Οι μελλοντικές γενιές των μονοθεσίων της Formula 1 μπορεί να βασίζονται σε ελαφρύτερους, απλότερους και πιο θορυβώδεις κινητήρες, σύμφωνα με το διευθύνοντα σύμβουλο του αθλήματος Stefano Domenicali.
Με τη Formula 1 να στρέφεται προς βιώσιμα καύσιμα αντί της ηλεκτροκίνησης το 2026, το μέλλον των μονάδων ισχύος πέρα από αυτήν την περίοδο είναι κάτι που ήδη συζητάται.
Και με τον Domenicali – και όχι μόνο – να έχει αναφερθεί πρόσφατα σε επιθυμία μείωσης του βάρους των μονοθεσίων, οι υβριδικές μονάδες ισχύος με τις βαριές μπαταρίες τους φαντάζουν σίγουρα ως πιθανός στόχος στο θέμα.
Σε αποκλειστική συνέντευξή του στο motorsport.com, ο Domenicali περιέγραψε το όραμά του να σκεφτεί σοβαρά η Formula 1 μια σταδιακή αλλαγή προσέγγισης όσον αφορά τους κινητήρες μετά τους κανονισμούς περί βιώσιμου καυσίμου.
«Αν μπορούμε να είμαστε αποτελεσματικοί στη μελέτη και παραγωγή βιώσιμου καυσίμου, θα μπορέσουμε να σκεφτούμε για την επόμενη γενιά κινητήρων, με έμφαση στο χαμηλό βάρος,» δήλωσε.
«Θέλουμε έναν ανταγωνιστικό κινητήρα, με πολλή ιπποδύναμη και επίσης με εξαιρετικό ήχο. Το 99,9% του κόσμου θέλει να ακούσει ήχο Formula 1 ξανά στην πίστα και αυτό είναι κάτι που έχει πέσει στο τραπέζι.»
Παρ’όλο που η Formula 1 συνεχίζει με υβριδικούς υπερτροφοδοτούμενους κινητήρες το 2026, ο Domenicali πιστεύει ότι πιθανές αλλαγές στην κατεύθυνση της αγοράς αυτοκινήτων μέσα στα επόμενα χρόνια θα μπορούσε να επιτρέψει και στα grand prix να αλλάξουν επίσης εστίαση.
«Σήμερα είμαστε σε φάση μετάβασης, όπου μεγάλοι κατασκευαστές εξελίσσουν υβριδικές και ηλεκτρικές τεχνολογίες καθώς είναι μέρος των πωλήσεών τους,» ανέφερε.
«Αλλά πιστεύω ότι αν κάνουμε καλή δουλειά με τα βιώσιμα καύσιμα θα μπορέσουμε να έχουμε απολοποιημένους κινητήρες σε μερικά χρόνια με μικρότερη επίδραση στο βάρος. Είναι κάτι που σύντομα θα αρχίσουμε να σκεφτόμαστε.»
Το να μειώσει το βάρος του κάθε εξαρτήματος είναι στο DNA της Formula 1 κατά τον Domenicali, αν και οι ανάγκες ασφαλείας εδώ και αρκετά χρόνια έχουν οδηγήσει σε αντίθετη κατεύθυνση.
«Καθώς περνούν τα χρόνια το βάρος των μονοθεσίων έχει αυξηθεί και προφανώς κανείς δεν έχει αντίρρηση όσον αφορά αυτά που έχουν γίνει για την ασφάλεια. Αλλά έχει επίσης γίνει εξέλιξη νέων τεχνολογιών και η υιοθέτηση των μπαταριών, κάτι που έχει οδηγήσει σε αντίκτυπο όσον αφορά το βάρος,» σχολίασε ο Ιταλός.
«Ως Formula 1, πρέπει να ρωτήσουμε τους εαυτούς μας τι μπορούμε να επιταχύνουμε στην εξέλιξη και εδώ το ζήτημα των βιώσιμων καυσίμων είναι θεμελιώδες. Η αντίληψη και η αγορά σε αυτό το μέτωπο αλλάζουν και νομίζω ότι πάρθηκε μια πολύ καλή απόφαση όταν αποφασίσαμε αρχικά να πάρουμε αυτόν το δρόμο,» συνέχισε.
«Δε θέλουμε να κάνουμε τεχνολογικούς πολέμους εναντίον της πλήρους ηλεκτροκίνησης, καθώς πρόκειται για μια τεχνολογία που θα έχει τη δική της αγορά.
Αλλά πιστεύουμε ότι η Formula 1 μπορεί να επιταχύνει τη δυνατότητα να έχουμε βιώσιμο καύσιμο σε καλή τιμή και αυτό θα βοηθήσει πολύ την κίνηση σε απόλυτους όρους, συμπεριλαμβανομένων αυτοκινήτων καθημερινής χρήσης, αεροπλάνα και το ζήτημα των αυτοκινήτων που κυκλοφορούν στον πλανήτη, που είναι γύρω στο ενάμισι εκατομμύριο,
Είναι μια πολύ σημαντική πρόκληση για τη Formula 1 και είμαι σίγουρος ότι θα βοηθήσει επίσης στο να φέρει μαζί τα οράματα όλων των ομάδων.»
Πηγή: motorsport.com
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!