Ο Andrea Stella παραδέχτηκε πως οι επιλογές που έγιναν στο στήσιμο της MCL60 ενόψει του Βελγικού Grand Prix, την καθιστούν ευάλωτη ενόψει του σημερινού αγώνα.
Παρά το γεγονός πως στο χθεσινό Sprint ο Oscar Piastri κατέλαβε τη 2η θέση, ο επικεφαλής της McLaren, Andrea Stella, φοβάται πως τα μεγάλα επίπεδα κάθετης δύναμης ενδεχομένως να φέρουν σε μειονεκτική θέση τους οδηγούς του στον σημερινό αγώνα, διάρκειας 44 γύρων.
Ο Piastri εκμεταλλεύτηκε τις βρόχινες συνθήκες στο ξεκίνημα του Sprint των 11 γύρων, ωστόσο δεν κατάφερε να αντισταθεί στον Max Verstappen, ο οποίος τον πέρασε σαν σταματημένο στην Kemmel Straight, μετά την επανεκκίνηση που υπήρξε κατόπιν της εξόδου του Fernando Alonso.
Έχοντας επιλέξει ένα στήσιμο με περισσότερη πίσω πτέρυγα, για μεγαλύτερα επίπεδα κάθετης δύναμης, ο Stella εξήγησε πως η συγκεκριμένη απόφαση απέδωσε στο Sprint λόγω των μικτών συνθηκών. Ωστόσο, με τον αγώνα να φαίνεται πως θα γίνει υπό εντελώς στεγνές συνθήκες, οι οδηγοί του ίσως δεχτούν εντονότερη επίθεση από άλλους οδηγούς.
“Ξεκάθαρα βοήθησε την εμφάνισή μας σήμερα (Σάββατο) έχοντας λίγο περισσότερη κάθετη δύναμη, το οποίο βεβαίως συμβαίνει εις βάρος της αεροδυναμικής αντίστασης στην πίσω πτέρυγα”, δήλωσε ο επικεφαλής της McLaren.
“Στις συνθήκες αυτές, λοιπόν, είδαμε ήδη από τις κατατακτήριες, πως είμαστε αρκετά δυνατοί στο δεύτερο χρονομετρημένο και επίσης κερδίζουμε και λίγο χρόνο στην Eau Rouge επίσης. Αυτό, περιορίζει τις απώλειές μας σε ταχύτητα στις στροφές 1 έως 5, ας πούμε, έτσι σίγουρα μας βοηθούσε στις συνθήκες του Σαββάτου”.
“Ταυτόχρονα, μας αφήνει ευάλωτους γι’ αύριο (Κυριακή) σε κάποιες συνθήκες, όπως, ας πούμε, στην εκκίνηση ή μετά από κάποια επανεκκίνηση ύστερα από Αυτοκίνητο Ασφαλείας”.
“Το γνωρίζουμε αυτό, θα προσπαθήσουμε να το περιορίσουμε κάπως, αλλά γνωρίζουμε πως υπάρχει περίπτωση αυτό να αποτελέσει πρόβλημα για εμάς αύριο”.
Δίνοντας περισσότερες λεπτομέρειες αναφορικά με τις επιλογές για το στήσιμο της MCL60, οι οποίες πάρθηκαν μετά από μόλις μια περίοδο δοκιμών, μιας και αμέσως τα μονοθέσια έμπαιναν υπό καθεστώς parc ferme ενόψει των κατατακτηρίων της Παρασκευής, ο Stella παραδέχτηκε πως ένα setup μικρότερης κάθετης δύναμης θα ήταν προτιμότερο, εάν οι συνθήκες ήταν λιγότερο περιοριστικές.
“Ιδανικά, θα τρέχαμε με λιγότερη κάθετη δύναμη, για μεγαλύτερη τελική στις ευθείες”, συνέχισε ο Ιταλός.
“Ωστόσο, σκεπτόμενοι πως περιμέναμε ότι η Παρασκευή και το Σάββατο θα είχαν μικτές συνθήκες, με υψηλή πιθανότητα βροχής, από πλευράς αποδοτικότητας, θα είχαμε χάσει μέρος της ανταγωνιστικότητάς μας”.
“Συνολικά, θεωρήσαμε πως θα υπήρχε μια ισορροπία, πρόκειται για ένα καλό σημείο να βρίσκεσαι. Θεωρούμε πως την Κυριακή, θα πρέπει να δούμε και τις θερμοκρασίες τις οποίες θα έχουμε”.
“Θα υπάρχει, επίσης, κάποια φθορά στα στεγνά ελαστικά, η οποία θεωρώ πως θα βοηθηθεί με το να έχουμε περισσότερη κάθετη δύναμη. Έτσι, μπορεί να μη βρισκόμαστε σε μια τέλεια θέση, αλλά εξισορροπώντας τα πράγματα, θεωρήσαμε πως ήταν η πιο λογική απόφαση, βάσει όσων είχαμε διαθέσιμα τη στιγμή εκείνη”.
Lando x Oscar. 🧡#BelgianGP 🇧🇪 pic.twitter.com/BlZZc0cvwa
— McLaren (@McLarenF1) July 30, 2023
Τέλος, ο Stella έδωσε εξηγήσεις και σχετικά με το γιατί η ομάδα του δεν επέλεξε να μοιράσει τις στρατηγικές στους δύο οδηγούς της, με έναν εκ των Norris και Piastri να τρέχει με μικρότερη και έναν με μεγαλύτερη πίσω πτέρυγα. Η απάντηση του Ιταλού ήταν πως η MCL60 δεν έχει ακόμα βελτιστοποιηθεί για πίστες χαμηλής κάθετης δύναμης, με ένα σημαντικό μέρος της να έχει αλλάξει εντελώς από την αρχή της σεζόν.
“Κάναμε πολλή δουλειά στον επανασχεδιασμό του μονοθεσίου από την αρχή της σεζόν. Ένα πράγμα που ακόμα δεν έχουμε αντιμετωπίσει είναι η συμπεριφορά του μονοθεσίου υπό συνθήκες χαμηλής αεροδυναμικής αντίστασης”.
“Δεν θα κερδίζαμε πολλά σε ρυθμό εάν βάζαμε λιγότερη πίσω πτέρυγα. Αποφασίσαμε να παραμείνουμε σε ένα σημείο στο οποίο, αυτή τη στιγμή, το μονοθέσιό μας είναι πιο αποδοτικό”.
“Δεν είναι μόνο η τακτική απόφαση για πιο γρήγορο μονοθέσιο στις στροφές, έχει περισσότερο να κάνει με το τί έχει να μας δώσει το μονοθέσιο συναρτήσει των επιπέδων της πίσω πτέρυγας. Προς το παρόν, στο σημείο που είμαστε, το μονοθέσιο αποδίδει τα βέλτιστα”.
“Αυτό είναι σίγουρα κάτι που σχεδιάζουμε να δουλέψουμε στο μέλλον επειδή δημιουργεί μια κατάσταση στην οποίο έχουμε ένα μονοθέσιο που δεν είναι εύκολο στην οδήγηση, ειδικά όσο η πίστα στεγνώνει και εκτίθεσαι σε άλλα μονοθέσια που έρχονται από πίσω σου”.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!