Τη στιγμή που ο Marquez έπεσε για άλλη μια φορά θύμα της δύστροπης Honda, αλλά και της υπερβολικής ανταγωνιστικότητας του, οι αινιγματικές δηλώσεις του ίδιου και του Alberto Puig ήρθαν να ρίξουν κι άλλο λάδι στη φωτιά. Διαβάστε όλο το ιστορικό της υπόθεσης.
Ο Marc Marquez κι η Honda αμφότεροι δε διανύουν τις καλύτερες μέρες τους στο MotoGP. Μάλλον είναι ορθότερο να πούμε ότι βρίσκονται στο χειρότερο δυνατό σημείο αυτή τη στιγμή. Κι αυτό υπογραμμίζεται ολοένα και περισσότερο από το γεγονός ότι ο Marquez αποσύρθηκε για δεύτερο συνεχόμενο GP από τον Κυριακάτικο αγώνα λόγω τραυματισμών.
Η ανακοίνωση πάρθηκε αργά το βράδυ του Σαββάτου και επικυρώθηκε το πρωί της Κυριακής μετά από εξέταση του ιατρικού επιτελείου του ίδιου του Marquez που αποκάλυψε ότι το κάταγμα στα πλευρά που αποκόμισε στο Assen είχε επιδεινωθεί. Η Repsol Honda με μια λιτή ανακοίνωση γνωστοποίησε την κατάσταση στον υπόλοιπο κόσμο κι ο Marquez προέβη σε κάποιες δηλώσεις.
«Κοιτάξτε, κάναμε ενδελεχή ιατρικό έλεγχο στη Μαδρίτη την Τρίτη και όλα ήταν καλά. Το θέμα είναι ότι ο αστράγαλος και το δάχτυλο όπως ξέρουμε ήταν σπασμένα. Αλλά με το πλευρό, μερικές φορές είναι δύσκολο να καταλάβουμε αν είναι ρωγμή ή εντελώς σπασμένο», εξήγησε ο Marquez.
«Νόμιζαν ότι ήταν απλώς μια μικρή ρωγμή. Αλλά ήδη την Πέμπτη είπα ότι νιώθω λίγο πόνο στα πλευρά και μετά την Παρασκευή το βράδυ ήταν χειρότερα. Και χθες μετά τον αγώνα Sprint ήταν ακόμη χειρότερος, ειδικά γύρω στις 8-9 το βράδυ ο πόνος άρχισε να αυξάνεται σταδιακά»
«Δυστυχώς δεν μπορούσα να κοιμηθώ. Και τότε ήταν που αποφάσισα ότι δεν θα αγωνιστώ σήμερα.»
«Στη συνέχεια, όταν σηκώθηκα, πήγα αμέσως στο Ιατρικό Κέντρο για να τους πω ότι δεν μπορώ να οδηγήσω. Ξαναέλεξαν το πλευρό. Και εν τέλει μιλάμε για ολικό κάταγμα. Ακόμα κι αν κινείται μόνο δύο χιλιοστά. Έτσι τώρα έχω ενάμιση μήνα να αναρρώσω πλήρως, σωματικά και ψυχικά».
Η σεζόν του 2023 χαρακτηρίστηκε ως η επιστροφή του Marquez σε ανταγωνιστική φορμα μετά από τα βασανιστικά χρόνια από το ατύχημα του στη Jerez το 2020, όπου έσπασε το δεξί του χέρι και έχασε την κυριαρχία του στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα MotoGP.
Φέτος ξεκίνησε λαμπρά με μια pole position και το βάθρο του Sprint στο Portimao, αλλά ένα λάθος φρένο στον κύριο αγώνα οδήγησε τον Marquez να πέσει πάνω στον Miguel Oliveira, τραυματίζοντας και τους δύο.
Ήταν το πρώτο ορατό σημάδι της κάκιστης απόδοσης της Honda, που θα άφηνε τρεις από τους τέσσερις αναβάτες της σοβαρά τραυματισμένους μέχρι το Mugello, συμπεριλαμβανομένου του νικητή του COTA, Alex Rins. Οι οδηγοί της Ιαπωνικής μάρκας είναι μακράν αυτοί με τις περισσότερες πτώσεις φέτος, κι είναι χαρακτηριστικό ότι η συντριπτική πλειοψηφία αυτών έρχεται όταν πιέζουν παραπάνω το εμπρός μέρος της μηχανής, που καταρρέει συστηματικά.
Έχοντας χάσει τρία GP λόγω του περίπλοκου κατάγματος του αντίχειρα στο Portimao, ο Marquez υπέστη πτώσεις και στους Κυριακάτικους αγώνες στο Le Mans και στο Mugello κατά την επιστροφή του.
Το ναδίρ ήρθε στο Sachsenring, μια πίστα όπου ο Marquez ήταν πάντα σε θέση να παίρνει το 200% από τις μηχανές του και ήταν αήττητος στις προηγούμενες 11 εμφανίσεις του. Αλλά αυτό το αήττητο καταρρίφθηκε με πέντε ατυχήματα, έβδομη θέση στο grid και ενδέκατη στο Sprint, πριν αποσυρθεί λόγω των τραυματισμών του.
