Η εκκίνηση από την έκτη θέση ελάχιστα επηρέασε τον Max Verstappen, που πήρε την όγδοη συνεχόμενη νίκη του και συνέχισε στο Spa το φετινό, αήττητο μέχρι στιγμής, σερί της Red Bull.
Χωρίς βροχή παρατάχθηκαν τα μονοθέσια για την εκκίνηση, ύστερα από ένα υγρό κατά τα άλλα τριήμερο, αν και τα σύννεφα δεν έλειπαν. Γρίφος προφανώς το στήσιμο, ύστερα από μόνο μία ώρα ελεύθερων δοκιμαστικών που επίσης επηρεάστηκε από τον καιρό, αφήνοντας ανοιχτό το ενδεχόμενο λαθών από τις ομάδες.
Ο Charles Leclerc έφυγε καλά, διατηρώντας την pole που κληρονόμησε μετά από την ποινή του Verstappen. Πιο προβληματική η εκκίνηση του Carlos Sainz, που μπλόκαρε και κατέληξε να έχει επαφή με τον Oscar Piastri, τον οποίο έκλεισε άκομψα, με τον οδηγό της McLaren να έχει τη μεγαλύτερη ζημιά. Δυνατή ήταν η εκκίνηση του Fernando Alonso, που σε συνδυασμό με τον υποχωρήσαντα Piastri ανέβηκε έκτος, καθώς και του Yuki Tsunoda που ακολούθησε, παρ’όλο που αμφότεροι οι οδηγοί ήταν με τα μεσαία ελαστικά.
Καλός στους πρώτους γύρους και ο Alex Albon, που προσπέρασε Lance Stroll και Lando Norris. Χαμένος από την άλλη στην εκκίνηση ήταν ο George Russell, που έπεσε ενδέκατος.
Η εκκίνηση του Leclerc αποδείχθηκε μικρής σημασίας, καθώς λίγες στροφές μετά ο Sergio Perez τον πέρασε με χαρακτηριστική άνεση, με τον Verstappen να κάνει ταυτόχρονα το ίδιο στον Sainz. Μετά από μια σύντομη κίτρινη σημαία, που προκάλεσε η απόσυρση και εγκατάλειψη του Piastri, ο Verstappen ξεκίνησε την προσπάθεια να περάσει και τον Lewis Hamilton. Με τον οδηγό της Mercedes όμως να έχει DRS λόγω του Leclerc δεν μπόρεσε να κάνει αμέσως επίθεση. Πρόβλημα που δεν είχε ο Alonso, ο οποίος πέρασε εύκολα την τραυματισμένη Ferrari του Sainz.
O Ισπανός της Scuderia παρέμεινε στην πίστα, ύστερα και από παρότρυνση της ομάδας του, αλλά η ζημιά στο sidepod από την επαφή με τον Piastri εμφανώς τον δυσκόλευε, καθώς σύντομα έχασε θέση και από τον Albon. Πιο πίσω, ο Norris βούτηξε μόλις στον έκτο γύρο στα pits, με τη McLaren να πηγαίνει για stint σκληρών ελαστικών ύστερα από τους καταστροφικούς πρώτους γύρους, την ώρα που ο Verstappen ξεπερνούσε εν τέλει το εμπόδιο του Hamilton.
Το παράδειγμα της McLaren ακολούθησαν σύντομα και άλλες ομάδες με έναν αριθμό οδηγών να επισκέπτεται το box, επιλέγοντας πάντως τη μεσαία αντί για τη σκληρή γόμα. Ο Sainz ήταν ανάμεσά τους, με τον οδηγό ωστόσο να έχει υποχωρήσει ακόμα περισσότερο στην κατάταξη μέχρι τότε και να αποτελεί περισσότερο τροχοπέδη για το υπόλοιπο grid σε εκείνο το σημείο (με την αιτία σίγουρα να μην είναι τα ελαστικά), εγείροντας απορίες για τους λόγους που η Ferrari επέλεξε να τον κρατήσει τόσο στον αγώνα.
Στο άλλο κόκκινο μονοθέσιο, ο Leclerc είδε και τη δεύτερη Red Bull να περνά δίπλα του στον ένατο γύρο.
Το πρώτο stint είδε αρκετούς από αυτούς που είχαν εκκινήσει με μεσαία να κάνουν αλλαγή πριν από μερικούς με μαλακά, θέτοντας υπό αμφισβήτηση την επιλογή της κίτρινης γόμας, ανάμεσά τους και οι ήρωες της εκκίνησης Alonso και Tsunoda, με τον Ισπανό να μπαίνει στον ενδέκατο γύρο. Οι τέσσερις πρώτοι παρέμειναν με τη μαλακή περισσότερο από το μεγαλύτερο μέρος του grid, με τον Hamilton να είναι ο πρώτος που μπήκε για αλλαγή στο 13ο γύρο, χωρίς μάλιστα να χάσει θέση.
