Στη McLaren υπάρχει ανάγκη για “άμεση δουλειά” ώστε να αντιμετωπιστούν οι αδυναμίες που ξεγυμνώθηκαν στο Βελγικό Grand Prix, σύμφωνα και με τον Andrea Stella.
Έχοντας φέρει σταδιακά ένα μεγάλο πακέτο αλλαγών στην MCL60, η McLaren είδε τη φόρμα της στους τελευταίους αγώνες να βελτιώνεται σημαντικά. Σε Silverstone και Hungaroring, ο Lando Norris τερμάτισε στη 2η θέση, ενώ και ο Oscar Piastri, που ακολουθούσε ένα βήμα πίσω στις αναβαθμίσεις, έδειχνε φανερά βελτιωμένος, με αποκορύφωμα τη 2η θέση στο Sprint του Βελγικού GP.
Ωστόσο, στον αγώνα στο Spa τα πράγματα δεν εξελίχτηκαν όπως η ομάδα θα ήθελε. Στις κατατακτήριες ενόψει του αγώνα, ο Lando Norris έκανε 7ο χρόνο, θέση και την οποία κατέλαβε στο τέλος, χάνοντας πολύ χρόνο στο πρώτο stint, πριν η βροχόπτωση στα μισά περίπου του αγώνα ανακατέψει το grid και δώσει μια ευκαιρία στον Βρετανό να ανακτήσει μέρος του χαμένου του ρυθμού.
Την ίδια στιγμή, ο Oscar Piastri δεν συμπλήρωσε ούτε έναν γύρο στον αγώνα, εγκαταλείποντας στην εκκίνηση μετά από επαφή που είχε με τον Carlos Sainz στη La Source.
Για τον Andrea Stella, το τριήμερο του Spa ήταν μια “επιστροφή στην πραγματικότητα για την ομάδα του”, δείχνοντας πως στο Woking θα πρέπει να γίνει “επείγουσα δουλειά” ώστε να επιλυθούν οι όποιες αδυναμίες της MCL60 σε συνθήκες low drag, με τη Monza να έρχεται μετά το Zandvoort και την καλοκαιρινή διακοπή.
“Το τριήμερο αυτό μας έδειξε προς ποια κατεύθυνση πρέπει να δουλέψουμε”, δήλωσε ο Ιταλός μετά τον χθεσινό αγώνα.
“Το μονοθέσιο είναι βελτιωμένο σε κάποιους τομείς. Αυτό επιβεβαιώθηκε. Αλλά, την ίδια στιγμή, το Σαββατοκύριακο αυτό επιβεβαίωσε και τις περιοχές στις οποίες είμαστε αδύναμοι ακόμα”.
“Μας επέστρεψε στην πραγματικότητα του ότι μένει περισσότερη δουλειά να γίνει και, μέχρι ενός σημείου, αυτή η δουλειά θα πρέπει να γίνει επειγόντως. Το κατ’ επείγον αυτό, για παράδειγμα, προέρχεται από το γεγονός πως ο δεύτερος αγώνας μετά την καλοκαιρινή διακοπή θα είναι στη Monza. Δεν μπορούμε να τρέξουμε στη Monza όπως εδώ (στο Spa)”.
“Έτσι, υπάρχει επείγουσα δουλειά που πρέπει να συμβεί στο εργοστάσιο ώστε να διορθώσουμε την κατάσταση”.
A message to you, from our drivers. 🧡@LandoNorris and @OscarPiastri on their #BelgianGP and heading into the summer break. 👀 pic.twitter.com/UnaH9u0czV
— McLaren (@McLarenF1) July 30, 2023
Η τρωτότητα της MCL60 στο Spa έγκειται στην προσπάθεια και τους πόρους που έγιναν ώστε να αλλαχθεί εντελώς το αεροδυναμικό πακέτο του μονοθεσίου. Η εστίαση σε αυτό, όμως, σήμαινε πως δεν υπήρχε αρκετός χρόνος ώστε να έχει βελτιστοποιηθεί το πακέτο για low drag πίστες, κάτι που είναι πρώτιστης σημασίας για πίστες όπως το Spa και η επερχόμενη Monza.
“Θα πρέπει με μεγάλη ειλικρίνεια να παραδεχτούμε ότι, αν και το τωρινό στήσιμο μας έδωσε μεγάλα πλεονεκτήματα τις προηγούμενες ημέρες (του GP), στον αγώνα άρχισε να μας δημιουργεί προβλήματα”.
“Συνολικά, ας πούμε πως υπάρχουν κάποια μαθήματα που αποκομίσαμε από το Σαββατοκύριακο αυτό. Θεωρώ πως η ευκαιρία στην οποία πρέπει να σταθούμε είναι πως δεν θέλαμε κατ’ ανάγκη να στραφούμε στο στήσιμο αυτό”.
“Η βελτίωση της απόδοσης του μονοθεσίου σε low drag συνθήκες είναι στη λίστα ενεργειών μας. Αλλά ήταν πιο κάτω από άλλες προτεραιότητες πάνω στις οποίες δουλέψαμε τους προηγούμενους μήνες”.
Μετά τη στρατηγική του στον αγώνα, ο Lando Norris άφησε να εννοηθεί πως η προσήλωση της ομάδας στην αναβάθμιση του μονοθεσίου ήρθε εις βάρος της εκτέλεσης των στρατηγικών στον αγώνα. Ο Stella, όμως, ξεκαθάρισε το πώς έχουν τα πράγματα.
“Δεν θεωρώ πως υπάρχει συσχέτιση μεταξύ του γεγονότος πως εστιάζαμε στις αναβαθμίσεις και των αποφάσεων πάνω στο στήσιμο που πήραμε εδώ στο Spa”.
“Η πραγματική συσχέτιση είναι το ότι, λόγω του ότι ήμασταν πολυάσχολοι με άλλα πράγματα, δεν είχαμε τον χρόνο να δουλέψουμε στην ανάπτυξη πίσω πτερύγων για low drag πίστες”.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!