Ακολουθώντας μια σχετικά ακίνδυνη προσέγγιση στο Assen λόγω κατάγματος πλευρών και κακής αυτοπεποίθησης, ο Marquez προκρίθηκε 17ος στο grid, όπου τερμάτισε το Sprint. Ο #93 υπέστη δύο πτώσεις αυτό το Σαββατοκύριακο, την πρώτη όταν προσπάθησε να ακολουθήσει τον Maverick Vinales και τη δεύτερη όταν έπεσε στο πίσω μέρος του Enea Bastianini στις κατατακτήριες. Ο οκτώ φορές παγκόσμιος πρωταθλητής φρόντισε να βρει τον αναβάτη της Ducati με το πέρας των Κατατακτηρίων για να απολογηθεί.
Όλα αυτά ενίσχυσαν τις εικασίες ότι ο 30χρονος θα μπορούσε να σκεφτεί να αφήσει τη Repsol Honda, την ομάδα για την οποία αγωνίστηκε από τότε που εντάχθηκε στο MotoGP το 2013. Ο Marquez επέμεινε ότι τώρα δεν είναι η ώρα να ληφθούν τέτοιες αποφάσεις.
«Είμαι σε μια πολύ δύσκολη στιγμή και δεν μπορώ να το σκεφτώ τώρα», είπε. «Δεν μπορείς να αποφασίσεις το μέλλον όταν είσαι σε αυτή την κατάσταση. Τώρα πρέπει να ξαναφτιάξω το σώμα μου, την ψυχική μου πλευρά, αυτόν τον ενάμιση μήνα.»
«Είμαι στην πιο δύσκολη στιγμή της καριέρας μου. Τυχερός, πολύ τυχερός, που βρίσκομαι επίσης σε μια από τις καλύτερες στιγμές μου στην προσωπική μου ζωή, με μια πολύ καλή ομάδα γύρω μου. Όλα είναι σταθερά και αυτό βοηθάει πολύ. Είναι ο μόνος τρόπος που με βοηθάει να συνεχίσω να πιέζω και να συνεχίσω να πιστεύω ότι μπορώ να το κάνω».
Πιεζόμενος για το αν θα οδηγούσε ποτέ για μια δορυφορική ομάδα MotoGP, ο Marquez απάντησε:
«Αυτή τη στιγμή δεν μπορώ να σκεφτώ όλα αυτά τα πράγματα. Σε αυτές τις έντονες μέρες. Πρώτα απ ‘όλα, πρέπει να συνέλθω. Χρειάζομαι να σκεφτώ. Πρέπει να μιλήσω με τους ανθρώπους μου και μετά πρέπει να οδηγήσω ξανά τη μηχανή έχοντας καλή φυσική κατάσταση.»
«Φυσικά πρέπει να αλλάξω λίγο την προσέγγιση γιατί αυτή τη στιγμή δεν είμαστε έτοιμοι να παλέψουμε για την κορυφή και δε γίνεται να σπρώχνουμε έναν ακίνητο τοίχο.»
«Αν κάτι δεν είναι έτοιμο, πρέπει απλώς να το αποδεχτείς.»
«Είμαι μαχητής και θα προσπαθήσω να συνεχίσω να πιέζω σε κάθε συνθήκη, σε κάθε κατάσταση που θα έχω στο μέλλον. Με ξέρετε, θα προσπαθήσω να κάνω το μάξιμουμ, δεν έχει σημασία ποιος είναι ο τόπος, τα χρώματα, το όνομα, η θέση. Θα συνεχίσω να πιέζω πάντα στο μέγιστο».
Σε αυτές τις μάλλον διπλωματικές αν και πολύ σωστές σε προσέγγιση δηλώσεις του Marquez, ήρθαν κι οι δηλώσεις του Alberto Puig να ρίξουν κι άλλο λάδι στη φωτιά.
Όταν ο διευθυντής της ομάδας της Honda, ρωτήθηκε αν ο Marquez θα είναι ακόμα στην ομάδα του την επόμενη σεζόν και απάντησε: «Θεωρώ πως ναι, ακριβώς επειδή έχουμε συμβόλαιο.»
«Αλλά πρέπει να πω ότι πιστεύω ότι κάθε άνθρωπος είναι ελεύθερος να κάνει ό,τι θέλει στη ζωή του και η Honda δεν είναι μια εταιρεία που θέλει να έχει ανθρώπους που δεν χαίρονται που βρίσκονται στη Honda.»
«Επομένως, φυσικά, έχουμε συμβόλαιο μαζί του, αλλά και η Honda σέβεται πολύ τον Marc. Θέλω να πιστεύω ότι ναι ο Marquez θα είναι αναβάτης Honda το 2024, με βάση το συμβόλαιο, αλλά δεν έχω κρυστάλλινη σφαίρα για να το πω με σιγουριά»
Το 2024 είναι η τελευταία χρονιά της τετραετούς συμφωνίας HRC του Marquez, που συμφωνήθηκε ενώ βρισκόταν στο απόγειο των εμφανίσεων του στις αρχές του 2020.
Οι εικασίες συνεχίζονται ότι ο αμοιβαίος χορηγός του, η Red Bull θα μπορούσε να μεσολαβήσει σε μια συμφωνία για τον Marquez να ενταχθεί στην KTM στο μέλλον, το εργοστάσιο με το οποίο ξεκίνησε την καριέρα του στο παγκόσμιο πρωτάθλημα στα 125cc.
Ενώ η κατάσταση της Honda συνεχίζει να είναι κάκιστη, το αυστριακό εργοστάσιο έχει αναδειχθεί ως ο κύριος αντίπαλος της Ducati, αλλά μπορεί να βλέπει τον Marquez ως το τελευταίο κομμάτι που χρειάζεται για να κατακτήσει το στέμμα του MotoGP.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!