Ο Perez και ο Leclerc ακολούθησαν ένα γύρο μετά και ενώ ο Verstappen φαινόταν να πλησιάζει σταδιακά τον Μεξικάνο. Μερικές λίγο οξυμμένες ανταλλαγές στον ασύρμα έβαλαν υποψία δράματος για τη διαχείριση του 1-2 από τη Red Bull, ο Verstappen πάντως ακολούθησε στο 15ο γύρο για τη δική του αλλαγή, μένοντας περίπου στην ίδια απόσταση από τον ομόσταβλό του.
Με τη βροχή να αναμένεται εντός δεκαλέπτου, οι περισσότερες στρατηγικές έδειξαν ότι θα έχαναν τη σημασία τους, με Russell, Stroll και Pierre Gasly να επεκτείνουν ωστόσο αρκετά το stint τους για να καλύψουν το ενδεχόμενο μπόρας και να κερδίσουν μια στάση. Έτσι, και ενώ οι Russell και Stroll ξεκίνησαν μάχη για την έκτη θέση, τα βλέμματα στράφηκαν για λίγο στον ουρανό και στις κινήσεις των αέριων μαζών.
Γύρισαν όμως γρήγορα στην πίστα, καθώς στο 17ο γύρο η πρωτοπορία άλλαξε χέρια. Χωρίς να εμπλακούν εντολές ομάδας, ο Verstappen έφτασε και προσπέρασε τον Perez, παίρνοντας την πρώτη θέση που του είχε στερήσει η ποινή για την αλλαγή κιβωτίου χωρίς κάποιο δράμα εν τέλει. Στο άλλο άκρο της κατάταξης, ο Norris αποφάσισε ότι η σκληρή γόμα ήταν άσκοπη και μπήκε για δεύτερο stop, βγαίνοντας τελευταίος.
Από τους τρεις οδηγούς που συνέχιζαν το πρώτο τους stint, ο Stroll αποδείχθηκε ο μεγαλύτερος πάσχων, χάνοντας τη μάχη με τον Russell, πέφτοντας στη συνέχεια πίσω και από τον Gasly και τελικά υποχωρώντας στην ένατη θέση πίσω από τον Tsunoda και τα πιο φρέσκα ελαστικά του.
Κάπου στον εικοστό γύρο η βροχή τελικά έφτασε, έχοντας ωστόσο προοπτική δέκα λεπτών και βάζοντας σπαζοκεφαλιές στις ομάδες αναφορικά με το πόσο η ένταση σε συνδυασμό με τη διάρκεια καθιστούσε μετάβαση στα ενδιάμεσα ελαστικά απαραίτητη. Η Aston Martin πάντως πόνταρε στη μη ανάγκη για τέτοια αλλαγή, καθώς, παρά το γεγονός ότι οι χρόνοι άρχισαν να μεγαλώνουν σε όλη την πίστα, κάλεσαν τον Stroll για μαλακά ελαστικά.
Επιλογή που φάνηκε να δικαιώνεται, καθώς με εξαίρεση κάποια γλιστερά σημεία η ψιχάλα δεν έδειξε απειλητική. Σλικ επέλεξε και ο Russell, που έκανε και αυτός την αλλαγή του, αλλά και ο Gasly, που έκλεισε τελευταίος το πρώτο stint, βάζοντας τα μεσαία και στοχεύοντας στον τερματισμό.
Χαμηλότερα στην κατάταξη, ο Norris χρησιμοποίησε τα δικά του μαλακά για να αρχίσει να ανεβαίνει στην κατάταξη, στοχεύοντας σε κάποιους τουλάχιστον βαθμούς για να διασώσει την Κυριακή της McLaren, με τον Russell να δίνει επίσης θέαμα, παίρνοντας πίσω τις θέσεις που έχασε στα pits, ανάμεσά τους και τον Norris.. Κάπου εκεί, η Ferrari απέσυρε επιτέλους τον Sainz.
Η ψιχάλα σταμάτησε και οι οδηγοί άρχισαν να εισέρχονται για δεύτερη αλλαγή, με τον Gasly να είναι αυτός με την ισχυρότερη προοπτική μόνο ενός pit stop. Ο Γάλλος ωστόσο βρέθηκε να χάνει χρόνο από το… συνήθη ύποπτο Albon, που μετά από τα δύσκολα που έβαλε στον Esteban Ocon στους προηγούμενους αγώνες μπήκε στο δρόμο και της άλλης Alpine.
