Σοβαρές ματιές προς το 2024 θα αρχίσει να ρίχνει η Mercedes σύμφωνα με τον Toto Wolff, που χαρακτήρισε το W14 ως “Diva 2.0”.
Ο Γερμανός κατασκευαστής είδε την πλάτη της McLaren στο Βρετανικό Grand Prix στη μάχη πίσω από τη Red Bull, καθώς ο Lewis Hamilton δεν είχε τον ρυθμό να πιάσει τον Lando Norris για τη δεύτερη θέση.
Μια σημαντική αναμόρφωση του W14 που παρουσιάστηκε στο Grand Prix του Μονακό αρχικά φάνηκε να δίνει στην ομάδα την άνοδο που ένιωθε ότι χρειαζόταν για να παλέψει για νίκες, αλλά εν τέλει ήταν μια φρούδα υπόσχεση.
Και καθώς φαίνεται να έχει κολλήσει στο κυνηγητό πίσω από τη Red Bull, υπάρχει μια αυξανόμενη αποδοχή ότι η ομάδα δεν μπορεί να κάνει τις αλλαγές στο W14 που πιστεύει ότι είναι απαραίτητες για να κλείσει το έλλειμμα από την κορυφή.
Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο το αφεντικό της ομάδας Toto Wolff πιστεύει ότι πλησιάζει η στιγμή όπου η Mercedes θα πρέπει να αποδεχθεί ότι το μέλλον της είναι καλύτερα διαμορφωμένο, ρίχνοντας όλους τους πόρους της σε αυτό που αναμένεται να είναι ένας θεμελιώδης επανασχεδιασμός για την επόμενη σεζόν.
Όταν ρωτήθηκε σε ποιο σημείο θα ληφθεί αυτή η απόφαση, ο Wolff είπε «Νομίζω ότι πολύ σύντομα. Δεν έχουμε άλλη επιλογή.»
«Το P2 ή το P3 ουσιαστικά δεν επηρεάζει εμένα και την ομάδα. Αυτό που θέλουμε είναι να επιστρέψουμε και να καταφέρουμε να κερδίσουμε ξανά ένα παγκόσμιο πρωτάθλημα. Αυτό δεν πρόκειται να συμβεί φέτος.»
«Έτσι, πρέπει να κοιτάξουμε στην επόμενη χρονιά και μετά, σε όλους τους αγώνες που θα ακολουθήσουν, να μάθουμε και να εξελιχθούμε και να βεβαιωθούμε ότι μπορούμε να το συνεχίσουμε και την επόμενη χρονιά.»
«Αλλά με αυτό υπόψη, οι κανονισμοί παραμένουν οι ίδιοι. Επομένως, δεν είναι ότι δεν μαθαίνετε τίποτα συνεχίζοντας αυτό το αυτοκίνητο. Είναι μια ισορροπία που πρέπει να πετύχουμε σωστά».
Ενώ το εκπληκτικό βήμα προς τα εμπρός της McLaren αυτή τη σεζόν έχει τονίσει τις δυνατότητες για μεγάλα κέρδη, η Mercedes δεν βλέπει περιθώρια να κάνει ένα παρόμοιο βήμα σύντομα.
Ο Wolff είπε ότι οι περιορισμοί που επιβάλλονται από το ανώτατο όριο κόστους, καθώς και οι περιορισμοί στις αεροδυναμικές σήραγγες, θα φέρουν κάποιες μικρές μόνο βελτιώσεις ως το τέλος της σεζόν.
«Νομίζω ότι περιοριζόμαστε από το ανώτατο όριο κόστους και από το σχετικά μικρότερο ποσό σε αεροδυναμική σήραγγα και χρόνο CFD που μπόρεσε να έχει η McLaren», εξήγησε.
«Τερμάτισαν πιο πίσω στο πρωτάθλημα και ήταν πέμπτη ή έκτη στα μέσα της χρονιάς. Οπότε μετέφεραν τον περισσότερο χρόνο στην αεροσήραγγα. Και γι’ αυτό είναι κάπως δύσκολο για εμάς»
«Πιστεύω ότι έχουμε αναβαθμίσεις που θα αλλάξουν ριζικά το αυτοκίνητο; Δεν το πιστεύω. Έχουμε όμως μερικά μικρά βήματα που θα ακολουθήσουν. Και μπορείτε να δείτε ότι αν βρείτε το δέκατο ή δύο ή τρία, σας φέρνει σε διαφορετική θέση στο grid».
Η παραδοχή της Mercedes ότι οι σκέψεις θα πρέπει σύντομα να στραφούν στο 2024 έρχεται μετά από ένα Σαββατοκύριακο GP της Βρετανίας, όπου η ομάδα ήλπιζε να αποδώσει πολύ καλύτερα, καθώς τα swoop υψηλής ταχύτητας του Silverstone θα έπρεπε να ταίριαζαν τέλεια στο αυτοκίνητο. Αντίθετα, ήταν η McLaren που έλαμψε στην πίστα.
Ο Wolff εξακολουθεί να πιστεύει ότι η ομάδα μπορεί να συγκεντρώσει μια νίκη κόντρα στον Verstappen κάποια στιγμή, αλλά δεν θα είναι εύκολο – ειδικά καθώς πιστεύει ότι το τρέχον μονοθέσιο είναι χειρότερο για τους οδηγούς του από το περίφημο W08 του 2017 που κέρδισε το παρατσούκλι «Diva».
Ο Wolff πρόσθεσε: «Πίστευα ότι το Silverstone με βάση τις ιστορικές μας εμφανίσεις ήταν η καλύτερη ευκαιρία για εμάς, αλλά δεν ήταν. Ίσως λοιπόν υπάρχει μια άλλη πίστα όπου θα μας ταιριάζει περισσότερο.»
«Πάντα πιστεύω ότι μπορούμε να νικήσουμε τον Max κάποια στιγμή, έχουμε μια καλή ομάδα ανθρώπων και τους καλύτερους οδηγούς.»
«Πρέπει απλώς να τους δώσουμε ένα αυτοκίνητο που είναι πιο προβλέψιμο, και όχι το Diva 2.0»
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!