Πολύ κουβέντα γίνεται στα paddock τις τελευταίες εβδομάδες σχετικά με τους κανονισμούς κινητήρα που θα εισαχθούν το 2026, με ορισμένες δυνατές φωνές να ζητούν τροποποιήσεις. Ο Otmar Szafnauer δεν είναι ένας από αυτούς.
Τις τελευταίες εβδομάδες, ορισμένοι κατασκευαστές κινητήρων ανέφεραν ότι οι κανόνες θα πρέπει ίσως να επανεξεταστούν όσο υπάρχει ακόμη χρόνος, με ιδιαίτερη αναφορά στην τρέχουσα ισορροπία 50:50 μεταξύ κινητήρα εσωτερικής καύσης και ηλεκτρικής ισχύος.
Ο Christian Horner ήταν ιδιαίτερα ομιλιτικός για λογαριασμό της Red Bull Powertrains, ισχυριζόμενος ότι οι ομάδες θα πρέπει να κατασκευάσουν αυτοκίνητα “Frankenstein”.
Ο Fred Vasseur της Ferrari, εν τω μεταξύ, δήλωσε ότι η ομάδα του Maranello είναι ανοιχτή σε συζητήσεις σχετικά με τροποποιήσεις, προσθέτοντας ότι μια αλλαγή 5% στη διαίρεση ηλεκτρικών/ICE θα μπορούσε να κάνει μεγάλη διαφορά.
Επιμένει επίσης ότι χρειάζονται περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τους κανονισμούς του σασί πριν ληφθούν αποφάσεις.
Ωστόσο, ο Szafnauer λέει ότι η Renault είναι ευχαριστημένη με τους κανόνες όπως είχαν αρχικά συμφωνηθεί.
«Μιλώντας για τους κινητήρες, θέλουμε να το διατηρήσουμε ως έχει», είπε όταν ρωτήθηκε από το σχετικά με τους κινητήρες του 2026.
«Δεν το παρακολουθώ εις βάθος το θέμα, δεν συμμετείχα στις διαπραγματεύσεις και τις συνελεύσεις, αλλά τους έκανα αυτές τις ερωτήσεις. Και ναι, είμαστε στην ευχάριστη θέση να το διατηρήσουμε ως έχει. Οπότε φαντάζομαι ότι θα είναι απίθανο να έχει αλλάξει».
Ο Szafnauer υποβάθμισε την αναφορά του Horner στα αυτοκίνητα τέρατα.
«Δεν έχουμε φτάσει ακόμα τόσο μακριά», είπε. «Δεν το έχουμε καθορίσει ακόμα. Ελπίζω να μην είναι τέτοιο πακέτο το μέλλον της F1.»
«Θυμάμαι ότι ήμουν σε όλες τις συναντήσεις για να καθορίσουμε τους νυν κανονισμούς, και όλοι, συμπεριλαμβανομένου και εμένα, είπαν ότι όλοι οι αγώνες θα είναι φρικτοί, όλα τα μονοθέσια θα φαίνονται ίδια, δεν θα είναι πλέον F1 και όλα αυτά.»
«Αυτό πραγματικά δεν συνέβη. Επομένως, είναι δύσκολο να προβλέψουμε το μέλλον, ειδικά όταν δεν έχουν καθοριστεί οι κανονισμοί του σασί. Ας ελπίσουμε λοιπόν ότι θα φτάσουμε εκεί».
Ο Horner έχει δηλώσει ότι η Red Bull ανησυχεί περισσότερο για το 2026 από ό,τι ορισμένοι ανταγωνιστές, επειδή η εταιρεία είναι πιο μπροστά στον τομέα ανάπτυξης, και έτσι έχει ανακαλύψει τις παγίδες νωρίτερα.
Ο Szafnauer είναι δύσπιστος σχετικά με τον ισχυρισμό ότι η Red Bull είναι μπροστά από τους υπόλοιπους, ενώ αναγνωρίζει ότι είναι αδύνατο να γνωρίζουμε πόσο μακριά έχουν φτάσει οι άλλοι.
«Είναι ένα από εκείνα τα πράγματα όπου πρέπει να έχεις τέλειες πληροφορίες για να μπορείς να συγκρίνεις», είπε. «Και δεν το κάνω. Ξέρω πού βρισκόμαστε. Δεν ξέρω πού είναι οι υπόλοιποι.»
«Εργάστηκα σε άλλους κατασκευαστές κινητήρων στο παρελθόν. Οπότε μπορώ μόνο να φανταστώ τι έχει ήδη κάνει η Honda, μόλις αποφασίσουν ότι θα μπουν δυναμικά στο παιχνίδι. Οπότε θα εκπλαγώ αν η Red Bull είναι πραγματικά τόσο μπροστά από τους υπόλοιπους.»
Θυμίζουμε ότι οι κανονισμοί κινητήρα ενόψει 2026 επικυρώθηκαν περίπου πριν ένα χρόνο, με το MGU-H να αποχωρεί και την αναλογία ηλεκτροκίνησης εσωτερικής καύσης να γίνει ένα προς ένα. Πιστεύεται πως αυτές οι αλλαγές θα ισορροπήσουν το πεδίο όσον αφορά τον ανταγωνισμό στους κινητήρες, και θα εμπνεύσουν περισσότερους κατασκευαστές κινητήρων να μπουν στο άθλημα όπως η Audi με την ομάδα της Sauber, κι η Ford σε συνεργασία με τη Red Bull.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!