Ο Max Verstappen κατάφερε να βάλει τη Red Bull στην πρώτη θέση της εκκίνησης, ύστερα από σκληρή μάχη με τις McLaren, που επέστρεψαν εμφατικά στις μπροστινές σειρές.
Με την απειλή της βροχής να είναι ιδιαίτερα μεγάλη, οι πρώτοι καλοί γύροι στο Q1 με σλικ ελαστικά είχαν την πιθανότητα να αποδειχθούν ιδιαίτερα σημαντικοί. Ο Lewis Hamilton ξεκίνησε επεισοδιακά τη διαδικασία, πατώντας σε ένα από τα βρεγμένα τμήματα της πίστας και βγαίνοντας στην αμμοπαγίδα της Stowe, αποφεύγοντας μεν τα χειρότερα αλλά χάνοντας την πρώτη ευκαιρία. Ο Verstappen έχασε τη δική του λόγω ορίων πίστας, αφήνοντας τις δύο Aston Martin στις δύο πρώτες θέσεις, πριν ο Ολλανδός χωθεί τελικά ανάμεσα στους Fernando Alonso και Lance Stroll. Ο Charles Leclerc έκανε με τη σειρά του το δεύτερο ταχύτερο χρόνο, μένοντας ωστόσο επτά δέκατα μακριά από τον Alonso, πριν ο George Russell βρεθεί πρώτος για περίπου δύο εκατοστά.
Ο Alonso αποδείχτηκε εξαιρετικά γρήγορος στο Q1 πάντως, κατεβάζοντας άλλα επτά δέκατα. Ο Verstappen κατάφερε τελικά να ολοκληρώσει ένα δυνατό γύρο, παίρνοντας την πρωτοπορία για μόλις έντεκα χιλιοστά. Πιο πίσω, Hamilton και Carlos Sainz κατάφεραν να κάνουν και αυτοί χρόνους, ανεβαίνοντας σταδιακά στην πέμπτη και τέταρτη θέση αντίστοιχα. Οι ελαφρώς μεικτές συνθήκες έκαναν τα πράγματα δύσκολα και για τις Williams, που παρά την εμφάνισή τους στα ελεύθερα δοκιμαστικά βρέθηκαν να παλεύουν στις τελευταίες θέσεις. Σε ριψοκίνδυνο σημείο βρέθηκε και ο Sergio Perez, όντας 14ος, ενώ από την άλλη δυνατές φάνηκαν οι AlphaTauri, που βρέθηκαν δέκατες και ενδέκατες.
Με κάπου πέντε λεπτά να μένουν στο ρολόι ξεκίνησε και ψιχάλα, βάζοντας ακόμα μεγαλύτερα εμπόδια στις Williams, αλλά τα πράγματα έφτιαξαν για το Grove όταν ο Kevin Magnussen σταμάτησε στη μέση της πίστας, βγάζοντας την κόκκινη σημαία τρία λεπτά πριν το τέλος και δίνοντας ουσιαστικά μόνο μία ευκαιρία βελτίωσης σε όλο το grid, αλλά πιθανότατα υπό πιο στεγνές συνθήκες. Εκτός των Williams, στη ζώνη αποκλεισμού τη στιγμή της διακοπής βρίσκονταν οι Alfa Romeo και ο ίδιος ο Magnussen, με τον Nico Hulkenberg στην άλλη Haas να απειλείται στη 15η θέση.
Το μονοθέσιο του Δανού τελικά απομακρύνθηκε και η διαδικασία επανεκκίνησε, μετά από μια περίεργη και αρκετά ταπεινωτική στιγμή για τον Verstappen, που υπέστρεψε βγαίνοντας από το γκαράζ και έσπασε την αεροτομή του στο pit wall. Με την ψιχάλα να έχει σταματήσει κατά την αναμονή, ο Perez και οι Williams όρμησαν κατευθείαν στην πίστα με τα σλικ, προκειμένου να έχουν χώρο και χρόνο για να προσπαθήσουν για κάτι παραπάνω, ενώ από την άλλη αργά βγήκε ο Pierre Gasly, ο οποίος από τη δωδέκατη θέση βρέθηκε να κάνει sprint για να προλάβει το ρολόι.
