Ο τεχνικός διευθυντής της Mercedes, James Allison, εκτιμά πως τα sidepods της Red Bull, με τον χαρακτηριστικό κατηφορικό σχεδιασμό προς το πίσω μέρος, δεν είναι ο λόγος κυριαρχίας της RB19 στην πίστα.
Η νέα εποχή μονοθεσίων, που ξεκίνησε από το 2022, έφερε στο φως αρκετές διαφορετικές παραλλαγές και σχεδιασμούς γύρω από την περιοχή των sidepods, με τη Red Bull να είναι μια από τις ομάδες που υιοθέτησε τον “downwash” σχεδιασμό, δηλαδή τη σταδιακή πτώση των sidepods καθώς προχωρά το σασί προς τους πίσω τροχούς του μονοθεσίου.
Στο αντίποδα, η Ferrari ακολούθησε τη λογική της “μπανιέρας”, ενώ η Mercedes μέχρι πρόσφατα έτρεχε με τα γνωστά “zeropods”.
Ωστόσο, όσο οι ομάδες κατανοούν καλύτερα τη νέα γενιά αυτή μονοθεσίων, καθώς και το τί απαιτείται ώστε να ληφθεί η βέλτιστη απόδοση απ’ τους ισχύοντες κανονισμούς, η λογική των downwash sidepods δείχνει να κερδίζει έδαφος.
Τόσο η Ferrari, όσο και η Mercedes μετακινήθηκαν προς τη φιλοσοφία αυτή, ως μέρος των ευρύτερων αλλαγών που έκαναν στα πακέτα τους. Όμως, παρά την πρόοδο και τη γενική σύγκλιση προς το σχέδιο που πρώτη έφερε η Red Bull, ο James Allison εκτιμά πως είναι λάθος το να υποτεθεί πως χάρις αυτού η Red Bull έχει τον ρυθμό που έχει σήμερα.
“Θα ήμουν έκπληκτος εάν υπήρχε κάποιο sidepod στο grid, είτε δικό μας είτε οποιουδήποτε, που να μην έχει τη λογική του down-washing”, σχολίασε ο Allison.
“Αυτή η λογική υπάρχει εδώ και χρόνια και υποπτεύομαι πως θα μείνει έτσι και για αρκετό χρόνο ακόμα. Θα επέμεινα στο να λέω ότι η Red Bull μας κερδίζει όχι λόγω των λεπτομερειών στα sidepods, ούτε και αυτά εξηγούν τη βελτίωση στον ρυθμό της Mercedes με τις αναβαθμίσεις που φέραμε. Δεν συνδέεται αυτό στα sidepods. Δεν αποτελούν τόσο μεγάλο χαρακτηριστικό”.
Όμως, αν και ο αντίκτυπος των sidepods είναι αρκετά μικρότερος απ’ αυτόν του πατώματος, ο τεχνικός διευθυντής της Aston Martin, Dan Fallows, δείχνει να διαφωνεί, μιας και εκτιμά πως εξακολουθούν να παραμένουν σημαντικό κομμάτι της συνολικής απόδοσης ενός μονοθεσίου.
“Δεν υπάρχει αμφιβολία πως τα sidepods είναι επί της αρχής στοιχεία που βελτιώνουν τη ροή αέρα”, σχολίασε ο Fallows, του οποίου η ομάδα προχωρά στο συγκεκριμένο πεδίο με τη λογική του “καταρράκτη”. “Είναι στοιχεία που ρυθμίζουν τη ροή στο πίσω μέρος του μονοθεσίου, βοηθά ωστόσο και στη λειτουργία του πατώματος”.
“Η φιλοσοφία που υιοθετήσαμε, η οποία βλέπει ευρύτερη υιοθέτηση και στο υπόλοιπο grid σταδιακά, είναι προφανώς κάτι που βοηθά και στη σωστή λειτουργία των νέων πατωμάτων επίσης. Αν και από μόνα τους, τα κέρδη από τις αλλαγές στο σώμα του μονοθεσίου δεν είναι τόσο μεγάλα, βοηθούν στη λειτουργία όλου του πακέτου. Έτσι, αποτελούν ένα σχετικά μεγάλο μέρος του μονοθεσίου”.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!