Στη Red Bull σχολίασαν πως το “μεγάλο έλλειμμα” που έχουν στις ώρες της αεροσήραγγας, εν συγκρίσει με τις υπόλοιπες ομάδες του grid, καθιστούν αναγκαία την πρόωση στροφή προς το μονοθέσιο του 2024.
Η ομάδα του Milton Keynes έγραψε ιστορία στο χθεσινό Ουγγρικό GP, όταν και έγινε η πρώτη ομάδα που πετυχαίνει 12 σερί νίκες στην ιστορία της Formula 1.
Με τη χθεσινή τους εμφάνιση, οι Κόκκινοι Ταύροι έσπασαν το ρεκόρ που κατείχε από το 1988 η McLaren, όταν οι Ayrton Senna και Alain Prost πέτυχαν 11 συνεχόμενες νίκες πριν αυτό το σερί τερματίσει, στο Ιταλικό Grand Prix εκείνης της σεζόν στη Monza.
Ο ρυθμός της RB19 στο Hungaroring βοηθήθηκε εμφανώς από αλλαγές που έγιναν στα sidepods και το πάτωμα, με τις συγκεκριμένες τροποποιήσεις να είναι οι μεγαλύτερες που έχουμε δει στο συγκεκριμένο μονοθέσιο μέσα στο 2023.
Οι συγκεκριμένες αλλαγές, σύμφωνα με τον επικεφαλής της ομάδας, Christian Horner, ενδεχομένως να είναι και οι τελευταίες που θα μπουν φέτος στην RB19, μιας και η ομάδα του πρέπει να σχεδιάσει προσεκτικά το πώς θα κατανείμει τις διαθέσιμες ώρες στην αεροσήραγγα, με την RB20 του 2024 να μπαίνει πλέον και αυτή στο κάδρο.
Μιλώντας σχετικά με τις αναβαθμίσεις, ο Horner δήλωσε: “Έκαναν αυτό που υπόσχονταν στη θεωρία. Από αυτή τη σκοπιά, τα πήγαμε καλά”.
“Πλέον, με το μειονέκτημα που έχουμε, θα πρέπει να εστιάσουμε εντελώς στο μονοθέσιο της επόμενης χρονιάς, επειδή έχουμε σημαντικά λιγότερες ώρες στην αεροσήραγγα σε σχέση με τους αντιπάλους μας και θα πρέπει να είμαστε ιδιαίτερα επιλεκτικοί στο πώς θα τις χρησιμοποιήσουμε”.
Race win 🏆 Driver of the day 🗳️ A solid Team effort on Sunday 🤝 pic.twitter.com/vXghEDEoyj
— Oracle Red Bull Racing (@redbullracing) July 23, 2023
Χάρη στους Περιορισμούς Αεροδυναμικών Δοκιμών (ATR) που εισήγαγε από το 2022 η F1, όσο πιο μπροστά τερματίζει μια ομάδα στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών μιας σεζόν, τόσο λιγότερο χρόνο για δοκιμές στην αεροσήραγγα θα έχει την επόμενη.
Ως πρωτοπόρος στο μέσον του φετινού πρωταθλήματος, η Red Bull έχει μόλις το 70% του χρόνου βάσης για τέτοιες δοκιμές. Αντίστοιχα, η Mercedes που είναι 2η έχει το 75% του χρόνου, η Aston Martin το 80 και η Ferrari το 85% αντίστοιχα.
Πιο ενδιαφέρον, ωστόσο, είναι το ότι η McLaren είχε δύσκολο ξεκίνημα στο 2023, που την είχε φέρει να είναι 6η στο μέσο της σεζόν, σημαίνει πως θα έχει το 95% του χρόνου βάσης για δοκιμές, ήτοι 25% περισσότερο χρόνο βάσης απ’ ότι η πρωτοπόρος, Red Bull.
Πέραν του τυπικού ορίου που θεσπίζει το ATR, υπενθυμίζεται πως η Red Bull έχει επιπλέον 10% μείωση στον χρόνο της, λόγω της ποινής που είχε πάρει για την παραβίαση του cost cap στην περσινή σεζόν.
Με όλους τους περιορισμούς χρόνου να εφαρμόζονται, ο Horner δήλωσε πως οι διαφορά ανάμεσα στο διαθέσιμο χρόνο της ομάδας του εν συγκρίσει με τον ανταγωνισμό, είναι τεράστια.
“Έχουμε την ποινή από το cost cap μέχρι φέτος τον Οκτώβριο, έτσι αναφορικά με το πόσα τρεξίματα μπορούμε να κάνουμε ανά εβδομάδα, υστερούμε σημαντικά σε σχέση με τη 2η και 3η θέση”, σχολίασε ο Βρετανός.
“Και υστερούμε συγκλονιστικά σε σχέση με πιο πίσω ομάδες, από την 4η θέση και πίσω. Εάν συγκρίνουμε τον χρόνο που έχει η McLaren στην αεροσήραγγα σε σχέση με τον δικό μας, τότε πρόκειται για τεράστια διαφορά”.
“Φυσικά, λοιπόν, θα πρέπει να φανούμε πολύ επιλεκτικοί στα τρεξίματα που θα κάνουμε. Και γι’ αυτό η ομάδα μηχανικών πίσω στο Milton Keynes κάνει εκπληκτική δουλειά υπό την έννοια πως εξελίσσουν το μονοθέσιο αποτελεσματικά και αποδοτικά”.
Ο Horner, τέλος, σχολίασε πως, με την προσοχή της ομάδας να γυρίζει στο 2024, οποιεσδήποτε αναβαθμίσεις στο μονοθέσιο θα αφορούν μόνο συγκεκριμένες πίστες με ιδιαίτερα χαρακτηριστικά, όπως πιθανώς το Spa και η Monza, χαράξεις με ιδιαίτερη έμφαση στο low drag.
“Θα έχουμε μερικές αλλαγές που θα σχετίζονται με κάποιες πίστες, αλλά τίποτα που να μην έχει ήδη γίνει και δεσμευτεί από το τμήμα Έρευνας & Ανάπτυξης”.
Όσο για το φετινό πρωτάθλημα, οι όποιες ελπίδες έχουν οι ανταγωνιστές της Red Bull είναι μονάχα μαθηματικές, με την υπόθεση double να θεωρείται “κλεισμένη” για Verstappen και RB19.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!