Ο Otmar Szafnauer, δήλωσε πως η ομάδα του Enstone προετοιμάζει ένα “σημαντικό” πακέτο αναβαθμίσεων πριν την καλοκαιρινή διακοπή, ενώ στο Spa αναμένεται να έρθει και καινούριο πάτωμα.
Ο Szafnauer θέλει από την ομάδα του να γίνει η ανάλογη προσπάθεια ώστε να επιταχυνθεί η έλευση νέων εξαρτημάτων στην πίστα, στους εναπομείναντες αγώνες της σεζόν, θέλοντας να ανακτήσει η Alpine το χαμένο έδαφος στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών.
Έχοντας κάνει ένα αρκετά υποσχόμενο ξεκίνημα, το οποίο έπιασε κορυφή με την τρίτη θέση του Esteban Ocon στο Μονακό, η συνέχεια της σεζόν για την Alpine δεν ήταν τόσο δυναμική, παρά το γεγονός πως ο Silverstone το προηγούμενο Σαββατοκύριακο υπήρχε αλλαγή στην εμπρός πτέρυγα.
Οι δύο A523 βρέθηκαν εκτός top 10 στο Βρετανικό GP, πριν εγκαταλείψουν αμφότεροι, ο μεν Ocon με αστοχία στην υδραυλική αντλία και ο δε Gasly με ζημιά στην ανάρτησή του έπειτα από επαφή που είχε.
Πλέον, η γαλλική ομάδα βρίσκεται στην 6η θέση στους Κατασκευαστές, πέφτοντας πίσω από τη McLaren, η οποία έκανε συγκομιδή 30 βαθμών σε έναν αγώνα.
Στην Alpine υπάρχει η αισιοδοξία πως η νέα πτέρυγα θα βελτιστοποιηθεί καθώς έρχονται νέα εξαρτήματα στους επόμενους δύο αγώνες, με τη μεγάλη διαφορά να γίνεται με το νέο πάτωμα που θα πατήσει πίστα στο Spa.
“Οι αναβαθμίσεις μας έχουν δουλέψει σωστά φέτος και υπάρχει ακόμα μια μεγάλη αλλαγή που έρχεται πριν το καλοκαιρινό διάλειμμα”, σχολίασε ο Szafnauer. “Ελπίζω πως και αυτές οι αλλαγές θα βοηθήσουν, επειδή η εναλλαγή στη σχετική ανταγωνιστικότητα επηρεάζεται από τέτοιες αλλαγές. Ανυπομονώ, λοιπόν, για τις επόμενες αναβαθμίσεις μας”.
“Υπάρχει μια αναβάθμιση στην Ουγγαρία, αλλά όχι πολύ μεγάλη. Ύστερα, έχουμε και το νέο πάτωμα στο Spa. Βάζοντας όλα αυτά μαζί, λειτουργούν προσθετικά. Θεωρώ πως θα πάμε καλά με αυτά”.
Ο Szafnauer ξεκαθάρισε πως έχει γίνει η πρόβλεψη από την ομάδα του, εντός cost cap, για έλευση επιπλέον εξαρτημάτων μέσα στους επόμενους μήνες.
“Από πλευράς cost cap, έχουμε το περιθώριο”, δήλωσε. “Από πλευράς ATR (περιορισμοί στις αεροδυναμικές δοκιμές), θα πρέπει να αποφασίσουμε για το πόσο θέλουμε να εστιάσουμε στο μονοθέσιο του ’23 και πόσο σε αυτό του ’24”.
Δεδομένης της απουσίας αλλαγών για το 2024, ο Szafnauer σχολίασε πως προτιμά να φέρει αρκετές αλλαγές στο φετινό μονοθέσιο, ώστε να μπορέσουν να ενσωματωθούν στο μονοθέσιο και να γίνει καλύτερα κατανοητό το πακέτο του μονοθεσίου για την επόμενη σεζόν. Επίσης, μέρος της δουλειάς του ’24 μπορεί να επιταχυνθεί και να έρθει μέσα στη φετινή σεζόν, εάν αυτό κριθεί σκόπιμο.
“Προσωπικά, πάντα προτιμώ να αναβαθμίζω ένα μονοθέσιο όσο πιο πολύ γίνεται. Θα εξαρτηθεί από το πόσα θα κερδίσουμε από την τελευταία μας αναβάθμιση. Πόση επίδοση μπορούμε να φέρουμε με αυτή;”.
“Αυτό δεν μπορείς να το απαντήσεις προτού τελειώσεις από τα στάδια του CFD και της αεροσήραγγας ξανά και ξανά και πειραματιστείς μέχρι να βρεις αυτό που ψάχνεις. Και ύστερα, πρέπει να καθορίσεις, όταν το γνωρίζεις, το πότε θα φέρεις τις αναβαθμίσεις αυτές”.
“Είναι πολύ δύσκολο να το προβλέψεις, εκτός εάν έχεις περάσει από αυτές τις επαναλήψεις. Είμαι όμως εντελώς υπέρ της συνέχισης των αναβαθμίσεων”.
Hopping in for the weekend 🙌#Alpine pic.twitter.com/4YaX3rmZYV
— BWT Alpine F1 Team (@AlpineF1Team) July 14, 2023
Ο Szafnauer στάθηκε στο ότι ο περιοριστικός παράγοντας για τις αναβαθμίσεις δεν είναι το budget, αλλά η ικανότητα να φέρεις τα νέα εξαρτήματα εντός χρόνου προκειμένου να υπάρχει συνεισφορά στους τελευταίους αγώνες της σεζόν.
“Ξεμένουμε από χρόνο”, σχολίασε ο επικεφαλής της Alpine. “Υπάρχει πεπερασμένος χρόνος από το να βρεις κάτι καλό στην αεροσήραγγα και να το φέρεις στο μονοθέσιο. Έτσι, εάν πεις ότι ο τελευταίος αγώνας σου είναι στα τέλη Νοεμβρίου, πρέπει να πας 8 βδομάδες πιο πίσω και τότε να πεις ότι βρήκες κάτι καλό. Μπορεί και να το φέρω για έναν αγώνα. Αξίζει; Αυτός ο ένας αγώνας δεν πρόκειται να σε βοηθήσει”.
“Όσο ταχύτερα κατασκευάζεις τα εξαρτήματα, τόσο περισσότερο μπορείς να πιέσεις με την έλευση των αναβαθμίσεων. Έτσι, εάν είσαι μία ή δύο εβδομάδες ταχύτερος από τους ανταγωνιστές σου στο να φτιάχνεις το πάτωμα, ας πούμε ότι σου παίρνει 8 εβδομάδες αντί για 10, τότε μπορείς να το πιέσεις για λίγο περισσότερο. Έτσι, έχεις το περιθώριο για μερικές ακόμα αναθεωρήσεις”.
Ερωτώμενος, τέλος, για το πότε ξεκινά η εξισορρόπηση ανάμεσα στα μονοθέσια της φετινής και της επόμενης χρόνιας, ο Szafnauer απάντησε: “Συνήθως το αποφασίζουμε αυτό στην καλοκαιρινή διακοπή. Αυτή τη στιγμή, δουλεύουμε ακόμα πάνω στο μονοθέσιο του ’23. Ερχόμενοι από το διάλειμμα του καλοκαιριού, το εξετάζουμε”.
“Έτσι, ίσως και να αξίζει το να φέρεις ένα πακέτο για τους τελευταίους τρεις αγώνες. Ας πούμε όμως πως έχεις φτάσει στα μέσα Σεπτεμβρίου και προσθέτεις λίγους μήνες ακόμα, τότε δεν αξίζει”.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!