Οι συνθήκες του οδοστρώματος αποδείχθηκαν κλάσεις ανώτερες και είδαν μια σειρά από τρελές ανακατατάξεις, με τον Alex Albon να ανεβαίνει προσωρινά πρώτος, πριν τον νικήσει ο Lando Norris. Ο Leclerc και οι δύο Mercedes ακολούθησαν τη McLaren, με τον Verstappen πίσω τους καθώς οι χρόνοι κατρακυλούσαν, πριν μια έξοδος του Valtteri Bottas στην εκπνοή του χρόνου βάλει τέλος. Ένας πολύ κακός χρόνος τη χειρότερη δυνατή στιγμή σε αυτήν την εναλλασσόμενη κατάταξη σχεδόν άφησε εκτός Q2 τον Alonso, ο οποίος φάνηκε τυχερός και πέρασε για μόνο 19 χιλιοστά. Αυτός που βρέθηκε ακριβώς πίσω του και ως εκ τούτου αποκλείστηκε δεν ήταν άλλος από τον Perez, ο οποίος έμεινε ξανά μακριά από το Q3, μην καταφέρνοντας να βελτιώσει. Στο γκαράζ τον ακολούθησαν οι Yuki Tsunoda, Zhou Guanyu και Nyck de Vries, με τον Magnussen φυσικά τελευταίο.
Με προειδοποιήσεις για βροχή ξεκίνησε και το Q2. Σλικ ξανά λοιπόν, αν και σε αρκετές περιπτώσεις χρησιμοποιημένα, και οι οδηγοί βγήκαν ξανά στην πίστα γνωρίζοντας ότι αρκούσε λίγο νερό για να τους καταδικάσει. Ο εντυπωσιακός Norris βρέθηκε ξανά στην κορυφή της κατάταξης, ακολουθούμενος από τους Gasly και Verstappen, ενω λίγο πιο πίσω πλασαρίστηκε ο Oscar Piastri στη δεύτερη McLaren, με την ομάδα να συνεχίζει να επιδεικνύει τις νέες αναβαθμίσεις της, αυτήν τη φορά και στα δύο μονοθέσια.
Με τον ήλιο να βγαίνει αντί της νεροποντής, ο Alonso έριξε σχεδόν τέσσερα δέκατα τον ταχύτερο χρόνο, με τον Albon να ανεβαίνει δεύτερος και τις δύο Ferrari με Leclerc και Sainz να ακολουθούν. Αυτό άφησε τον Hamilton στην τελευταία πεντάδα, μαζί με τον Stroll, o οποίος έχασε το χρόνο του λόγω ορίων πίστας, αφήνοντας έτσι τον Russell δέκατο αλλά σε καμία περίπτωση ασφαλή.
Οι γύροι συνέχισαν να γίνονται όλο και πιο γρήγοροι και η πρωτοπορία άρχισε να αλλάζει πάλι χέρια ξανά και ξανά. Ο Verstappen έκοψε μισό δευτερόλεπτο από τον Alonso, ο Piastri και στη συνέχεια ο Hamilton ήταν οριακά ταχύτεροι και τελικά ο Norris κατέβασε άλλα πέντε δέκατα, με τους Βρετανούς οπαδούς να ζητωκραυγάζουν τη Merceds και τη McLaren. Η πίστα συνέχισε να βελτιώνεται, με τις Ferrari να κάνουν χρόνους για δεύτερη και τρίτη θέση, τον Albon να ανεβαίνει αυτός δεύτερος και τον Verstappen να βρίσκεται τελικά πρώτος μπροστά από τον Norris. Ο Piastri κατάφερε να περάσει τον ομόσταβλό του, αλλά όχι τον Ολλανδό πρωταθλητή, ενώ πιο πίσω οι Mercedes κατάφεραν να παραμείνουν εντός δεκάδας παρά το τελευταίο κύμα εξελίξεων.
