Με την Toyota και τον Kalle Rovanpera να εξακολουθούν να έχουν το πάνω χέρι στη φετινή μάχη του τίτλου, έχει νόημα για τη Hyundai να συνεχίσει να το παλεύει ή ήρθε η ώρα να τραβήξει την πρίζα για το 2023;
Με το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Rally να έχει περάσει τα μισά του, και τα πληρώματα να προετοιμάζονται για το Rally Εσθονίας, τα πράγματα δεν δείχνουν ιδιαίτερα ξεκαθαρισμένα στις μάχες για τους τίτλους. Τουλάχιστον όχι ακόμα.
Αυτή τη στιγμή, ο Kalle Rovanpera απολαμβάνει ένα καλό “μαξιλάρι” ασφαλείας στο Πρωτάθλημα Οδηγών, το οποίο κυρίως οφείλεται στη δική του σταθερότητα στο να βαθμολογείται, παρά στην παντοδυναμία της Toyota και του Yaris GR. Οι 41 βαθμοί που έχει προίκα ο Φινλανδός είναι σίγουρα παράγοντας για να αγχώνεται λιγότερο, ωστόσο δεν είναι και ανυπέρβλητο βουνό.
Τα ίδια μπορούν να ειπωθούν και για τους Κατασκευαστές, όπου η διαφορά ανάμεσα σε Toyota και Hyundai βρίσκεται στους 48 βαθμούς.
Και πάλι όμως, αν και μαθηματικά δεν έχει κριθεί απολύτως τίποτα, η Hyundai δείχνει να βρίσκεται με την πλάτη στον τοίχο, και στις δύο αρένες.
Εάν στο δίδυμο Εσθονίας-Φινλανδίας, το προβάδισμα των Rovanpera και Toyota μείνει απαράλλαχτο ή αυξηθεί, τότε θα μαζευτούν για ακόμα μια χρονιά σύννεφα πάνω από το Alzenau.
Ωστόσο, όλα δείχνουν πως η Hyundai θα το παλέψει μέχρι τέλους στη φετινή χρονιά, προτιμώντας να μην γυρίσει πρόωρα προς το 2024.
Αν και αυτό ίσως στερείται λογικής στον κόσμο των motorsports, η σταθερότητα των κανονισμών ανάμεσα σε 2023 και 2024, σημαίνει πως ό,τι εξέλιξη γίνει φέτος στο i20, ό,τι επιπλέον ανακαλυφθεί που μπορεί να βοηθήσει στο στήσιμο, θα μεταφερθεί και στην επόμενη σεζόν.
Thierry Neuville gets quite lairy in the Hyundai i20N #WRC #FOS #HyundaiN pic.twitter.com/oCsmAoSZnP
— Goodwood Road & Racing (@GoodwoodRRC) July 14, 2023
“Τα πράγματα μπορούν να αλλάξουν αρκετά γρήγορα, οπότε όχι”, σχολίασε ο επικεφαλής της Hyundai, Cyril Abiteboul, όταν ρωτήθηκε για το εάν η Hyundai θα επιλέξει άμεσα να αρχίσει να σκέφτεται τις δυνατότητες της επόμενης χρονιάς.
“Το βλέμμα μας εξακολουθεί να παραμένει εν πολλοίς στο φετινό πρωτάθλημα και δεν υπάρχει η ανάγκη για κάποιας μορφής συμβιβασμό μεταξύ φετινής και επόμενης χρονιάς, δεν λειτουργεί έτσι το πράγμα”.
“Αυτό ισχύει για άλλες αρχές τις οποίες δεν θα αναφέρω, αλλά εδώ γνωρίζουμε πως είμαστε σε πενταετή κύκλο homologation (κλειδώματος στις προδιαγραφές δηλαδή), έτσι ό,τι κάνουμε φέτος θα μας ωφελήσει του χρόνου”.
“Έτσι, ας εστιάσουμε στη φετινή χρονιά, ας εστιάσουμε στο βραχυπρόθεσμο και ας μην σκεφτούμε το πώς θα είναι το αγωνιστικό σε 5 χρόνια από τώρα. Ξεκάθαρα, επίσης, υπάρχουν κάποιοι περιορισμοί στο σύστημα του WRC, έτσι θα πρέπει να φερθούμε έξυπνα και να βρούμε τρόπους να βελτιώσουμε ό,τι έχουμε και να αντιμετωπίσουμε τα θέματά μας, χωρίς συνεχώς να στεκόμαστε στο σύστημα του homologation ή στις μακροπρόθεσμες ευκαιρίες”.
Ο Thierry Neuville είναι αυτή τη στιγμή η αιχμή του δόρατος για την κορεάτικη φίρμα. Μετά, όμως και από τον αποκλεισμό του στο Rally Safari της Κένυας, η διαφορά του από την κορυφή βρίσκεται στους 47 βαθμούς.
Ο ίδιος ο Βέλγος γνωρίζει πως οι πιθανότητές του να κατακτήσει τον φετινό τίτλο θα εξαρτηθούν σε μεγάλο βαθμό από το τί θα γίνει στους προσεχείς δύο αγώνες, με την Εσθονία και τη Φινλανδία να χαρακτηρίζονται ως rally από παρόμοια χαρακτηριστικά (χωμάτινες ειδικές, μεγάλες ταχύτητες, πολλά άλματα), τα οποία όμως δεν ταιριάζουν ιδιαίτερα στο οδηγικό του στυλ και προτιμήσεις.
“Θα δώσω ό,τι έχω και πάλι, και θα δούμε τί μπορεί να γίνει”, είχε δηλώσει στο DirtFish ο Neuville πριν τον αποκλεισμό του από τα αποτελέσματα στην Κένυα.
“Σίγουρα, όμως, δεν είναι και οι αγαπημένοι μου αγώνες”.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!