Ο Hamilton ήταν ο πρώτος από την κορυφαία πεντάδα που μπήκε για δεύτερη αλλαγή, βάζοντας μαλακά ελαστικά 16 γύρους πριν από το τέλος. Ο Leclerc ακολούθησε, βγαίνοντας λιγότερο από δύο δευτερόλεπτα μπροστά από τη Mercedes και μάλλον στάθηκε τυχερός, καθώς ο Hamilton χρειάστηκε να προσπεράσει τον Alonso, που μπήκε στη συνέχεια μαζί με τον Perez στο box. Ο Verstappen έκλεισε το χορό και η πρώτη πεντάδα επέστρεψε εκεί που ήταν, με τον Hamilton κοντά στον Leclerc και τον Alonso να βγαίνει, έστω και λίγο οριακά, μπροστά από τον Russell.
Το Spa ησύχασε για αρκετούς γύρους, με μόνη εξαίρεση το προσπέρασμα – μετά από πολλή ώρα – του Gasly στον Albon. Στην άλλη Alpine, ο Ocon έβαλε στο στόχαστρο την AlphaTauri του Tsunoda, περνώντας τελικά στον 39ο γύρο, ενώ στις πιο πίσω θέσεις ο Nico Hulkenberg βρέθηκε να αμύνεται απέναντι σε Daniel Ricciardo και Zhou Guanyu. Ο Κινέζος της Alfa Romeo ήταν τελικά αυτός που βρέθηκε μπροστά από την τριάδα, ενώ Hulkenberg και Ricciardo έπεσαν πίσω και από τον Albon.
Ο Ocon έκανε άλλο ένα προσπέρασμα, αυτήν τη φορά για την όγδοη θέση εναντίον του Stroll, και η πρώτη δεκάδα κάπου εκεί κλείδωσε, με Hamilton και Russell να μην μπορούν να πλησιάσουν τους Leclerc και Alonso. Ο Hamilton, έχοντας τεράστια διαφορά από την Aston Martin πίσω του, μπήκε για μια τελευταία αλλαγή προκειμένου να δοκιμάσει για ταχύτερο γύρο, έστω και με τα μεσαία ελαστικά που του είχαν απομείνει.
Ο Verstappen πήρε την καρό σημαία, 22 δευτερόλεπτα μπροστά από τον Perez, με τον Leclerc να συμπληρώνει το βάθρο για τη Ferrari. Ο Hamilton αρκέστηκε στον ταχύτερο γύρο, τον οποίο και πέτυχε με το τελευταίο του πέρασμα, ενώ ο Alonso σε αυτήν τη φάση της σεζόν μάλλον έμεινε ευχαριστημένος από την πέμπτη θέση. Ο Russell έφτασε ως την έκτη μετά τον κακό πρώτο γύρο του και ο εντυπωσιακός Norris, παρά την άσχημη εκκίνηση και το επιπλέον pit stop, έδωσε την έβδομη στη McLaren, μετά από μια δύσκολη Κυριακή.
Επιτυχία και για τον Ocon στην όγδοη θέση, με τις Alpine να ξεκινούν αρκετά χαμηλά. Ο Stroll έδωσε δύο ακόμα βαθμούς στην Aston Martin, ενώ ο Tsunoda πήρε τον τελευταίο για την AlphaTauri, έξι θέσεις μπροστά από τον Ricciardo, οι διθύραμβοι για την επιστροφή του οποίου μάλλον κόπηκαν απότομα.
Η Formula 1 κάνει διάλειμμα για το καλοκαίρι μετά το Βέλγιο. Καλή ξεκούραση και καλά μπάνια, και τα λέμε σε τέσσερις εβδομάδες για το Grand Prix Ολλανδίας.
POS | DRIVER | TIME/RETIRED | PTS |
---|---|---|---|
1 | 1:22:30.450 | 25 | |
2 | +22.305s | 18 | |
3 | +32.259s | 15 | |
4 | +49.671s | 13 | |
5 | +56.184s | 10 | |
6 | +63.101s | 8 | |
7 | +73.719s | 6 | |
8 | +74.719s | 4 | |
9 | +79.340s | 2 | |
10 | +80.221s | 1 | |
11 | +83.084s | 0 | |
12 | +85.191s | 0 | |
13 | +95.441s | 0 | |
14 | +96.184s | 0 | |
15 | +101.754s | 0 | |
16 | +103.071s | 0 | |
17 | +104.476s | 0 | |
18 | +110.450s | 0 | |
NC | DNF | 0 | |
NC | DNF | 0 |
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!