Αυτοί που έμειναν εκτός ήταν οι Hulkenberg, Stroll, Esteban Ocon, Logan Sargeant, που δεν μπόρεσε να πλησιάσει το ρυθμό του Albon, και Bottas.
Η βροχή ξεχάστηκε στο Q3 και όλοι επικεντρώθηκαν στην ιδανική στιγμή και στον ιδανικό χρόνο, με τον Verstappen ωστόσο να έχει πλεονέκτημα, όντας ο μόνος με δύο φρέσκα σετ μαλακών ελαστικών. Απέναντι στα χρησιμοποιημένα του grid, ο πρώτος γύρος του Ολλανδού ήταν πάνω από έξι δέκατα ταχύτερος από του δεύτερου Hamilton και από του Piastri, που τοποθετήθηκε σε απόσταση αναπνοής από τη Mercedes, ακολουθούμενος από τις Ferrari και τον Alonso. Ο Norris έκανε χρόνο για τρίτη θέση, αλλά σύντομα η προσπάθεια ακυρώθηκε
Τα τελευταία αχρησιμοποίητα μαλακά κλήθηκαν για τις τελικές προσπάθειες, με την πίστα να γεμίζει για το τελευταίο δίλεπτο. Ο Leclerc ανέβηκε δεύτερος, ο Sainz τρίτος, οι Russell και Hamilton τέταρτοι και πέμπτοι, κανείς τους όμως δεν κατάφερε να νικήσει τον πρώτο χρόνο του Verstappen. Αυτός που το πέτυχε τελικά ήταν ο συνήθης ύποπτος των σημερινών κατατακτηρίων Norris, που προκάλεσε βροντερή ιαχή σε όλο το Silverstone καθώς έριξε κατά 123 χιλιοστά το χρόνο του Vertappen. Ο πρωταθλητής όμως για άλλη μια φορά δεν είχε πει την τελευταία του λέξη, βρίσκοντας και άλλο χρόνο στην τρομερή RB19 και σφραγίζοντας την pole position κατά σχεδόν δυόμισι δέκατα.
Ο Piastri πιστοποίησε τη νέα δύναμη της McLaren ολοκληρώνοντας τρίτος. Χαμηλότερα, ο Albon πέτυχε μια όγδοη θέση, αφήνοντας τον Alonso ένατο μετά από ένα απογοητευτικό Q3 για την Aston Martin. Τη δεκάδα έκλεισε ο Gasly.
Μετά τα σημερινά, ο αγώνας αύριο προβλέπεται να έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον. Μείνετε συντονισμένοι.
1 | 1:29.428 | 1:27.702 | 1:26.720 | |
2 | 1:28.917 | 1:28.042 | 1:26.961 | |
3 | 1:29.874 | 1:27.845 | 1:27.092 | |
4 | 1:29.143 | 1:28.361 | 1:27.136 | |
5 | 1:29.865 | 1:28.265 | 1:27.148 | |
6 | 1:29.412 | 1:28.782 | 1:27.155 | |
7 | 1:29.415 | 1:28.545 | 1:27.211 | |
8 | 1:29.466 | 1:28.067 | 1:27.530 | |
9 | 1:29.949 | 1:28.368 | 1:27.659 | |
10 | 1:29.533 | 1:28.751 | 1:27.689 | |
11 | 1:29.603 | 1:28.896 | ||
12 | 1:29.448 | 1:28.935 | ||
13 | 1:29.700 | 1:28.956 | ||
14 | 1:29.873 | 1:29.031 | ||
15 | 1:29.798 | |||
16 | 1:29.968 | |||
17 | 1:30.025 | |||
18 | 1:30.123 | |||
19 | 1:30.513 | |||
20 | 1:32.378 |
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!