Ο διευθύνων σύμβουλος της Liberty Media, Greg Maffei, μίλησε για το ενδεχόμενο προσθήκης και 11ης ομάδας στην Formula 1, ενώ παραδέχτηκε ότι “το πραγματικό πρόβλημα” με την προσθήκη μιας έξτρα ομάδας είναι η έλλειψη χώρου σε ορισμένες περιοχές του paddock στο ημερολόγιο.
Η F1 άνοιξε μια διαδικασία διαγωνισμού για τις υποψήφιες νέες ομάδες νωρίτερα φέτος, με έναν αριθμό συμμετεχόντων να είναι γνωστό ότι έχουν υποβάλει προσφορά συμμετοχής, με πιο γνωστή την υπόθεση της Andretti Cadillac Racing. Βέβαια, από τότε υπήρξαν αντιδράσεις από τις υπάρχουσες 10 ομάδες, με την αξία των δικών τους προσπαθειών να αποτελεί το κύριο σημείο διαφωνίας, αλλά ο Maffei επεσήμανε ότι υπάρχει και άλλο ένα ζήτημα που πρέπει να διορθωθεί.
Μιλώντας στην εκπομπή Walker Webcast, ο Maffei εξήγησε: “Το πραγματικό πρόβλημα είναι ο τρόπος με τον οποίο λειτουργεί η δομή σήμερα. Υπάρχουν πιθανώς τέσσερα ή πέντε γκαράζ, χώροι paddock όπου θα ήταν δύσκολο να τοποθετηθεί ένας 11ος χώρος. Ίσως αυτό να μπορεί να λυθεί με χρήματα και χρόνο. Αλλά δεν είναι κάτι που χτυπάς τα δάχτυλά σου και το λύνεις”.
“Το άλλο θέμα είναι ότι οι 10 ομάδες μοιράζονται τα κέρδη που πηγαίνουν στις ομάδες και το να μοιράζονται σε 11 μέρη δεν είναι κάτι που τους ενθουσιάζει ιδιαίτερα,” πρόσθεσε όπως ήταν φυσικό ο Maffei.
“Υπάρχει ένας μηχανισμός όπου υπάρχει ένα τέλος δικαιόχρησης, το οποίο θα πληρώνει ένας νεοεισερχόμενος… Το θέσαμε σε εφαρμογή όταν συμφωνήθηκε η νέα συμφωνία Concorde,” σχολίασε ο διευθύνων σύμβουλος της Formula 1.
“Ειλικρινά, αυτή ήταν μια τεράστια αλλαγή, διότι ιστορικά, δεν υπήρχε τέτοιος όρος όπως τώρα το τέλος δικαιόχρησης. Στην πραγματικότητα, οι ομάδες δεν ήταν δικαιοδόχοι. Η F1 είχε το δικαίωμα να προσθέσει, με τη σύμφωνη γνώμη της FIA, νέες ομάδες. Όσες αυτή ήθελε,” εξήγησε ο Maffei.
“Αλλά θέλαμε πραγματικά να δημιουργήσουμε αξία σε αυτά τα franchises. Θέλαμε να κάνουμε τις ομάδες να αξίζουν χρήματα, ώστε ο κόσμος να επενδύσει και να δημιουργήσει, ελπίζουμε, ισοτιμία στην πίστα,” σχολίασε για την λογική που είχε αυτή η αλλαγή.
“Τώρα οι ομάδες κοιτάζουν και λένε: “Για μισό λεπτό, δεν θέλουμε να μοιραστούμε τα χρήματα 11 φορές, είμαστε πολύ ευχαριστημένοι” και ό,τι και να προτείνεται να πληρωθεί ως το τέλος δικαιόχρησης δεν τους αποζημιώνει αρκετά για την μείωση που θα υποστούν για την 11η ομάδα,” πρόσθεσε στην συνέχεια ο Maffei.
Επιμένοντας, ωστόσο, ότι υπάρχει επιθυμία να προστεθεί στο grid, με τους σωστούς όρους, μια ακόμη ομάδα, ο Maffei είπε:
“Έτσι, πιστεύω ότι υπό τις κατάλληλες συνθήκες, θα εργαστούμε για να αποκτήσουμε την 11η ομάδα. Αυτή θα είναι κάποια που θα μπορούσε να φέρει μεγάλη αξία στο άθλημα, μεγάλη αξία στους οπαδούς λόγω της θέσης και της τεχνολογίας της, της εισαγωγής ενός νέου πιθανού κατασκευαστή, της θέσης της στο μάρκετινγκ. Με κάποιο συνδυασμό όλων αυτών, θα μπορούσατε να φανταστείτε ότι θα καταλήγαμε σε κάποιου είδους συμφωνία,” ανέλυσε ο Maffei για τα βασικά συστατικά που θα μπορούσαν να δημιουργήσουν ένα θελκτικό project για μια 11η ομάδα στο grid αυτή τη στιγμή.
“Αλλά δεν θα γίνει χωρίς αντιπαραθέσεις, σίγουρα μεταξύ των 10 ομάδων,” σχολίασε κλείνοντας, με πολλές ομάδες σίγουρα να “πληγώνονται” με έναν πιθανό διαμοιρασμό των χρημάτων σε 11 μέρη…
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!