να κρατήσει εθισμένους τους νέους, ώστε να συνεχίσει αυτήν την αρρωστημένη και θανατηφόρα συναλλαγή,» ήταν τα λόγια της Carla van Gils του ολλανδικού αντικαρκινικού συνδέσμου σε συνέντευξη τύπου.
«Το βρίσκουμε αλλόκοτο που επιτρέπεται να διαφημίζουν ένα προϊόν που έχει απαγορευθεί.»
Η Velo εμφανίζεται στα sidepods της McLaren για τους περισσότερους αγώνες της σεζόν.
Λόγω της ελλιπούς νομοθεσίας για τα υποκατάστατα του καπνού σε πολλές χώρες, συχνά τα προϊόντα νικοτίνης όπως τα προαναφερθέντα σακουλάκια, που δεν κατατάσσονται στα προϊόντα καπνού, είναι νόμιμα διαθέσιμα ακόμα και σε ανήλικους. Παράδειγμα είναι μεταξύ άλλων η Μεγάλη Βρετανία.
Με τέτοιες πρακτικές λοιπόν και με φαινομενικά ασύνδετες στη βιομηχανία μάρκες και κινήσεις (όπως για παράδειγμα τη Mission Winnow της Philip Morris/Marlboro, που έφερε η Ferrari), η καπνοβιομηχανία, που έχει μακρά ιστορία στη χορηγία της Formula 1, παραμένει και σήμερα στο grid.
Πηγή: motorsport.com
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!