Στη McLaren παραδέχονται πως το μονοθέσιό τους εξακολουθεί να έχει θεμελιώδεις αδυναμίες που θα πρέπει να επιλυθούν, παρά τις εντυπωσιακές κατατακτήριες χθες στο SIlverstone.
Οι Lando Norris και Oscar Piastri εξασφάλισαν τη δεύτερη και τρίτη θέση ενόψει του σημερινού αγώνα για το Βρετανικό Grand Prix, δείχνοντας ιδιαίτερα γρήγοροι στις χθεσινές κατατακτήριες.
Από την ομάδα δεν έδειξαν, ωστόσο, να παρασύρονται από την εμφάνιση αυτή, γνωρίζοντας πως οι γρήγορες καμπές της πίστας, μαζί με τις πιο χαμηλές θερμοκρασίες, δούλεψαν υπέρ της MCL60.
Αν και ενθαρρύνονται από το αποτέλεσμα, η ομάδα σχολίασε πως ακόμα τους περιμένει πολλή δουλειά ώστε να φέρουν το μονοθέσιο σε μια θέση που να μπορεί να είναι παντού ανταγωνιστικό.
“Προφανώς, έχουμε βελτιώσει το μονοθέσιο”, σχολίασε ο Lando Norris, ο οποίος χθες έχασε την pole από τον Max Verstappen για 0,241 δευτερόλεπτα. “Η συνολική ταχύτητα και επίδοση έχει κάνει ένα καλό βήμα βελτίωσης”.
“Χωρίς να θέλω να γίνω αρνητικός, όμως, σίγουρα θα υπάρχουν πίστες που θα μας δυσκολεύουν περισσότερο. Οι αδυναμίες μας εξακολουθούν να είναι οι ίδιες. Έτσι, θεωρώ πως πραγματικά έχουμε ανάγκη να τις αντιμετωπίσουμε εάν θέλουμε να είμαστε σε τέτοια θέση πιο σταθερά”.
Ενώ η McLaren έχει βελτιωθεί στο κομμάτι της αντιμετώπισης των προβλημάτων αεροδυναμικής απόδοσης, εν συγκρίσει με το μονοθέσιο που παρουσιάστηκε πίσω στον Φεβρουάριο, εξακολουθεί να παλεύει με ζητήματα σταθερότητας, απότομες αλλαγές κατεύθυνσης στις αργές καμπές και ένα αδύναμο πίσω μέρος. Οι συγκεκριμένες αδυναμίες μεταφράζονται σε αδύναμους αγώνες, λόγω υπερθέρμανσης των ελαστικών.
Ο επικεφαλής της McLaren, Andrea Stella, σχολίασε πως η εντυπωσιακή εμφάνιση στο Silverstone, η οποία έρχεται μετά από κάποιες επίσης θετικές εμφανίσεις σε Ισπανία και Αυστρία, βοηθήθηκαν από ψυχρότερες θερμοκρασίες και τη μαλακή γόμα, τα οποία και έκρυψαν αδυναμίες του μονοθεσίου.
“Σίγουρα έχουμε μπροστά μας ένα μοτίβο”, δήλωσε ο Stella. “Γρήγορες καμπές, ψυχρές συνθήκες και μαλακά ελαστικά, μάλιστα η ίδια γόμα, η C3. Έτσι, μας αρέσουν οι συνθήκες αυτές, τις προκρίνει το μονοθέσιό μας”.
“Το πίσω μέρος βρίσκει καλή πρόσφυση στις συνθήκες αυτές, το οποίο ίσως να μας λείπει σε συνεχόμενους γύρους ή όταν η θερμοκρασία είναι μεγαλύτερη. Έτσι, οι συνθήκες έπαιξαν υπέρ μας αυτή τη φορά”.
“Ταυτόχρονα, όμως, θεωρώ, πως για το συγκεκριμένο αποτέλεσμα υπάρχει συνεισφορά από τις αναβαθμίσεις που φέραμε στο μονοθέσιο. Μετράμε τις αναβαθμίσεις αυτές με όρους κάθετης δύναμης και βλέπουμε πως σε κάποιες αργές καμπές είμαστε πιο ανταγωνιστικοί πλέον”.
“Και πάλι όμως, έχουμε δεδομένα GPS από όλους τους οδηγούς και μπορούμε να δούμε πως μερικά μονοθέσια είναι ταχύτερα από εμάς. Αυτό απλά επιβεβαιώνει το ποιος είναι ο στόχος μας αναφορικά με την εξέλιξη”.
“Θα περίμενα, λοιπόν, πως υπάρχουν γύρω μας μονοθέσια που θα είναι ταχύτερα σε ρυθμό αγώνα, όπως η Ferrari και ίσως και η Mercedes επίσης. Θα δούμε επίσης και το πώς τα πάει η Aston Martin, πώς θα αποδώσουν σήμερα. Θα εξαρτηθεί επίσης, μέχρι ενός σημείου, και από τις συνθήκες. Οι ψυχρές συνθήκες μας ευνοούν για κάποιο λόγο, ακόμα και στον αγώνα”.
Can’t stop, won’t stop smiling. 😄#BritishGP 🇬🇧 pic.twitter.com/X5ADqynvdt
— McLaren (@McLarenF1) July 8, 2023
Ερωτώμενος για το πώς η ευρεία αναβάθμιση που φέρνει η McLaren επιλύει τα βασικά προβλήματα της MCL60, ο Norris απάντησε: “Είναι σαν το 70% να παραμένει ανεπίλυτο και το 30% λυμένο, απλά κάνοντας το μονοθέσιο ταχύτερο, προσθέτοντας κάθετη δύναμη και έχοντας συνολικά υψηλότερη επίδοση”.
“Θεωρώ πως το 70% αυτή τη στιγμή θα επιλυθεί εάν βρίσκαμε περισσότερη κάθετη δύναμη. Δεν είναι όμως όλη η λύση αυτό”.
“Θεωρώ πως, μέρες σαν και το Σάββατο, δείχνουν πως δεν απέχουμε μίλια από συγκεκριμένους στόχους. Άρα μιλάμε κυρίως για κάποια χαρακτηριστικά και τον χειρισμό, τα οποία έχουμε ως εγγενή ζητήματα τα τελευταία 5 χρόνια. Με αυτά σαφώς και δυσκολευόμαστε”.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!